Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمد آشوری اظهار کرد: در رابطه با اظهارنظر رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعلام وضعیت سفید در استان‌های جنوبی کشور نامه‌ای از سوی مجمع نمایندگان استان هرمزگان تنظیم و حضور ایشان ارسال گردید و توصیه بر این بود تا خواسته‌ها و نگرانی‌های عمومی در این رابطه مورد توجه قرار گیرد تا دچار سوءتدبیری در مقابله با بحران این بیماری در کشور نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به مردم عزیز هرمزگان این اطمینان خاطر را می‌دهیم که بر سر مصالح و منافع استانی با هیچکس تعارفی نداریم و در این زمینه از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای رفع نگرانی مردم استفاده خواهیم کرد.

متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

با عنایت به اظهارنظر جنابعالی در جلسه روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱/۱۷ ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا مبنی بر سفید بودن وضعیت در استانهای جنوبی کشور از جمله در هرمزگان، به استحضار می‌رساند کماکان وضعیت زنجیره‌ای سرایت ویروس کرونا که بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی به مرحله همه گیری پاندمی رسیده و طبق گزارشات رسمی وزارت بهداشت و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان، در این منطقه به مانند گذشته ادامه و جریان دارد و تا همین روز گذشته نیز علاوه بر ثبت موارد جدیدی از ابتلای به این بیماری در بیمارستان‌های استان، متاسفانه تعدادی از آنان درگذشته اند.

با توجه به شرایط فعلی، تصمیم‌گیری در شوراهای ستادی استانی مبنی بر بازگشایی صنوف و مدارس و دانشگاهها و اعلام وضعیت سفید و برقراری روال عادی در جامعه تا فرا رسیدن زمان ایجاد تعادل و پایداری شرایط و رفع زنجیره شیوع کرونا در کشور، مضاف بر اینکه بر اساس قاعده ظروف مرتبطه و سیاست قرنطینه یکپارچه کشور به مصلحت نبوده و امنیت روانی و سلامت مردم را به مخاطره خواهد انداخت، امری غیرمنطقی و نامعقول جلوه می نماید.

مردم عزیز هرمزگان که از ابتدای بروز این بیماری با اقدامات پیشگیرانه و رعایت قرنطینه خانگی و مسائل بهداشتی تا حد زیادی توانسته‌اند از سرایت اجتماعی فراگیر و سیر صعودی شیوع کرونا جلوگیری کنند، با توجه به استمرار شرایط انتقال ویروس در بستر جامعه و پایداری وضعیت همه گیری این بیماری، نگران گسیل نمودن فرزندان خود به مدارس و دانشگاهها هستند و این در حالی است که اکثریت مساجد، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و حتی نمازهای جمعه و جماعات هم بمنظور قطع زنجیره انتقال انسانی بیماری به حالت تعطیل درآمده اند.

لازم به ذکر است تبعات هرگونه تصمیم گیری نادرست در شرایط فعلی جبران ناپذیر بوده و افکار عمومی در وضعیت کنونی کشور انتظار دغدغه‌مندی نمایندگان را در رابطه با سلامت موکلین خود دارند.

 

 

خواهشمند است بمنظور مقابله با بیماری مذکور و قطع زنجیره انتقال و شیوع بیشتر، به مسئولین امر توصیه اکید فرمایید ضمن توجه به "اهمیت عواقب غیر قابل اجتناب تصمیم‌گیری‌های غیر منطقی و مغایر خواسته‌های اجتماعی"، نگرانی و مطالبه به حق عمومی را مورد توجه خاص و اتخاذ تدبیر مناسب قرار دهند تا به یاری خدا از این گذرگاه تاریخی به سلامت عبور کنیم.

توفیق روز افزون جنابعالی و سایر همکارانتان بالاخص کادر خدوم و عزیز بهداشت و درمان کشور در این روزهای سخت و همچنین سلامتی تمام هم میهنان عزیز در سراسر ایران اسلامی و غلبه هر چه زودتر بر این بیماری را از درگاه خداوند قادر متعال مسئلت دارم.

اظهارنظر رییس‌جمهور درباره وضعیت سفید ابتلای به کرونا در استان‌های جنوبی و امکان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در این استان‌ها با تصمیم استانداران، موجب بروز نگرانی‌هایی در میان مردم شد که استاندار هرمزگان بلافاصله به عنوان فردی که تصمیم‌گیری در این زمینه به وی تفویض شده بود، مدارس و دانشگاه‌ها را تا ۳۰ فروردین تعطیل اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نمایندگان هرمزگان رییس جمهور استان هرمزگان تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟

یک مقام مسئول گفت: «وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال، ۴۰ درصد منفی است. به‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پربارشی قرار داریم، اما بارندگی‌ها کمبود آب تهران را جبران نکرده است.»

به گزارش مهر، وی با اشاره به این‌که توان تبخیر در کشور ما بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: استان تهران با ۲۸۰ میلیمتر بارش سالانه ۲۰۰۰ میلیمتر توان تبخیر دارد. در حالی‌که رفتار ما با آب منطقی نیست؛ در نتیجه اگر شرایط بارندگی به حد نرمال هم برسد ما هنوز با شرایط مطلوب خیلی فاصله داریم.

وظیفه وضعیت بارندگی در استان‌های تهران، قزوین، البرز، سمنان و خراسان رضوی را در شرایط کلی کمتر از حد نرمال خواند و اظهار داشت: وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال ۴۰ درصد منفی است. رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور با بیان اینکه میزان بارش در تهران از ۲۲۰ میلیمتر در سال به ۱۲۰ میلیمتر هم نرسیده است، افزود: علی‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پر بارشی قرار داریم، اما حجم ذخایر آبی کل ۵ سد تهران کمتر از ۲۰ درصد است و با کمبود آب قابل توجهی مواجه هستیم.

وظیفه ادامه داد: در تهران تقریباً نیمه اول خرداد به بعد بارش قابل توجهی نداریم و اگر هم باشد به‌صورت رگباری خواهد بود؛ باران‌های تابستانی نیز معمولاً سیل‌آسا و تخریب‌کننده هستند که نمونه‌اش را در سیل سال ۱۴۰۱ در امامزاده داود و فیروزکوه تجربه کردیم.

وی وضعیت بارش‌های تابستانی در برخی مناطق کشور به ویژه جنوب شرق را نسبت به سال گذشته خیلی بهتر دانست و گفت: در جنوب کشور نیز تنها در همین یکی دو هفته آینده بارندگی وجود دارد و بعد به صورت اقلیمی بارندگی قطع می‌شود.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی با اشاره به بارندگی‌های خوب رخ داده در برخی مناطق کم بارش کشور، اظهار داشت: در استان‌های هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، جنوب اصفهان و جنوب چهارمحال و بختیاری نسبتاً وضعیت بارندگی آنرمالی شدیدی داشت و در استان سیستان و بلوچستان نیز عمدتاً بارندگی‌ها فراتر از حد نرمال بود. هرچند این بارندگی‌ها به ویژه در مناطق ساحلی رگباری بود و منتهی به دریا می‌شد.

وی بیان داشت: تا پیش از این بارندگی‌ها، سد‌های استان هرمزگان وضعیت ناخوشایندی داشت و کمبود بارش در استان هرمزگان به منفی ۵۸ درصد نسبت به نرمال خودش یعنی از آغاز سال آبی تا ۲۸ فروردین سال‌جاری، عقب‌تر بود، اما این حجم از بارش باز هم نتوانست کمبود آب مورد نیاز را جبران کند.

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • پاکستان یکی از اتوبان‌هایش را «ایران» می‌نامد
  • شکست جبران‌ناپذیر رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق
  • اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات