Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: استفاده مجدد از ماسک در شرایط عادی روشی رایج نیست، اما در شرایط فعلی و با عالم گیری کرونا، ماسک‌های استریل بسیار کمیاب شده اند و در نتیجه بسیاری از افراد چاره‌ای به جز استفاده مجدد از ماسک‌ها ندارند. در شرایط مذکور شاید افراد مطلع نباشند که می‌توانند با برخی روشها، ماسک‌های خود را به شکلی ایده آل ضدعفونی و استفاده مجدد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خرداد ،انتخاب به نقل از سی نت، برای پاکیزگی و استفاده مجدد از ماسک‌های N۹۵ چند روش رایج وجود دارد که شامل موارد زیر است:


برای حفظ اثربخشی ماسک، هرگز از این روش‌ها استفاده نکنید:
-اسپری یا مرطوب کردن با آئروسل یا الکل مایع
-شستشو در آب صابون
متخصصان معتقدند که این روش‌ها می‌توانند بار الکتریکی الکترواستاتیک ذاتی را که برای فیلتر کردن ذرات کوچک N۹۵ مهم است، تجزیه کنند. آن‌ها می‌توانند اثر یک ماسک را تا یک سوم و بیشتر از آن کاهش دهند.


چگونه ماسک N۹۵ خود را تمیز کنید
سه روش تمیز کردن وجود دارد که متخصصان آن را معتبر می‌دانند و شما می‌توانید به راحتی در خانه انجام دهید:


روش اول: استفاده چرخشی از ماسک
دکتر تسای به مطالعه‌ای در مجله پزشکی نیو انگلستان استناد می‌کند که به استفاده چرخشی از ماسک‌ها تاکید دارد. در این روش هر یک از ماسک‌ها باید حداقل ۷۲ ساعت قبل از پوشیدن بلااستفاده بمانند. دکتر تسای خود این آزمایش را انجام نداده است، اما کاملا واضح است که ویروس کرونا بیش از ۷۲ ساعت در میزبان غیرمستقیم، مانند سطح ماسک N۹۵ زنده نمی‌ماند. نکته منفی این روش این است که شما حداقل به چهار ماسک احتیاج دارید تا روش چرخشی را اجرا کنید چرا که فرض بر این است که شما هر روز از یک ماسک استفاده می‌کنید.


روش دوم:جوشاندن ماسک N۹۵
جوشاندن یکی از روش‌های ضد عفونی کردن ماسک صورت N۹۵ است. دکتر تسای می‌گوید غوطه وری ماسک N۹۵ در بخار ۱۲۵ درجه سانتیگراد یا آب جوش به مدت ۳ دقیقه، ماسک را ضد عفونی می‌کند بدون اینکه به طور قابل توجهی راندمان تصفیه آن کاهش یابد. اگر آن را می جوشانید، ماسک را بیش از حد هم نزنید، فقط سعی کنید تا زیر آب غرق شود. اگر ماسک شما دارای لایه‌های بیرونی و درونی کاغذ است، هیچ یک از روش‌های بخار یا جوشاندن توصیه نمی‌شود، زیرا جوشاندن، این لایه‌های کاغذی را که محتوی فیلتر هستند، متلاشی می‌کند.


روش سوم: داغ کردن
این روش همزمان ساده و سخت است. ساده است، چون به راحتی در فر، مایکروفر یا تستر قابل اجرا است و سخت است، چون وقتی شما از این وسایل برای ضدعفونی استفاده می‌کنید، خطر آلودگی مواد غذایی خود را به جان می‌خرید. گرم کردن ماسک به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۷۰ درجه سانتیگراد (۱۶۰F) یک روش ضد عفونی مؤثر است. اما نه در شرایطی که مرتب از فر و مایکروفر استفاده می‌کنید.

برچسب ها: ماسک N۹۵

منبع: خرداد

کلیدواژه: ماسک N۹۵ استفاده مجدد از ماسک ماسک ها ماسک N۹۵ روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: کاربردی‌ترین ترفندهای واتس‌اپ

ایتنا - واتس‌اپ به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها که روزانه میلیاردها پیام توسط آن ارسال می‌شود، قابلیت‌ها و ترفندهایی را در خود جای داده که تمام کاربران از وجود و کاربرد آن‌ها اطلاع ندارند.
واتس‌اپ به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها که روزانه میلیاردها پیام توسط آن ارسال می‌شود، قابلیت‌ها و ترفندهایی را در خود جای داده که تمام کاربران از وجود و کاربرد آن‌ها اطلاع ندارند.

ازجمله مهم‌ترین ترفندهای پیام‌رسان واتس‌اپ که برخی کاربران از وجود آن بی‌خبرند، مخفی کردن عکس‌ها و ویدیوهای دریافتی از گالری است. برای اینکار می‌توانید به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید و از قسمت چت‌ها (Chats)، نمایش رسانه در گالری (Show Media in Gallery) را غیرفعال کنید.

یکی دیگر از ترفندهای مخفی واتس‌اپ امکان ارسال پیام‌های یک‌بار مصرف است که برای اینکار می‌توانید پس از تایپ پیام مورد نظر، روی علامت پین در سمت چپ صفحه ضربه بزنید. سپس گزینه یک‌بار مصرف (Once) را انتخاب کنید تا مخاطب شما بیش از یک بار قادر به مشاهده پیام نباشد.

ارسال فایل‌های با حجم بالا یکی دیگر از ترفندهای این پیام‌رسان محبوب است که اغلب از آن اطلاعی ندارند و همواره در ارسال فایل‌های حجیم با چالش روبرو هستند. برای ارسال فایل‌های با حجم بالا در واتساپ، ابتدا فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس روی Send ضربه بزنید. پس از آن گزینه Media large file را انتخاب کنید، تا فایل‌های با حجم حداکثر ۲ گیگابایت در واتس‌اپ ارسال شود.

 

اگر می‌خواهید چت‌های خصوصی خود را از دید دیگران مخفی نگه دارید، می‌توانید از این ترفند واتس‌اپ استفاده کنید. برای این کار، وارد تنظیمات واتس‌اپ شوید و سپس گزینه Account را انتخاب کنید. در صفحه بازشده، گزینه Privacy را انتخاب کنید و سپس گزینه Chat lock را فعال کنید. در این قسمت می‌توانید یک رمز عبور برای چت‌های خود انتخاب کنید.

یکی دیگر از ترفندهای کاربردی واتس‌اپ که در زمان تعویض گوشی بسیار مورد نیاز است، انتقال پیام‌ها از روی یک دستگاه به دستگاه دیگر است. شما می‌توانید از قابلیت Export chat که یکی از ترفندهای کاربردی واتساپ است استفاده کنید. برای این کار، وارد تنظیمات واتس‌اپ شوید و سپس گزینه Chats را انتخاب کنید. در صفحه بازشده، گزینه Chat history را انتخاب کنید و سپس گزینه Export chat را لمس کنید. در این قسمت می‌توانید مخاطب یا گروه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دیگر خبرها

  • رقابت جدی‌تر ایلان ماسک با ChatGPT؛ نسخه پیشرفته‌تر چت‌بات Grok معرفی شد
  • آموزش: کاربردی‌ترین ترفندهای واتس‌اپ
  • (ویدئو) ترفند تمیز کردن سطوح با ترکیب دو ماده ساده که شما را شگفت‌زده می‌کند
  • (ویدئو) یک ترفند فوق‌العاده ساده برای سفید کردن ماهیتابه
  • نویتکس و پرسپولیس؛ یک تیم تمیز
  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • (ویدیو) تهران تمیز را از ارتفاعات فرحزاد ببینید
  • ایده‌های جالب برای خلق وسایل کاربردی + فیلم
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • ارائه طرح های کاربردی در راستای تحقق شعار سال