Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا بادامچی با اشاره به آسیب‌پذیر بودن مصرف کنندگان موادمخدر برابر کرونا، مساله اشتغال را بزرگ ترین چالش این عرصه دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آنچه که این روزها در خیابان‌های خلوت تهران بیشتر به چشم می‌آید تجمع قابل توجه افراد معتاد در حاشیه بزرگراه‌ها و مناطق جنوب شهر است. مسئله‌ای که می‌تواند در این شرایط بحرانی و روزهای مهم کرونایی تعداد افراد مبتلا به این بیماری را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر از گذشته نیز مورد بحث بوده است و همواره شاهد بوده‌ایم در این محل‌های تجمع که به شدت آلوده هستند امکان بروز بیماری‌های دیگر نیز وجود دارد و نیازمند اقدام سریع مسئولین مربوطه در این حوزه است. مساله‌ای که با طرح‌های ضربتی کوتاه مدت حل نخواهد شد و نیازمند آموزش‌ها و بسترهای فراوانی در قالب یک برنامه بلند مدت است.

تجمع معتادین نگران کننده است

در همین زمینه محمدرضا بادامچی، رئیس فراکسیون کار و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس در روزهای اخیر تمام تلاش خود را برای مقابله با کرونا صرف کرده است. مقوله تجمع معتادین و رهایی آن‌ها از کمپ‌ها نیز مساله‌ای است که در این برهه زمانی می‌تواند نگرانی‌های عدیده‌ای ایجاد کند.

او افزود: این مساله ریشه ای تر از آن است که بتوان در مدت کوتاهی آن را حل کرد. مساله ای که با توجه به تعداد قابل توجه افراد معتاد در کشور، مدیریت آن را نیز سخت کرده است و صرفا با نگاه اجمالی و برگزاری همایش نمی توان آن را به این سادگی حل و فصل و مدیریت کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که نگاه مسئولین به این مساله جدی نباشد و با یک تلاش همگانی و با به کارگیری مردم و جامعه به مبارزه با آن نپردازد این مساله ادامه‌دار خواهد بود.

نگهداری افراد معتاد در کمپ های ترک اعتیاد خطرناک بود

بادامچی در ادامه با اشاره به خروج افراد تحت درمان در کمپ‌ها از این مراکز گفت: از یک سو نگهداری افراد معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد به علت عدم وجود امکانات کافی می‌توانست خطرناک باشد و از سوی دیگر نیز رهایی آن‌ها سبب شده بسیاری از آنان دوره درمان خود را به‌طور کامل پشت سر نگذارند. به همین دلیل متاسفانه شاهد هستیم برخی از این افراد دوباره به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی نیز تمام تلاش خود را صرف کرده‌اند تا در این روزهای سخت حداقل امکانات را برای این دسته از شهروندان فراهم کنند. بدین ترتیب از ابتلای آن ها به کرونا جلوگیری شود و متحمل مشکلی علاوه بر بیماری خود نشوند.

بادامچی اظهار کرد: مجلس در راستای وظیفه ذاتی خود همواره در تلاش بوده تا به وسیله نظارت و قانون‌گذاری مشکلات این عرصه را حل کند و در راستای بهبود زندگی افراد مبتلا به مصرف مواد مخدر گام بردارد و همواره جلسات متعدد و پر تعدادی را با دستگاه‌های اجرایی در این زمینه داشته‌ایم.

احتمال شیوع بسیاری از بیماری‌ها در محل تجمع معتادین

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطرناک بودن محل تجمع افراد معتاد تاکید کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا نیز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از دستگاه‌های مربوطه و وزارت کشور خواسته است تا در رابطه با محل تجمع معتادین در سطح شهر اقداماتی انجام دهد زیرا در این تجمع‌ها صرفا بیماری کرونا مساله خطرناک نیست و بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز در این محل‌های غیر بهداشتی قابل سرایت است.

باید اشتغال بهبود یافتگان را در اولویت قرار داد

رئیس فراکسیون کار مجلس شورای اسلامی گفت: مساله دیگری که به شدت در مجلس پیگیر آن بودیم مبحث اشتغال بهبودیافتگان بوده است و در این راستا نیز جلسات متعددی با مسئولین وزارت کار داشته‌ایم و بارها تذکرات لازم داده شده تا در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود زیرا تا زمانی که بحث اشتغال افراد بهبود یافته حل نشود خطر ابتلای مجدد آن‌ها وجود دارد و امیدواریم در این زمینه شاهد اقدام موثر و همه‌گیری از سوی وزارت کار باشیم.

او افزود: چالش دیگری که این حوزه با آن دست و پنجه نرم می‌کند وجود نهادها و دستگاه‌های مختلف برای مبارزه و کنترل این مساله است. این تعدد نهادها تصمیم‌گیری و نتیجه‌گیری در این راستا را دشوار کرده است.

مجلس در قالب برنامه ششم در حال پیگیری مساله اعتیاد است

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در رابطه با تلاش‌های مجلس در راستای کنترل اعتیاد در کشور گفت: مجلس شورای اسلامی در قالب برنامه ششم توسعه در حال پیگیری مساله اعتیاد است و همچنان منتظر گزارش وزارت کار در رابطه با معتادین و آمارهای مرتبط در رابطه با اشتغال آن‌ها هستیم اما هنوز این گزارش به مجلس ارائه نشده است.

بادامچی تعدد دستگاه‌های مسئول را چالش دیگر این حوزه دانست و گفت: مجلس در راستای ایجاد تمرکز در بحث اعتیاد مقرر کرد که یک دستگاه به عنوان محور قرار گیرد و دولت نیز وزارت کشور را به عنوان متولی این امر انتخاب کرد و قرار شد سایر نهادها ذیل وزارت کشور به انجام وظیفه بپردازند.

اعتیاد معضلی نیست که در کوتاه مدت حل شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتیاد معضلی نیست که در کوتاه مدت حل شود و تا زمانی که در مساله آموزش، اشتغال و خانواده اقداماتی انجام نشود نمی‌توان صرفا با جمع‌آوری معتادان از سطح شهر به آن سر و سامان داد. عدم وجود این موارد تکمیلی مساله اعتیاد را سخت و فرسایشی کرده است.

رئیس فراکسیون کار با موثر دانستن مسائل اقتصادی در این زمینه گفت: در عرصه بین‌المللی ما به فکر اشتغال جوانان بوده‌ایم و در پیمان اقتصادی اوراسیا نیز به این مساله اشاره شده است پیمانی که می تواند به تولید داخلی و حوزه اشتغال جان تازه ای بخشد. مقوله ای که با توسعه آن در داخل کشور نیز می تواند جوانان را از این بلای خانمان سوز دور کند و خیال ما را در روزهای بحرانی نظیر کرونا،  از این مساله راحت کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعتیاد مجلس شورای اسلامی جوانان وزارت کار کرونا در ایران عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افراد معتاد مساله اعتیاد تجمع معتادین وزارت کار بیماری ها محل تجمع کمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد 

رضا محمودی نسب در جلسه آموزشی تحت عنوان فرزند ایمن و والد آگاه گفت : شهرستان زرند در مواجهه گسترده با انواع اختلالات و آسیب های اجتماعی روبرو بوده است که  در سایه تلاش خیران و تشکل های مردم نهاد فعال در این حوزه و همراهی و همکاری مسئولان و مدیران استانی و محلی، مواجهات تخصصی و کارآمدی را در این شهرستان با این معظلات شاهد بوده ایم که نتایج قابل قبول و در خوری را در پی داشته است.

 وی  افزود : برگزاری جلسات آموزشی تحت عنوان فرزند ایمن و والد آگاه  در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه آگاه سازی و ارتقای مهارت های زندگی فردی و اجتماعی تاثیر به سزایی در کنترل و بهبود وضعیت خواهد داشت و با نهادینه شدن این آموزش ها و با توجه به استقبال خوب و پرشور جامعه هدف و خانواده ها از این دوره های آموزشی، بی تردید در آینده ای نزدیک شاهد اثرات مثبت قابل قبولی در سطح جامعه خواهیم بود.

همچنین کمال الدین مودب،کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از اعتیاد زرند، زرند را از پیشرو ترین شهرستان های استان کرمان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد معرفی کرد و ابراز امیدواری کرد: با تداوم این همکاری ها و افزایش دوره های آموزشی مرتبط، شاهد رشد و تثبیت این دستاورد ارزنده در سطح شهرستان زرند باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد 
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • تلاش بر این است که به تولید و اشتغال کشور کمک کنیم
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر