Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@19:33:39 GMT

تسلیت سخنگوی دولت به احمدرضا درویش

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۲۵۷۸

تسلیت سخنگوی دولت به احمدرضا درویش

به گزارش جماران؛ علی ربیعی، سخنگوی دولت، در صفحه توییتر خود نوشت:

«الان دوست دیرینم ‎احمدرضا درویش برادر  دوست شهیدم قاسم خبری به من داد:

"در روز نیمه‌ی شعبان، همزمان با اذان مغرب، والده شهیدان ابولقاسم و حمیدرضا درویش، آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست."

 درگذشت این مادر زحمت‌کش و فداکار را به خانواده درویش به خصوص احمدرضا تسلیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا علی ربیعی احمدرضا درویش بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد

به گزارش پارس نیوز، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، امروز در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران اظهار کرد: سالروز شکست آمریکا در عملیات طبس را گرامی می‌داریم. در عین حال جا دارد از مردم خوب سمنان برای استقبال از آقای رئیس‌جمهور و هیأت همراه در سفر استانی هفته گذشته، تشکر کنم.

وی افزود: امروز رئیس‌جمهور در سفر به پاکستان در جهت فعال کردن همه ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال و رشد دیپلماسی به سر می‌برد؛ امروز روز آخر سفر به پاکستان است و آقای رئیسی فردا به دعوت رئیس‌جمهور سریلانکا به سفر یک روزه به این کشور خواهد رفت که توافقات خوب و افتتاحی را شاهد خواهیم بود.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، ۸ سند همکاری در حوزه‌های مختلف میان مقامات دو کشور امضا شد و افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور برای رسیدن به ۱۰ میلیارد دلار، هدف‌گذاری شده است.

وی‌ادامه داد: همچنین در سفر سریلانکا نیز علاوه بر امضای تفاهم‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، از ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد؛ در سفرهای خارجی و برای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید» اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

بهادری جهرمی افزود: از توانمندی‌های کشور ما، صادرات خدمات فنی مهندسی است که در گذشته شاهد صادرات پهپادهای کشاورزی، ربات‌های جراحی و… بودیم. به خاطر داشتن توانایی در صادرات خدمات فنی مهندسی، شاهد ساخت پروژه‌های انتقال آب، سدسازی و نیروگاه توسط متخصصان و نخبگان ایرانی در کشور سریلانکا هستیم که اجرا شده است و نمونه عینی از اثرگذاری نخبگان ایرانی در سایر کشورها محسوب می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: این پروژه‌ها در سریلانکا به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بوده است که بار مالی آن تماماً توسط دولت این کشور تأمین شده است که در سفر رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

بهادری جهرمی با اشاره به اهمیت توجه به شعار سال گفت: معاون محترم اول رئیس‌جمهور در روزهای اخیر برای سومین‌بار از ابتدای سال، با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی جلسات مشترکی برگزار کرد؛ در این جلسات برای تحقق شعار سال و رفع چالش‌های فعالان اقتصادی، بحث و بررسی و تصمیم‌گیری به عمل آمد.

سخنگوی دولت ادامه داد: پاکستان جایگاه ششم در مقاصد صادراتی ایران را دارد و توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین ایران و پاکستان، از اهداف سفر رئیس‌جمهور به پاکستان است.

وی افزود: حجم تجارت خارجی با پاکستان، با اقدامات دولت سیزدهم افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را دارد؛ این در حالی است که در سال ۱۴۰۱، پاکستان رتبه هفتم را به عنوان مقصد صادراتی ایران داشت.

تکلیف حق‌آبه ایران از هیرمند چه شد؟

بهادری جهرمی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به حق‌آبه هیرمند گفت: متعاقب بارندگی‌های اخیر در افغانستان، بخشی از حقابه ایران با پیگیری‌های دولت طی روزهای اخیر، از سوی افغانستان پرداخت و وارد خاک ایران در منطقه «جریکه» سیستان شد.

وی تاکید کرد: رایزنی‌های لازم جهت استیفای کامل حقابه کشورمان از رودخانه مذکور مطابق معاهده هیرمند (۱۳۵۱)، کماکان در دستور کار وزارت امور خارجه و وزارت نیرو قرار دارد.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار کرد: مصوبه هیأت دولت درخصوص فهرست مجوزهای تاییدمحور از سوی معاون اول رئیس‌جمهور در فروردین ماه ابلاغ شد و فرآیند تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار با سرعت قابل‌قبولی پیش می‌رود.

بهادری جهرمی با اشاره به آخرین وضعیت واردات خودرو کفت: ممنوعیت واردات خودرو تا پیش از دولت سیزدهم، به حدود ۶ سال رسیده بود که با مصوبه دولت سیزدهم، واردات خودرو آزاد شد؛ لذا یکی از برنامه‌های دولت، اصلاح بازار خودرو از طریق حمایت از افزایش تولید خودرو بود که این برنامه همچنان در دستور کار قرار دارد و در سال ۱۴۰۱ تولید خودرو رشد ۴۰ درصدی داشت.

وی ادامه داد: در ادامه برنامه‌زمان‌بندی دولت برای استفاده از ظرفیت واردات خودرو تدوین و پیگیری شد و ابتدا واردات خودروهای نو در دولت تصویب شد؛ همچنین باید گفت که در سال ۱۴۰۲، واردات خودرو نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد بیش از ۲۰ برابری داشت.

بهادری جهرمی با اشاره به وضعیت حمل و نقل کشور گفت: ارز خوبی برای حوزه حمل و نقل در دولت سیزدهم اختصاص داده شده است. ۸۰۰ میلیون دلار برای کشنده و کامیون و ۱۵۰ میلیون دلار برای اتوبوس و مینی‌بوس و آمبولانس تخصیص داده شده‌است.

وی ادامه داد: حدود ۸.۴ میلیارد دلار برای واردات قطعات خودرو و موتور اختصاص داده شده که افزایش ۳۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است.

سخنگوی دولت گفت: همچنین مرحله سوم واردات خودروی سواری کارکرده از مناطق آزاد تصویب شد که فرآیندهای اجرایی آن در حال پیگیری است و در حال حاضر، آئین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو در دولت تصویب شده باشد اما ابلاغ نشده باشد، نداریم.

نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته

سخنگوی دولت با اشاره به موضوع تعطیلات آخر هفته گفت: انتخاب روز تعطیلی آخر هفته با توجه به اقتضائات فرهنگی و اقتصادی و نظرات کارشناسان صورت می‌گیرد؛ موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است؛ دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد، لایحه‌ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد.

وی‌افزود: پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی‌های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است و نگاه دولت این است که درباره این موضوع، تصمیم‌گیری منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضائات زمانی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز، انتخاب این روزها در اختیار نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد
  • توضیحات سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو
  • فیلم/ پاسخ سخنگوی دولت درباره حقابه هیرمند
  • بخش زنده| نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت
  • یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم
  • کاهش وزن ۴۲ کیلویی برای نقش احمدرضا عابدزاده جوان
  • نتانیاهو؛ منفور دوست و دشمن