Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ متاسفانه تعداد مبتلایان و فوتی‌ها بر اثر ویروس کرونا در ایران روز به روز در حال افزایش است و تا این لحظه ۴۱۱۰ نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری فوت شدند و مجموع بیماران به ۶۶۲۲۰ نفر رسیده است. با این حال، اما همچنان خبری از قرنطینه و تعطیلی کشور نیست و از ابتدای هفته جاری تردد شهروندان در خیابان‌ها بسیار بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن روحانی رئیس جمهوری کشور نیز با اعلام اینکه شرایط در برخی از استان‌ها سفید است، اعلام کرد که از شنبه آتی شرکت‌ها و اداره‌ها با ۲/۳ نیرو فعالیت خود را ادامه دهند. این درحالی است که کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که شرایط همچنان وخیم و در هیچ استانی شرایط سفید نیست.

قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رویداد۲۴ درباره عدم تمایل دولت به قرنطینه می‌گوید: تطعیلی کشور یک بار مالی دارد و به همین دلیل مربوط به اصل ۷۵ می‌شود و تصورمان بر این بود که شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

وی ادامه داد: برخی مسئولین معتقدند که کشور به چند دلیل باید به طور کامل تعطیل شود، از سوی دیگر برخی از مسئولین اقتصادی می‌گویند افرادی که نام و نشانی ندارند و بیمه نیستند و به صورت روزانه امرار معاش می‌کنند در صورتی تعطیلی کشور باید چه‌کاری انجام دهند؟ جامعه فرودست هیچ ساماندهی و بیمه و پشتیبانی ندارند از همین رو برخی از مسئولین با توجه به شرایط این قشر مخالف با تعطیلی هستند. از همین رو باید نظرات هر دو طیف بررسی و کارشناسی شود و بر اساس آن تصمیم درستی گرفته شود. معتقدم که کشور باید با مشروط تعطیل شود، یعنی با توجه به شرایط برخی از اقشار جامعه و رسیدگی به شرایط آن‌ها قرنطینه و محدودیت‌ها را اجرایی کنیم.

بیشتربخوانید: معامله جان با پول/ هزینه قرنطینه بیشتر است یا ابتلای مردم به ویروس کرونا؟

میرزایی نیکو با بیان اینکه اکنون وظیفه دولت این است که همه امکانات خود را برای جامعه بی نام و نشان که هیچ منبع درآمدی پایدار و ثابتی ندارد، وارد میدان کند تصریح کرد: به طور مثال اصناف یک اتحادیه دارند، شرکت‌ها، افراد قراردادی و ... یک نهادی را برای پیگیری امور دارند، اما بخشی از جامعه که من نام آن‌ها را بی نام و نشان می‌گذارم؛ هیچ بیمه، قرارداد، حقوق ثابت و ... ندارند و در شرایط فعلی و با تعطیلی کشور دچار بحران می‌شوند. تا چند ماه باید به این افراد تامین مالی شوند.

اسکناس‌هایی که چاپ می‌شود به افراد کم بضاعت و بیکار داده شود

این نماینده مجلس می‌گوید: ما اکنون نزدیک به ۵ میلیون حاشیه نشین داریم، این حاشیه نشین‌ها صبح به مرکز شهر می‌آمدند و به صورت پیک، کار با ماشین، کارگری، باربری و ... امرار معاش می‌کردند، این جامعه اکنون درآمد ندارد و کاری ندارد! واقعا برای این قشر باید فکر اساسی کرد.

او ادامه می‌دهد: دسته دوم افرادی هستند که در شرکت‌ها کار می‌کردند و کارفرما به آن‌ها اعلام کرده که دیگر حضور پیدا نکنند. دسته سوم افرادی هستند که قرارداد دارند، اما بیمه ندارند. ما باید جامعه فرودستی که اگر کار نکند نمی‌تواند برای خود غذا تهیه کند را دریابیم. ما منابع لازم برای تامین معاش این قشر از جامعه را داریم؛ سالانه نزدیک به ۱۸۰۰ میلیارد ریال اسکناس چاپ می‌کنیم، خب چندماه به این افراد از این پول مبلغی را بدهیم.

از نظر اقتصاددانان استفاده کنیم

او ادامه داد: ما باید از اقتصاددانان برجسته کشور استفاده کنیم. اخیرا ۵۰ اقتصاددان بزرگ کشورمان نامه‌ای را به رئیس جمهور نوشتند، خب باید از نظرات کارشناسی این افراد استفاده کنیم. ما باید در این مدت تلاش کنیم تا بعد از ویروس کرونا نیز جامعه‌ای پویا داشته باشیم.

میرزایی نیکو می‌گوید: ویروس کرونا یک ویروس جهانی است، اما ما با دو مسئله تحریم‌ها و عدم فروش نفت روبرو هستیم که مشکلات کشور را بیش از پیش کرده است. از سوی دیگر اگر می‌بینیم که روند به صورت کند جلو می‌رود به این دلیل است که متاسفانه تصمیم‌گیر فقط دولت نیست. در همین مدت دولت اقداماتی هم انجام داده که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. نهاد‌های مختلف اعم از بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و ... که منابع مالی خوبی دارند باید پای کار بیایند تا این بحران حل شود. به هرحال اقداماتی در حال انجام است، اما متاسفانه هماهنگی و انسجامی وجود ندارد.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان

یه گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا؛ محسن رضایی در دیدار با اعضای شورای نگهبان، پس از ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: پس از انقلاب، خلاءهای سیاسی اداره کشور به برکت نظام اسلامی و ایجاد نهادهای نظارتی و انتخاباتی برطرف گردید و همچنین خلاء بزرگ نظامی و امنیتی و وابستگی محض به بیگانگان نیز به همت فرماندهان و جوانان فداکار رفع گردید؛ اما درخصوص مسائل اقتصادی، کشور هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب دارد که مهمترین اقدام لازم برای حل این مشکل، اصلاح حکمرانی اقتصادی و تغییر رویه‌های آن است.

 

وی ادامه داد: تصدیگری دولت و تمرکزگرایی، از معضلات بزرگ و موانع پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی است و دولت و مجلس باید از نقش و مسئولیت تصدیگری دادن به وزارتخانه ها به نقش سیاست‌گذاری و نظارتی تغییر رویه دهند و همچنین اختیارات بیشتری به استان‌ها در جهت تمرکز زدایی داده شود.

 

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان لزوم اعطای کلیه امور اجرایی کشور به مردم اظهار داشت: شورای نگهبان در این حوزه می‌تواند کمک رسان باشد.

 

شایان ذکر است در جریان این سفر، دکتر محسن رضایی با حضرات آیات شب زنده دار، میرباقری، حسینی بوشهری، کعبی، قمی، مدرسی یزدی و اراکی دیدار نمود.

دیگر خبرها

  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • پیام حمله سپاه به اسرائیل از نگاه مرتضی نبوی /هماهنگی میان «میدان» و «دیپلماسی» شرط عقل است
  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • آخرین وضعیت امدادرسانی در ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند