Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دبیرخانه سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، محمد عرقاب رئیس دوره‌ای اجلاس سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و وزیر انرژی و معادن الجزایر، در سخنرانی افتتاحیه نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس از طریق وبینار، ضمن تاریخی خواندن این نشست، اظهار کرد: امروز فرصتی برای همکاری چند جانبه، انعطاف‌پذیری و فراگیر بودن، در این اوقات دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما با فاجعه‌ای انسانی در مقیاسی که شاید در بیش از یک قرن گذشته مشاهده نشده باشد، بیماری کووید-۱۹ که اکنون وارد مرحله همه‌گیری جهانی شده، تقریباً به همه بخش‌های کره‌زمین رسیده است.

رئیس دوره‌ای اوپک و وزیر انرژی و معادن الجزایر تصریح کرد: افزون بر تلفات انسانی، این بحران آسیب‌های بزرگی را به اقتصاد جهانی و به بازار جهانی نفت وارد کرده است.

عرقاب گفت: تأثیر کرونا بر بازار نفت نیز بی‌سابقه است، از میان رفتن حجم بالایی از تقاضای نفت و در نتیجه نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، این ظرفیت را دارد که سطح ذخیره جهانی را به سرعت تکمیل کند و سبب تعطیلی اجباری تولید شود؛ در زمانی که کشور‌های صادر کننده نفت با این فاجعه انسانی همه‌گیر و رکود اقتصادی ناشی از آن روبه‌رو هستند، تأثیر منفی آن بر درآمد این کشور‌ها نیز بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: اکنون در یک نقطه عطف بحرانی قرار داریم، جایی که نیازمند عمل است. بازار نفت در سقوطی ناپایدار است، این نشست اضطراری فرصتی برای اقدامی قاطع و فوری است.

رئیس دوره‌ای اوپک گفت: نشست امروز ما پیام روشنی به بازار جهانی ارسال می‌کند که ما این شرایط را جدی می‌گیریم و با پیشروی مسئولانه به سمت یافتن راه حل‌های سازنده و مؤثر برای برقراری تعادل در بازار جهانی نفت گام بر می‌داریم.

عرقاب تصریح کرد: امروز باید سریع و قاطعانه با همبستگی و اتحاد محکم، به نفع تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، اقتصاد جهانی و نسل‌های آینده عمل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشست اوپک پلاس قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.

حنان بلخی مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی می‌گوید که نیمی از مردم افغانستان با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی که در نشستی در ویانا اتریش سخن‌می‌گفت افزود این حالت بر بهره‌وری و کیفیت زندگی افغانستانی ها تاثیر می‌گذارد.

حنان بلخی گفت: «۵۰ درصد از جمعیت افغانستان با ناراحتی روانی دست و پنجه نرم می‌کنند که بر بهره وری و کیفیت زندگی آنان تاثیر می‌گذارد.»

یک نشست تحت عنوان «تعمیق بحران: سلامت روان و اختلالات مصرف مواد که جامعه‌ی افغانستان را فلج می‌کند»، در حاشیه‌ی شصت‌وهفتمین نشست کمیسیون مواد مخدر از سوی سازمان جهانی بهداشت، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و جاپان در ۲۱ مارچ (۲ حمل) سال روان برگزار شده است.

سازمان جهانی بهداشت در خبرنامه‌ای افزود در این نشست ۱۴۰ نفر به‌گونه‌ حضوری و مجازی حضور داشتند.

به گفته‌ این سازمان، این نشست بر نیاز فوری به اقدام هماهنگ برای مقابله با انگ و تبعیض درباره افراد دچار به اعتیاد به مواد مخدر و مشکلات سلامت روان تاکید کرده است.

ژان لوک لماهیو مدیر بخش تحلیل سیاست و امور عمومی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در این نشت پشتیبانی از کشاورزان تریاک با گزینه‌های معیشت جایگزین، در کنار اقدام‌های بهداشتی برای درمان افراد دچار به اختلال مصرف مواد مخدر، برای دست‌یابی به راه‌حل‌های پایدار در افغانستان ضروری دانسته است.

رافایلا آیودیس کاردار اتحادیه اروپا برای افغانستان که به نمایندگی از این اتحادیه در این نشست حضور داشت اولویت دادن به سرمایه‌گذاری در زمینه‌ سلامت روان و اختلالات مصرف مواد مخدر در سطح جهان و افغانستان را یک مسوولیت مشترک خوانده است.

سازمان بهداشت جهانی بیان کرد که نشست ویانا با فراخوانی برای اقدام به پایان رسید و از ذی‌نفعان در این نشست خواسته شد تا به هدف پشتیبانی از خدمات سلامت روان و اختلال مصرف مواد در افغانستان هم‌کاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روز قدس فرصتی برای کنار زدن نقاب های دروغین استکبار است
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / تارا چند؟
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • آمار فوق‌العاده ستاره پرسپولیس در انتخابی جام جهانی!
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۷ فروردین ۱۴۰۳/ بودجه مورد نیاز برای خرید بهترین میان‌رده بازار
  • قیمت خودرو امروز ۸ فروردین ۱۴۰۲
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳/ قیمت جانشین پژو پارس در بازار
  • کرملین: مذاکرات صلح اوکراین بدون روسیه شکست می‌خورد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳