Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:30:32 GMT

تمدید قرنطینه سراسری در مجارستان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۲۷۸۲

تمدید قرنطینه سراسری در مجارستان

قرنطینه سراسری در مجارستان که هم‌اکنون نزدیک به یک هزار مورد مبتلا به کرونا را گزارش کرده است، تا مدت زمان نامعلوم تمدید شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد که به دلیل شیوع بی سابقه‌ی کرونا و جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر این ویروس، قرنطینه‌ی سراسری در کشور تا مدت زمان نامشخص تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از شهروندان خواست تا با وجود نزدیک شدن به تعطیلات عید پاک قوانین قرنطینه و دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

مجارستان تاکنون ۹۸۰ مورد ابتلا به کرونا و ۶۶ مورد فوت را به طور رسمی گزارش کرده است؛ اگرچه دولت به کمتر بودن آمارها از شمار واقعی مبتلایان و قربانیان اذعان کرده است.

ماه گذشته دولت مجارستان با اعلام قرنطینه سراسری از شهروندان خواسته بود تا در خانه‌هایشان بمانند اما طبق تاریخ اعلام شده، این قرنطینه در آخر هفته و روز عید پاک به اتمام می‌رسید.

نخست وزیر مجارستان هم‌چنین گفت: دولت به منظور کاهش شمار مبتلایان و قربانیان در کشور مسأله نیاز به قرنطینه را هر هفته مورد بررسی قرار می‌دهد.

او افزود که دولت به شهرداری‌ها این اجازه را داده است که در صورت لزوم برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر کرونا اقدام به اعمال محدودیت‌های خاص کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجارستان کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غوغای سیاسی در برزیل؛ دلیل اقامت «بولسونارو» در سفارت مجارستان چه بود؟

 افشاگری روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در مورد اقامت ۲ روزه «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهوری سابق برزیل در سفارت مجارستان به فاصله کوتاهی از تصمیم قاضی برزیلی برای مصادره گذرنامه وی به اتهام تلاش برای کودتا، غوغایی در این کشور به دلیل گمانه‌زنی‌ها در مورد تلاش او برای درخواست پناهندگی سیاسی به پا کرده است.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری افه، قاضی دیوان عالی دادگستری برزیل، دیروز (دوشنبه) به ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری سابق این کشور ۴۸ ساعت فرصت داد تا درباره اقامت دو روزه خود در سفارت مجارستان به فاصله کوتاهی پس از توقیف گذرنامه‌اش توسط پلیس فدرال توضیح دهد.

رسانه‌های محلی به نقل از وکیل این چهره راست افراطی اعلام کردند که این تصمیم توسط قاضی الکساندر دی مورائس گرفته شده است که تحقیقات در دادگاه عالی در مورد توطئه کودتا در تلاش برای سرنگونی دولت لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری فعلی برزیل را هدایت می‌کند.

دستور قاضی پس از آن صادر شد که نیویورک تایمز گزارش داد بولسونارو بین ۱۲ تا ۱۴ فوریه (۲۳ تا ۲۵ بهمن) به سفارت مجارستان در برازیلیا پناه برده است؛ چهار روز پس از آن که پلیس فدرال عملیاتی را علیه او و نزدیک‌ترین اطرافیانش به دلیل تلاش برای کودتا انجام داد.

تصاویر دوربین‌های امنیتی به دست آمده توسط این روزنامه، رئیس‌جمهوری سابق (۲۰۱۹-۲۰۲۲) را در دفاتر دیپلماتیک در کنار دو محافظ، سفیر مجارستان و دیپلمات‌های این کشور اروپایی نشان می‌دهد.

این وضعیت باعث شد تا وزارت امور خارجه برزیل نیز میکلوش هالمای (Miklós Halmai) سفیر مجارستان در این کشور را احضار کند تا درباره اقامت رئیس‌جمهوری سابق در سفارت آن کشور توضیح دهد.

بولسونارو در واکنش به این خبر گفت: شاید خوابیدن در سفارت و صحبت با سفیر؛ آیا جرمی در آن وجود دارد؟ از آزار و اذیت دست بردارید.

وکلای بولسونارو پیشتر گفتند وی به عنوان «میهمان» در این مقر دیپلماتیک حاضر شده و در مورد مسائل سیاسی با مقام‌های آن کشور صحبت کرده است و هر تعبیر دیگری، مانند درخواست پناهندگی، «تخیلی» است.

در عملیات پلیس برزیل که هشتم فوریه (۱۹ بهمن) انجام شد، چندین نفر از نزدیکان بولسونارو به اتهام مشارکت در کودتا علیه لولا داسیلوا دستگیر شدند.

بولسونارو با اتهام تلاش برای کودتا روبرو است؛ شهادت مقام‌های عالی رتبه پلیس و ارتش این فرضیه را تقویت کرده است که وی در حال طراحی توطئه‌ای برای ابطال نتایج انتخاباتی بود که داسیلوا در آن پیروز شده بود.چنان چه بولسونارو مجرم شناخته شود، اگر در یک سفارت خارجی پناه گرفته باشد، نمی‌توان او را تحت تعقیب کیفری قرار داد. دو تن از نزدیک‌ترین همراهان این رئیس‌جمهوری سابق پیشتر دستگیر شده‌اند.

بولسونارو از زمان ترک ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۲ درگیر طوفان رسوایی‌های حقوقی بوده است. وی علاوه بر اتهام‌های مربوط به تلاش برای کودتا، تا سال ۲۰۳۰ توسط دادگاه برزیل از نظر سیاسی رد صلاحیت شده است.علاوه بر موارد یاد شده، پلیس فدرال برزیل، این رهبر راست افراطی را به تازگی متهم کرد که گواهی‌های واکسیناسیون کووید-۱۹ خود را جعل کرده است، که این اقدام طبق قوانین برزیل می‌تواند جرم تلقی شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • در مجارستان چه خبر است؟
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • حمل و نقل دام در ایلام نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای است
  • دزد ویسکی، رابین هود مجارستان و سندروم آتیلا / شتردزدها مردم را تخم‌مرغ دزد می‌کنند
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • غوغای سیاسی در برزیل؛ دلیل اقامت «بولسونارو» در سفارت مجارستان چه بود؟
  • لزوم اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای جابجایی دام