Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: وقوع بارش‌های شدید باران و برف در استان تهران و پیش بینی‌های هواشناسی احتمال وقوع سیل افزایش داده است و همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند هر چند که عنوان شده بارش‌های بهاری در تهران زودگذر است اما تداوم بارش در استان طی دو روز آتی احتمال وقوع سیلاب را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته و در پی بارش‌های سیل آسا در کشور عملکرد مجموعه استان تهران در پیشگیری از وقوع سیلاب قابل قبول بود، در سال جاری نیز به بررسی وضعیت این استان و میزان آمادگی در برابر حوادث جوی پرداختیم.

آماده باش ستاد مدیریت بحران استان تهران

مدیر کل بحران استانداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت آماده باش ستاد مدیریت بحران استان تهران با توجه به بارش‌های اخیر اظهار داشت: ظرف چند روز گذشته از سامانه‌های مختلفی که در خصوص هواشناسی در کشور چه به صورت استانی و چه به صورت ملی وجود دارند پیام‌هایی دریافت شد که هوا دچار سامانه‌های بارشی شدید همراه با باد، رعد و برق و بعضاً در برخی مناطق با کولاک همراه خواهد شد.

درجاتی با بیان اینکه ستاد بحران استان تهران به لحاظ وضعیت کرونا در شرایط آماده باش به سر می‌برد، افزود: ایمنی استان تهران و آمادگی در برابر سیل بالا است، تاکنون نیز با وجود بارش‌های شدید، رعد و برق و وجود کولاک در مناطق بالادست نکته خاصی نبوده، البته آب گرفتگی‌هایی وجود داشته که به انسداد نرسیده و به موقع برطرف شده است.

هیچ انسداد و آبگرفتگی در استان تهران گزارش نشده است

وی در خصوص بارندگی‌های سال گذشته و آب گرفتگی‌هایی که در اتوبان امام علی (ع) و دره فرحزاد رخ داده بود نیز عنوان داشت: سال گذشته نیز اقدامات و تمهیداتی در این زمینه صورت گرفت و شهرداری اقداماتی را برای آبگرفتگی اتوبان امام علی انجام داد و تا حدودی هم موفق بود، اما وقتی حجم بارش‌ها و ورود نزولات جوی زیاد می‌شود و دبی آب افزایش پیدا می‌کند اقدامات صورت گرفته کم اثر می‌شود.

مدیر کل بحران استانداری تهران بیان داشت: موفقیت تهران در بارش‌های سال گذشته در این بود که همه مسئولین از قبل آمادگی داشتند و بیش از ۵۰۰ کیلومتر نیز لایروبی انهار، جویها، کانال‌ها و مسیل های تهران انجام شده بود که اگر این موارد صورت نمی‌گرفت تهران نیز مانند برخی استان‌ها دچار مشکل می‌شد.

درجاتی به بارش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: طی روزهای قبل از بارش‌ها در مسیر کن سولقان و فرحزاد پاکسازی مسیر صورت گرفت که طی آن تعداد زیادی از سنگ‌های بزرگی که در مسیر سقوط کرده و مسیر را مسدود کرده بودند رفع انسداد شد.

کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما / ‏شرایط آب و هوایی تهران از‬ امروز نارنجی می‌شود

وی در خصوص وضعیت نارنجی تهران نیز عنوان داشت: طبق پیش بینی‌ها از امروز شرایط آب و هوایی تهران نارنجی می‌شود و ضمن نارنجی شدن شرایط از لحاظ تشدید بارش‌ها و نزولات جوی با کاهش دما نیز مواجه خواهیم شد و بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما خواهیم داشت که در این زمینه در استان تهران در خصوص محصولات کشاورزی، گلخانه‌ها، میوه‌های پرورشی و گلخانه‌ای، دامداری و مرغداری‌ها از قبل به جهاد کشاورزی اعلام شد که سرما و بارش‌ها در راه است و تمهیدات مقتضی را بیاندیشند.

مدیر کل بحران استانداری تهران در رابطه با وضعیت سدها اظهار داشت: سال گذشته وقتی درباره سدها سوال می‌شد اعلام می‌کردیم که سدها برای پر شدن هنوز جا دارند و د ر وضعیت حداکثری هستند، امسال با وجود اینکه شرایط بارش‌ها خوب است اما ظرفیت موجود سدها نسبت به سال قبل کمتر است و با توجه به وضعیت قرنطینه و ماندن مردم در خانه‌ها و استفاده بیشتر از آب هنوز جای بارش در سدها وجود دارد.

۶۰ درصد سدهای تهران پر و ۴۰ درصد خالی هستند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش ذخیره آب در سدهای پنجگانه تهران اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰ درصد سدهای تهران پر و ۴۰ درصد خالی هستند.

سید حسن رضوی با اشاره به بارندگی‌های سال گذشته عنوان داشت: حدود ۱۵ میلیون مترمکعب وضعیت ذخایر تمامی دشت‌های استان تهران بهبود پیدا کرده، اما همچنان همه دشت‌های استان در زمینه ذخایر آب‌های زیرزمینی بحرانی و فوق بحرانی هستند.

رضوی در خصوص بارش‌های استان تهران نیز گفت: نسبت به سال قبل ۲ درصد کاهش، ولی نسبت به میانگین دراز مدت ۴۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ریزش سنگ در برخی جاده‌های استان تهران

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران نیز در خصوص وضعیت راه‌های استان تهران با توجه به بارش‌های اخیر اظهار داشت: در حال حاضر تمام جاده‌های استان تهران باز و تردد به صورت عادی و روان در جریان است و با توجه به اینکه سامانه‌های بارش زا از ۴۸ ساعته گذشته تا کنون فعال هستند و از امروز صبح نیز شدت گرفته‌اند و سامانه‌ای از سمت غرب استان تهران در شهرستان ملارد، شهریار و اتوبان تهران کرج به سمت شرق استان تهران در محور هراز و تهران فیروزکوه و دماوند برف و باران فراگیر و برخی نقاط بارش تگرگ را داشته‌ایم.

وی از آب گرفتگی‌های موضعی در برخی جاده‌ها خبر داد و گفت: شب گذشته شاهد ریزش سنگ در جاده هراز محدوده مبارک آباد بودیم و امروز نیز در حوزه لواسانات در محور لواسان به سمت فشم و گردنه قوچک نیز ریزش سنگ داشتیم و پدیده مه گرفتگی نیز سبب کاهش دید رانندگان شده بود.

رفع آب گرفتگی‌های موضعی در جاده‌های استان تهران / ‏آمادگی‬ کامل راهداری در برابر وقوع سیلاب احتمالی

عادل مصدقی افزود: در حال حاضر ۱۲۰ دستگاه خودرو سنگین و سبک راهداری به صورت مستمر در حال ارائه خدمات هستند و پیش بینی می‌شود که طی عصر امروز و امشب فعالیت سامانه‌های بارشی افزایش پیدا کنند و تا شنبه و یکشنبه طبق پیش بینی‌های هواشناسی این سامانه‌ها فعال خواهند بود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران عنوان داشت: تا کنون یکهزار کیلومتر باند عملیات شن و نمک پاشی داشته‌ایم و بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای راهداری به طور عملیاتی در جاده‌ها در حال فعالیت هستند و بیش از ۸۰۰ تن نیز شن و نمک برای ایمنی جاده‌های استان تهران مصرف شده و همچنان نیروها در حال آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون لغزندگی معابر وجود دارد گفت: از رانندگان و مسافرین جاده‌ای می‌خواهیم از سفر غیر ضرور بپرهیزند و در صورت حضور در جاده و در مناطق کوهستانی که دستگاه‌های سنگین نمک پاشی در حال فعالیت هستند موارد ایمنی را رعایت کنند.

مصدقی در خصوص پیش بینی سیلاب اعلام شده گفت: تاکنون آب گرفتگی‌ها موضعی بوده‌اند اما در صورت ادامه دار بودن فعالیت سامانه‌های بارشی با توجه به پایش مستمر نیروهای راهداری از دهانه پل‌ها و مسیل های تقاطع جاده‌ها و کنترل وضعیت آب اگر شرایط برای سیلاب ایجاد شود آمادگی کامل راهداری برای مقابله وجود دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جاده های استان جهاد کشاورزی راهداری و حمل و نقل جاده سرما شرایط آب و هوایی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جاده های استان تهران سامانه های بارش استان تهران استان تهران آب گرفتگی آب گرفتگی ها بحران استان سامانه ها تهران نیز آماده باش سال گذشته پیش بینی جاده ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک تمهیدات ایمنی و بهداشتی برای حضور خانواده‌ها در محفل قرآنی

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، بزرگترین اجتماع قرآنی در استادیوم صدهزار نفری آزادی با عنوان «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» برگزار خواهد شد. در روزهای گذشته اقدامات لازم پیرامون سهولت در ورود و خروج عموم مردم، چگونگی تردد از طریق تونل‌ها به استادیوم آزادی، محل استقرار پارکینگ خودروها انجام شده است تا این مراسم قرآنی به نحو مطلوب در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شود.

دانیال خسروی، مسؤول فنی برگزاری برنامه جشن قرآنی امام حسنی‌ها، در رابطه با نحوه آماده سازی فنی و ایمنی این اجتماع قرآنی گفت: با توجه به اینکه برنامه قرآنی است و مخاطبان خانواده‌ها همراه با کودکان هستند، حصارهای بیشتری برای رعایت تمهیدات ایمنی در نظر گرفته شده است.

خسروی با اشاره به اینکه از اواسط اسفند ماه فرایند ایمنی آغاز شده است، گفت: در قسمت جایگاه بتونی ورزشگاه تقریباً ۹۰ درصد فرایند بهره برداری وجود داشت اما با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تصمیم داریم بار وزن زنده سکو را کاهش بدهیم و غالب فضا با تزئینات پرچم درست شده است.

وی ادامه داد: طبیعتاً این زیر ساخت‌ها و ایمن سازی‌ها از قبل در ورزشگاه وجود داشت اما ما سعی داشتیم به خاطر حضور خانواده‌ها ایمنی را افزایش بدهیم؛ مثلاً در رابطه با بحث سرویس‌های بهداشتی به خاطر اینکه مخاطب برنامه خانواده‌های مذهبی و روزه دار هستند، سعی شده تا سرویس‌های موجود نوسازی و آماده شوند و همچنین علاوه بر آن‌ها سرویس بهداشتی‌های سیار در اطراف ورودی ورزشگاه تعبیه شود.

گفتنی است اجتماع بزرگ محفل امام حسنی‌ها امروز سه شنبه ۷ فروردین از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ با حضور پرشور خانواده‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

گفتنی است این برنامه در راستای نهضت زندگی با آیه‌ها است که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۳۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند.

کد خبر 6062501 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • مسئولان استان چه تدابیری برای سفر‌های ایمن و مطمئن در تعطیلات نوروز اندیشیده اند؟
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • وضعیت ایمنی در جاده های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • تدارک تمهیدات ایمنی و بهداشتی برای حضور خانواده‌ها در محفل قرآنی
  • باران در کوهرنگ و سیلاب در چهارمحال و بختیاری+تصاویر
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات
  • هشدارهای هواشناسی کشاورزی در آذربايجان شرقی
  • پرهیز مسافران نوروزی از اتراق کنار رودخانه‌ها
  • آخرین وضعیت بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری + تصویر