Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانسه بودجه‌ مقابله با بحران شیوع کرونا را بیش از دو برابر افزایش داد و به ۱۰۰ میلیارد یورو رساند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت فرانسه بودجه‌ مورد انتظار برای انجام اقدامات جهت مقابله‌ با گسترش کروناویروس را که بدترین بحران پس از جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید، بیش از دو برابر افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرد که دولت اکنون انتظار دارد با تخصیص بیش از ۴ درصد تولیدات ناخالص داخلی به میزان ۴۵ میلیارد یورو از ماه گذشته، بودجه‌ بسته مقابله با بحران به ۱۰۰ میلیارد یورو رسیده باشد.

وی هم‌چنین اظهار کرد: این رقم ممکن است با توجه به شیوع کرونا و تغییر و تحول سریع شرایط اقتصادی و نیاز شرکت‌هایمان تغییر کند. ما می‌خواهیم همه‌ی شرکت‌هایمان را از این وضعیت نابه‌سامان نجات دهیم.

دولت فرانسه چهارشنبه‌ی آینده دومین اصلاحیه برنامه‌ی بودجه سال ۲۰۲۰ را ارائه خواهد کرد. وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه پیش‌بینی کرده است که اقتصاد فرانسه در سال ۲۰۲۰ با رکود شش درصدی روبرو شود که بیشترین میزان از سال ۱۹۴۵ می‌باشد.

از زمان قرنطینه شدن فرانسه در ۱۷ مارس، دولت در اقدام خود برای مقابله با بحران به ادامه‌ی فعالیت‌های اقتصاد به میزان دو سوم پرداخته است.

وزیر بودجه فرانسه اعلام کرد: با سقوط فعالیت‌های اقتصادی کشور در بحبوحه‌ی این بحران، با کسری بودجه بخش دولتی به میزان ۷/۶ درصد در سال جاری روبرو خواهیم شد.

این رقم تقریباً دو برابر (۳/۹ درصد) کسری بودجه‌ی بخش دولتی در ماه گذشته و بیشترین رکورد اقتصادی است که فرانسه از سال ۲۰۰۹ در طول بحران‌های مالی جهانی به میزان ۷/۲ درصد تجربه کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در ده شهرستان استان یزد بارش‌های رگباری و بهاری را شاهد بوده ایم که عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و شهرستان بهاباد رخ داده است. 

وی ادامه داد: بارش‌ها و ورود رواناب در شش محور یزد-طبس، یزد –دربید، یزد- خضرآباد، اردکان –هامانه، بهاباد-بنستان، ببروئیه –ده جمال موجب شد تا برای حفظ ایمنی شهروندان مسدودی مسیر اعلام شود تا رواناب‌ها فروکش کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم وبارش‌های فرا نرمال را در استان یزد داشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیزاین بارش‌ها و سیلابی شدن مسیر بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.

ملک زاده ادامه داد: در سالجاری نیز براساس آموزش‌ها و تدابیر لازم آمادگی دستگاه‌ها را داشته ا یم که با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خسارت‌ها بسیار کمتر شده وتاکنون نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به تفت با ۵۹ میلیمتر و رودخانه فصلی این شهرستان با دبی ۷۰ متر برثانیه حجم عبور رواناب داشت و این حجم عبور آب پدیده شگفتی است که به خوبی مدیریت شد. 

وی افزود: دوهزار سازه آبی -خاکی برای حفاظت ایمنی شهر‌ها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است والبته در برخی محور‌ها شاهد واژگونی خودرو‌ها بوده ایم که با امدادرسانی سریع، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم. 

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا فردا گفت: بیش از ۴۹۰ تیم امدادی و خدماتی در دستگاه‌های مختلف سازماندهی شده اند که گروه‌های جهادی نیز هم در کنار این تیم‌ها در حال آماده باش و خدمت رسانی به همشهریان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان