Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@09:12:34 GMT

لبنان قرنطینه را دو هفته دیگر تمدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۲۹۸۵

لبنان قرنطینه را دو هفته دیگر تمدید کرد

لبنان به منظور جلوگیری از گسترش کرونا، قرنطینه سراسری را دو هفته دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت لبنان تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، دو هفته دیگر یعنی تا ۲۶ آوریل قرنطینه را تمدید کند.

لبنان از ماه گذشته وضعیت اضطراری پزشکی اعلام کرده است. اکثر مشاغل به تعطیلی کشیده شدند و دولت لبنان تنها برای خرید مواد غذایی یا داروهای ضروری اجازه‌ی تردد به مردم داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی پروازهای کشور لغو شده و تنها پروازهای بازگشت لبنانی‌ها مقدر است.

با اعمال مقررات آمد و شد شبانه توسط نیروهای امنیتی، مردم از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۵ صبح مجاز به تردد و خروج از خانه‌هایشان نیستند.

بر اساس آخرین آمار، لبنان تاکنون ۵۸۲ مورد ابتلا به کرونا و ۱۹ فوتی داشته است. شیوع این بیماری در لبنان تحت شرایطی رخ داده که این کشور در حال حاضر درگیر بحران‌های مالی است.

شورای عالی دفاع لبنان، که متشکل از رئیس جمهور و مقامات عالی امنیتی این کشور است، اوایل روز پنج‌شنبه خواستار تمدید قرنطینه و اقدامات شدیدتر و سختگیرانه‌تر در خصوص اجرای قوانین و مقررات عبور و مرور شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان قرنطینه کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است

وزیر دفاع فرانسه می‌گوید جمهوری اسلامی ایران به یک «چالش امنیتی برای اروپا» تبدیل شده است، با این حال فرانسه قصد ندارد با ایران وارد درگیری نظامی شود.

به گزارش انتخاب، سباستین لکورنو در گفت‌وگویی که روز یکشنبه دوم اردیبهشت در روزنامه «لوپاریزین» منتشر شد، به حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، تنش‌ها در خاورمیانه و نقش فرانسه در این میان پرداخت.

او مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران «ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه» را در دستور کار خود قرار داده است و پاریس چنین رویکردی را محکوم می‌کند.

لکورنو گفت: «ایران نه تنها برای اسرائیل و کشور‌های منطقه، بلکه برای اروپا نیز یک چالش امنیتی است».

وزیر دفاع فرانسه افزود که این کشور در خاورمیانه منافع دریایی دارد و به همین دلیل، ناوچه‌های فرانسوی از کشتی‌های تجاری که به‌طور بالقوه هدف حمله حوثی‌ها قرار می‌گیرند، محافظت می‌کنند.

لکورنو درباره دیگر مصادیق چالش‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران برای اروپا مدعی شد که «این کشور در حال توسعه برنامه هسته‌ای خود است که خطر گسترش سلاح‌های هسته‌ای را به همراه دارد، و به روسیه به ویژه از طریق ارسال پهپاد‌های شاهد، در جنگ علیه اوکراین کمک می‌کند».

لکورنو دوشنبه هفته گذشته در نامه‌ای خطاب به یکی از نمایندگان حزب چپ رادیکال فرانسه در پارلمان نوشت که رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی توسط فرانسه «با رعایت قانون اساسی فرانسه و قوانین بین‌المللی» انجام شد.

پیش از آن، برخی نمایندگان فرانسوی، «انگیزه‌ها، اهداف و شیوه‌های اقدام نیرو‌های فرانسوی» برای مقابله با حمله تهران علیه اسرائیل را زیر سوال برده بودند.

اما وزیر دفاع فرانسه تاکید کرده که «این اقدام به محدود کردن خطر تشدید تنش در منطقه کمک کرد و از آنجایی که به ویژه با توافق مقامات اردن انجام شد، کاملاً مطابق با قوانین بین‌المللی بود.»

فرانسه در اردن حضور نظامی دارد و پیشتر نیز در ائتلاف به رهبری آمریکا علیه تروریسم در منطقه مشارکت داشته است.

دیگر خبرها

  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان از اهداف سفر رئیسی
  • پیشنهاد تمدید به ستاره رئال مادرید در ال‌کلاسیکو
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ناتوی ناتوان
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • خوشبینی اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه‌ها / بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟