Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت کشورمان صبح امروز از حصول توافق برای کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه ای تولیدنفت اعضای اوپک و غیر اوپک خبر داد و گفت: قرار شد دیگر تولیدکنندگان نفت هم به این توافق بپیوندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان ساعت چهار صبح امروز، جمعه (٢٢ فروردین‌ماه) پس از پایان مذاکرات بیش از ١٠ ساعته نشست فوق‌العاده اوپک پلاس گفت: توافق برای کاهش روزانه ١٠ میلیون بشکه‌ای تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک حاصل و قرار شد دیگر تولیدکنندگان نفت جهان نیز به این توافق بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توافق برای کاهش روزانه ١٠ میلیون بشکه در بازه زمانی نخست (یکم ماه مه تا پایان ژوئن) ٢ ماهه خواهد بود، در مرحله بعد از یکم ماه ژوئیه تا پایان ٣١ دسامبر سال ۲۰۲۰ کاهش عرضه روزانه هشت میلیون بشکه کاهش خواهد بود، سپس از یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا آوریل ٢٠٢٢ نیز کاهش عرضه روزانه ۶ میلیون بشکه می‌شود.

زنگنه گفت: این تصمیم دوساله خواهد بود و این نخستین بار در تاریخ اوپک است که تصمیمی دو ساله گرفته می‌شود و جزو بی‌سابقه‌ترین ارقام کاهش تولید در تاریخ اوپک و غیراوپک است.

به گفته وزیر نفت کشورمان، همکاری دیگر کشورهای تولیدکننده نفت مانند آمریکا، کانادا و برزیل به این توافق اضافه می‌شود.

وی افزود: مشکلاتی کوچک هم در طول مذاکرات ١٠ ساعت و ٣٠ دقیقه‌ای وجود داشت؛ برخی تفاهم‌ها نیاز به زمان دارد. قرار شد بحث‌ها ادامه یابد، ٢٢ کشور توافق داشتند، اما مکزیک نگرانی‌هایی داشت و برای بررسی آنها نیازمند زمان بود، قرار شد دوباره با این کشور مذاکره شود تا این قضیه به نتیجه برسد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون بشکه قرار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت روسیه رکورد زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته دوم آوریل تقریباً به بالاترین میزان سالانه خود رسید و جریان این کالا از بنادر اصلی این کشور رکورد زده است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته منتهی به ۱۴ آوریل با ۵۶۰ هزار بشکه افزایش به ۳.۹۵ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از ماه می ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

میانگین چهار هفته‌ای این صادرات که با نوسانات کمتری همراه است، نیز به شدت افزایش یافت و با حدود ۲۵۰۰۰۰ بشکه در روز به ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از اوایل ژوئن ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

میانگین صادرات هفتگی این محصول روسیه حدود ۳۶۵۰۰۰ بشکه در روز بود و طبق گزارش‌ها حدود ۴۹۰۰۰۰ بشکه در روز بالاتر از هدف تعیین شده روسیه برای آوریل که بود بخشی از تلاش گسترده ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید و عرضه برای متعادل کردن قیمت نفت است.

پس از آنکه چندین عضو دیگر اوپک پلاس موافقت کردند تولید خود را کاهش دهند، روسیه متعهد شد که صادرات نفت خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از میانگین ماه مه تا ژوئن در سه ماهه اول سال جاری کاهش دهد.

انتظار می‌رود این کاهش صادرات روسیه بین نفت خام که ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت و محصولات پالایشگاهی تقسیم شود.

این شبکه خبری همچنین اعلام کرد که جریان خروج نفت از پایانه‌های اصلی صادرات روسیه به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور نزدیک شده است.

بر اساس داده‌های ردیابی کشتی‌ها، بزرگترین بندر بارگیری نفت این کشور یعنی بندر پریمورسک، ۱۰ نفتکش را در سه هفته از چهار هفته گذشته جابجا کرده است.

کد خبر 6081335

دیگر خبرها

  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • قزاقستان تخطی عرضه نفت خود را در ماه مارس جبران می‌کند
  • قیمت نفت کاهش یافت