Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمت احمدی، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار کرد: طرح فاصله‌گذاری را زمانی می‌توانیم لازم‌الاجرا کنیم که همه ابزار آن را در اختیار داشته باشیم. در مورد تامین هزینه‌ها، دولت یک شرح وظایفی تعیین کرده است.

وی افزود: این امر شدنی نیست که بدون در نظر گرفتن حقوق افراد، از آنها بخواهیم که در خانه بمانند؛ ما در کشور جمعیت عظیمی داریم که خویش‌فرما هستند؛ یعنی کارفرمای خودشان هستند که این افراد باید کار کنند بر همین اساس امکان رعایت فاصله‌گذاری ندارند؛ به عنوان مثال راننده تاکسی با فضای محدود اتومبیل خود، امکان رعایت فاصله‌گذاری را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین زمانی که از یک کارگر ساده درخواست می‌کنید که در خانه بماند، او نمی‌تواند نیازهای خود یا خانواده‌اش را تأمین کند که به آن اصطلاحاً «تکلیف مالایطاق» می‌گویند.

احمدی گفت: دولت اعلام کرده است که به چند میلیون از اعضای جامعه وام‌ یک تا دو میلیون تومان اعطا می‌کند؛ فاجعه‌بارترین حالت این است که سود در نظر گرفته شده برای این وام ۱۲ درصد است؛ در کشور اسلامی که اصل بر این است که حکومتی الگو در دنیا باشیم، آمده‌ایم اعلام کرده‌ایم که به یارانه‌بگیران یک میلیون تومان می‌دهیم و ظرف ۲ سال از یارانه‌اش با سود ۱۲ درصد کسر می‌کنیم. به نظر می‌رسد توان مردم در مقابل درخواست‌های حاکمیت از آنها سنجیده نشده است که باید سنجیده شود.

این حقوقدان بیان کرد: به باور من رعایت نکردن مردم، نخستین نافرمانی مدنی است که این موضوع خطرناکی است. به نظر می‌رسد دولت نباید از بالا با مردم صحبت کند؛ وقتی دولت از مردم درخواست می‌کند به مسافرت نروند، آن دسته از افرادی که به درخواست حاکمیت تمکین کرده‌اند و در خانه ماندند، چه کمکی از جانب دولت به آنها شده است؟

وی ادامه داد: دولت اگر با همین فرمان جلو برود، با نافرمانی مدنی مواجه می‌شود که این نافرمانی در آینده بسیار خطرناک خواهد بود. فقط تعطیلی، نهی و ممنوع کردن راهکار نیست؛ در قبال هر یک از این‌ها اگر اقدامات موثری انجام دهیم، موفق عمل خواهیم کرد.

این عضو کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: به محض اینکه یک حادثه یا واقعه‌ای اتفاق افتاد، مجلس میدان را ترک کرد و به جای اینکه راهکار دهد، تعطیل شد. در حالی که مجلس در ایام عید نیز نباید تعطیل می‌شد. اگر این ویروس ماندگار باشد و دولت نیز برنامه منظم و منضبطی نداشته باشد، حل این بحران پیچیده‌تر از این خواهد شد.

وی افزود:‌ دولت باید در مقابل تکالیف الزام‌آوری که اعمال می‌کند، معاش حداقلی برای مردم که بتوانند تا رفع این بحران زنده بمانند، در نظر بگیرد. بسیاری از ارگان‌ها مالیات نمی‌دهند و الان زمانش است که کمک‌رسانی کنند؛ از ستاد اجرایی فرمان امام، اوقاف، آستان قدس و بنیادها باید درخواست کمک کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دولت کرونا کانون وکلای دادگستری مرکز نافرمانی مدنی فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آماده‌باش همه دستگاه‌های اجرایی این استان برای خدمات‌رسانی به مردم در مناطق آسیب‌دیده از سیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران این استان، امروز_پنجشنبه ششم اردیبهشت_ به ریاست علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در مرکز استان برگزار شد و در این جلسه با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، در خصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

محمودرضا تیمورپور معاون مدیریت بحران استانداری در خصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال‌احمر بین مردم آسیب‌دیده که در مناطق امن اسکان داده شده‌اند، توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین‌آلات سنگین در آماده‌باش است.

تیمورپور گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، شش رشته قنات تخریب و ۳۰۰ رأس دأم نیز تلف شده‌اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده است، اظهار کرد: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین‌آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند، از این رو بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آب‌نماها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی، مسیرهای اصلی و روستایی توسط نیروهای راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای آب‌رسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین‌آلات کمرشکن برای حمل خودروهای سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی، باوجود سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای ستاد بحران استان بعد از این جلسه راهی شهرستان زیرکوه شدند.

کد خبر 747813

دیگر خبرها

  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان