Web Analytics Made Easy - Statcounter

"سعید محمودی" مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با تاثیر مواد شوینده، زباله های شهری و بیمارستانی در شرایط مقابله با کرونا بر سلامت محیط زیست، گفت: در رابطه با بیمارستان‌ها یا مراکزی که سیستم تصفیه دارند، اغلب جای نگرانی وجود ندارد، زیرا این زباله‌‌های عفونی از فیلتر دستگاه‌‌های تصفیه عبور داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر ما نگران وضعیت زباله‌‌هایی هستیم که از این قبیل فیلتر‌ها عبور داده نمی‌شوند.

وی افزود: استفاده از مواد ضدعفونی در سطوح‌ شهری، زباله‌های شهری و... امکان ایجاد آلودگی‌های محیط زیستی را دارند و نمی‌توانیم اظهار کنیم که در کل بی‌تاثیر هستند، اما متاسفانه در این شرایط هیچ چاره‌ای جز این نیست و در تمام دنیا هم سطوح را ضدعفونی می کنند. 

محمودی در ادامه بیان کرد: البته برخورد ما در رابطه با دفع زباله متفاوت است و این جزو نگرانی‌هایی است که اقدامات لازم را برای آن انجام می‌دهیم. سازمان حفاظت محیط زیست، یک به یک بیمارستان‌ها را کنترل می‌کند. تولید پساب آن‌ها و اینکه این پساب‌ها در کجا دفع می‌شوند، تحت نظارت مداوم ما قرار دارد. 

مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان تهران گفت: مواردی از زباله‌پراکنی در توابع تهران مانند اسلامشهر داشتیم که به شدت با آنها برخورد شد. این موضوع برای ما مسئله‌ای بسیار جدی است. بحث دفع زباله ‌های عفونی مانند ملزومات و ماسک‌های آلوده بحثی بسیار پیچیده است و تمام دنیا امروز برای این موضوع برنامه دارد. 

 وی افزود: در حقیقت بحث استفاده از مواد شوینده در سطوح و منازل و ابعاد تاثیرات محیطی آن و اینکه چه تاثیری بر محیط می‌گذارند، بحثی است که نیاز به مطالعات در آینده دارد، اما دفع زباله‌‌ها موضوعی دیگر است و سازمان در قبال آن بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند. 

محمودی با تاکید بر اینکه پسماندها موضوعی مخاطره‌آمیز است و حتما باید در این زمینه تمام ملاحظات رعایت شوند، گفت: نه صرفا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بلکه زمانی که یک بیمار کرونایی در خانه وجود دارد، زباله‌های خانگی او با وضع متفاوتی تلقی می‌شود؛ این زباله‌ها کاملا ویژه و خطرناک هستند. اینگونه زباله‌‌ها حتما باید با عنوان زباله‌‌های عفونی دفع شوند. 

وی در پایان گفت:  زمانی که از متولیان شهرداری، پیگیر چگونگی دفع زباله‌ها می‌شویم، می‌گویند، ما تمام زباله‌‌ها را به چشم زباله‌های عفونی می‌بینیم، اما همچنان جای نگرانی وجود دارد و این یک مسئله بسیار مهم است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ویروس زباله های شهری کووید19 محیط زیست دفع زباله زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند

قدس آنلاین: احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نور با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که بخش قابل توجهی با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند.

وزیر کشور تأکید کرد: این کلیت موضوع است که در چارچوب قانون عمل می‌شود و البته فراجا نیز نیروهای خود را توجیه کرده که حتما بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر ساختارشکنی دارد، تفاوت قائل باشند.

وی با تأکید بر اینکه اساس هم همین است که با تذکر آن فرد اصلاح شود. غالب افراد هم با تذکر توجه می‌کنند و رعایت می‌کنند از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به اینکه این مساله یک امر قانونی و مهمی در زندگی اجتماعی است، می‌خواهیم که این موارد را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که این طرح بر مبنای اختیارات وزارت کشور اجرا می‌شود یا قانون حجاب و عفاف با یادآوری اینکه این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، طبیعتا باید به مرجع قضایی ارجاع دهند، اظهار داشت: قانون عفاف و حجاب، گفت: لایحه حجاب و عفاف هنوز مصوبه نهایی ندارد و در مجلس و شورای نگهبان به مراحل انتهایی و ابلاغ نرسیده است.

رقابت ۴۵ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس گفت: انتخابات در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و در این انتخابات در مرحله دوم ۴۵ نماینده جدید باید در ۲۲ حوزه انتخاب شوند. از این تعداد در ۸ حوزه انتخابات تمام الکترونیکی انجام می‌شود از جمله در تهران و در واقع در حوزه‌هایی که بیش از دو نماینده در مرحله دوم دارد انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: آموزش های لازم شروع شده از طریق صدا و سیما و سایر امکانات اطلاع رسانی به مردم اعلام می‌شود در دوره قبل هم این کار را در چند حوزه انجام دادیم که خیلی کار موفقی بود. تبلیغات هم مثل دوره قبل از یک هفته قبل آغاز می شود از همین جا می‌خواهم همه رسانه ها دست اندر کار باشند و زمینه خوبی را برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مرحله دوم فراهم کنند

وزیر کشور درباره دیدارهای خود در پاکستان عنوان کرد: جلسات خوبی در معیت ریاست محترم جمهور با مقامات پاکستانی داشتیم گفت‌وگوهایی با مقامات امنیتی این کشور انجام شد و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ از سوی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در زمینه هماهنگی برای برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات و کنترل مرز صورت گرفت. امیدواریم در عمل شاهد نتایج خوبی باشیم.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!
  • دریافت ۲۹۰ گزارش مردمی محیط زیستی در همدان