Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان دانشجویی‌های کشور در هفته سوم فروردین ماه علاوه بر اینکه به دنبال راهی برای مهار کرونا ویروس بودند، با مشکلات سامانه آموزشی دانشگاه‌ها نیز مواجه شدند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هانا چراغی؛ * هفته سوم فروردین ماه هم به پایان رسید و در این هفته گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی باز هم درگیر مهار کرونا ویروس بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تشکل‌های دانشجویی از ابتدای شیوع کرونا اقدام به ایجاد قرارگاه‌های مبارزه با کرونا کردند و در این قرارگاه‌ها کمیته‌هایی تشکیل و در عرصه‌های مختلف به خدمت رسانی به مردم پرداختند.
یکی از این عرصه‌ها تولید موادضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش و شیلد محافظ صورت و گان بود. برخی از این محصولات بعد از تولید در مناطق محروم توزیع می‌شد و به دست مردم می‌رسید و برخی از این اقلام نیز مختص کادر‌های درمانی و بیمارستانی است و طبق قاعده، این تولیدات از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان به دست نیرو‌های درمانی می‌رسید.
دانشجویان جهادگر بسیجی استان کرمانشاه نیز در این زمینه از ۲۴ اسفندماه فعالیتشان را در کارگاهی آغاز کردند و به تولید دستکش و شیلد محافظ صورت برای کادر درمانی پرداختند تا از ابتلای آنان به کرونا ویروس پیشگیری کنند.  
۲۰ نفر از خواهران جهادگر گروه جهادی افسران ولایت استان بوشهر نیز در کارگاهی روزانه تعداد ۵۰۰ ماسک، ۳۰۰ ساق بند و ۲۰۰ عدد گان تولید می‌کنند و این تجهیزات پزشکی را به دست مجموعه‌های درمانی و سایر گروه‌های فعال در حوزه پیشگیری از کرونا ویروس می‌رسانند. این مهم در بسیاری از استان‌های دیگر نیز در حال انجام است و طبق گفته‌های مسئولان این گروه ها، قرار است تا پایان بحران کرونا این فعالیت‌ها ادامه دار باشد.   بیشتر بخوانید: تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک از سوی دختران انقلابی شیراز دانشجویان بسیجی شاهرود، روزانه ۲۵۰۰ ماسک تولید می‌کنند دانشجویان شیراز اقلام درمانی به علوم پزشکی گیلان اهدا کردند


جدای از تولید محصولات از سوی گروه‌های جهادی دانشجویی، در قرارگاه‌های مبارزه با کرونا، اقدامات دیگری نیز انجام می‌شود که آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی صحیح در مورد آمار ابتلا به کرونا و آموزش نحوه پیشگیری از جمله آن است. اما برخی قرارگاه‌ها همچون قرارگاه مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان خوزستان به مسائل معیشتی مردم و وضعیت اقتصادی موجود نیز توجه دارند و سعی دارند در این حوزه‌ها هم فعالیت‌هایی انجام دهند.

به گفته امیرحسین ساکی، دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی استان خوزستان، تعطیلی کارگاه‌های تولیدی و اصناف و... ضرر بسیاری به اقتصاد کشور وارد کرده و به تبع معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است. از این رو سعی داریم شرایطی را فراهم کنیم که بسته‌های معیشتی یا کمکی را به دست مردم برسانیم تا گره‌ای از مشکلات آنان در این بخش باز کنیم و در حال طراحی و تدوین ایده‌ای برای اجرایی کردن آن هستیم.


بیشتر بخوانید:

۱۱۰ هزار نفر در ایستگاه‌های سلامت بسیج دانشجویی قزوین غربالگری شدند گزارشی از اقدامات قرارگاه‌های بسیج برای مهار کرونا


ناگفته نماند که گروه‌های جهادی دانشجویی کشور از وضعیت معیشتی کارگران روزمزد نیز غافل نشدند، به طوری که انجمن علمی مدیریت دانشگاه خیام مشهد با حمایت دانشجویان اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های خوراکی برای کارگران روزمزد که کرونا باعث کسادی بازار کار آن‌ها شده بود، کردند.


بیشتر بخوانید:

گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) دانشگاه اصفهان اقلام خوراکی میان اقشار کم درآمد توزیع می‌کند دانشجویان همدانی ۱۱۰ بسته بهداشتی به مدافعان سلامت هدیه کردند


از سویی، گروه جهادی منادیان فتح، وابسته به بسیج دانشجویی استان زنجان در طرحی خلاقانه اقدام به ضدعفونی کردن خودرو‌های مردم این شهرستان در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس کرد.

در این طرح که با عنوان «کرونا واش» نامگذاری شده است، گروهی از جهادگران با تعبیه اتاقک پلاستیکی و قرار دادن دستگاه‌های شستشویی خودرو در حاشیه یکی از خیابان‌های اصلی شهر، خودرو‌های عبوری را ضدعفونی کردند.

 

دانشجویان دانشگاه‌های کشور، جدای از دغدغه‌ای که برای مهار کرونا ویروس و پیشگیری از ابتلا به آن دارند، اکنون درگیر برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها به صورت آنلاین نیز هستند و این شیوه برگزاری کلاس‌ها برای آنان دشواری‌هایی به دنبال داشته و شاید فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم یکی از دلایل آن باشد.

به دنبال تعطیلی دانشگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی دانشجویان به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شد و اکثریت دانشجویان با کارکرد سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها مشکل داشتند و ناراضی از نحوه عملکرد آن هستند. با اینکه دانشجویان این مسئله را به اطلاع دانشگاه‌ها رسانده اند، اما متاسفانه پاسخی شفاف و صریح از سوی دانشگاه‌ها دریافت نکرده اند و فقط قول‌هایی برای رفع این مسئله به دانشجویان داده شده، اما زمان عملی شدن این قول ها، مشخص نیست!


بیشتر بخوانید:

نارضایتی دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه از عملکرد سامانه آموزش مجازی / مسئولان پاسخگو نیستند! دانشجویان شهید چمران اهواز تا حل شدن مشکل سامانه آنلاین از آموزش مجازی آفلاین استفاده کنند کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد کرمان به علت کندی اینترنت برگزار نشد


این مشکلات، مربوط به دروسی است که به صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شوند، اما هنوز تکلیف دروس عملی و کارورزی که قرار است دانشجویان پاس کنند، مشخص نیست و برخی دانشگاه‌ها آن را به بعد از پایان بحران کرونا محول کرده اند و برخی می‌گویند در ترم آینده برگزار می‌شوند، اما هنوز به طور دقیق این موضوع مشخص نشده است.


بیشتر بخوانید:

دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه کردستان پس از بازگشایی این مجموعه ارائه می‌شوند دروس عملی دانشگاه خلیج فارس شهریورماه ارائه می‌شوند امور فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه ایلام به بعد از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی موکول شد


جدای از این مسائل، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه شهریه‌های پرداخت شده برای نیمسال جاری را نیز دارند و بار‌ها از دانشگاه آزاد و ریاست آن جویای این موضوع شده اند، اما هنوز جوابی از سوی مسئولان دریافت نکرده اند.


این دانشجویان با نوشتن نامه‌های مختلف خطاب به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرده اند که مهم‌ترین اعتراض دانشجویان شهریه‌هایی است که تحت عنوان کلاس حضوری پرداخت کرده اند و حتی برای استفاده از فضای عمومی دانشگاه نیز شهریه پرداخت کرده اند. از شما خواستاریم نسبت به عودت مابه التفاوت تدریس کلاس‌های حضوری و کلاس‌های مجازی اقدام کنید.


بیشتر بخوانید:

رئیس دانشگاه آزاد درباره شهریه دانشجویان تصمیم‌گیری کند
دانشگاه آزاد شهریه خدمات حضوری را از دانشجویان اخذ نکند


تشکل‌های دانشجویی از مطالبه گری از مسئولان استانی و کشوری غافل نشدند و به مطالبه گری در حوزه‌های مختلف پرداختند. به نحوی که بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان در نامه‌ای خطاب به علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما به برخی از نقایص و کمبود‌های برنامه‌های رسانه ملی با موضوع مبارزه با کرونا انتقاد کردند و از این مجموعه خواستار شدند به جای اظهارنظر‌های متناقض که موجب سردرگمی مردم می‌شود، به ارائه آمار دقیق و شفاف بپردازند.


بیشتر بخوانید:

اظهارنظر‌های متناقض در صدا و سیما موجب سردرگمی است / لزوم ارائه آمار دقیق و شفاف


جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در نامه‌ای اعتراض خود را نسبت به حد نصاب نرسیدن نمایندگان مجلس و برگزار نشدن جلسه آنلاین اعلام کردند و جویای دلیل برگزار نشدن این جلسه شدند.


بیشتر بخوانید:

دلیل لغو جلسه آنلاین نمایندگان مجلس شورای اسلامی چیست؟ / مردم دیگر تاب حماقت ندارند
ورود قرارگاه احمدی روشن مازندران برای مطالبه‌گری در مسئله جنگل خواری در این استان
پاس کاری مسئولان هرمزگان در مسئله «ورود پسآب به خلیج فارس» / مطالبه‌گری دانشجویان ادامه دارد
دوئل صنایع بزرگ خراسان شمالی و استاندار بر سر کمک برای مقابله با کرونا / کمک ۲ میلیاردی که گم شد!


ناگفته نماند که در هفته‌ای که گذشت، موضوع مطالبات کارگران شرکت کنتورسازی قزوین نیز بار دیگر مطرح شد و شاهد بودیم که در اولین روز کاری سال ۹۹ (۱۶ فروردین) کارگران شرکت با در‌های بسته مواجه شدند و به همین دلیل مقابل اداره کار الوند تجمع کردند.


به گفته یکی از کارگران کارخانه کنتورسازی قزوین، طبق قراردادی که کارگران با شرکت دارند تا آخر فروردین ماه می‌توانند در شرکت مشغول به کار باشند، اما متاسفانه مدیرعامل شرکت، این مجموعه را تعطیل کرده است.


بیشتر بخوانید:

در‌های شرکت کنتورسازی قزوین در اولین روز کاری سال به روی کارگران بسته شد
کارگران کنتورسازی ایران مقابل استانداری قزوین تجمع کردند


عدم افتتاح آزاد راه تبریز-سهند نیز یکی دیگر از مسائلی بود که طی روز‌های اخیر بار دیگر مطرح شد. آنچه در جریان این مسئله مطرح است، کارشکنی دولت و عدم تامین بودجه بوده است. ساخت این آزاد راه در سال ۸۹ در دستور کار دولت قرار گرفته تا ساکنان سهند بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به تبریز دسترسی داشته باشند، اما با گذشت ۱۲ سال، ساکنین این شهر همچنان منتظر افتتاح این آزاد راه هستند.


بیشتر بخوانید:

انتظار ۱۲ ساله مردم سهند برای افتتاح آزاد راه تبریز-سهند / کارشکنی دولت و عدم تامین بودجه
نتیجه اعتراضات به واگذاری کشت و صنعت مغان / از اعلام جرم دیده‌بان عدالت تا افشای پشت پرده

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گروه جهادی ویروس کرونا مطالبه گری دانشجویی تشکل دانشجویی قرارگاه مبارزه با کرونا دانشجویان دانشگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی بیشتر بخوانید دانشگاه آزاد کرونا ویروس آموزش مجازی مطالبه گری مهار کرونا قرارگاه ها آزاد راه گروه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تحصن و تظاهرات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به استمرار حمله رژیم اسرائیل به باریکه غزه و کشتار گسترده غیرنظامیان، زنان و کودکان فلسطینی آغاز شده است.

بنابر این گزارش، اعتراضات به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافته در این بین دیروز (چهارشنبه به وقت محلی) دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان بوده است.

بازداشت حدود ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا

حساب ایکس اداره پلیس لس آنجلس به نقل از کلی مونیز سخنگوی این اداره نوشت که در جریان اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ۹۳ نفر دستگیر شدند.

سخنگوی پلیس لس آنجلس خاطرنشان کرد، در جریان یورش پلیس برای دستگیری دانشجویان هیچکس زخمی نشده و گشت زنی پلیس تا صبح پنجشنبه به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

در دانشگاه تگزاس در آستین، ده‌ها پلیس محلی و نیرو‌های ایالتی برای جلوگیری از راهپیمایی دانشجویان در محوطه دانشگاه به صف شدند و در نهایت با معترضان درگیر شدند و چندین نفر را بازداشت کردند. هنوز آمار رسمی از میزان بازداشت‌ها منتشر نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شبکه‌ای بی سی اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی دست کم ۱۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه را بازداشت کردند.

تصاویری دیگر از سرکوب تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس برای همبستگی با مردم غزه

پلیس ایالت تگزاس تظاهرات همبستگی با غزه و فلسطین را در محوطه دانشگاه تگزاس متفرق کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشگاه هاروارد در ماساچوست نیز دسترسی به حیاط این دانشگاه را محدود کرد و برپایی چادر را منوط به کسب مجوز اعلام کرد، اما معترضان روز چهارشنبه ۱۴ چادر برپا کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صد‌ها نفر از دانشجویان دانشگاه هاروارد وارد محوطه اصلی دانشگاه شده و چادر‌هایی را برای تحصن در این محوطه برای همبستگی با مردم غزه همسو با دیگر دانشگاه‌های آمریکا نصب کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تصاویری از تظاهرات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و درخواست توقف جنگ و قطع روابط آکادمیک با رژیم صهیونیستی

در همین حال حامیان همبستگی با غزه در براون از دانشگاه خواسته اند که ارتباط خود را با همه شرکت‌هایی که نسل‌کشی در غزه و اشغال گسترده‌تر اسرائیل در سرزمین فلسطین را ممکن می‌سازد و از آن سود می‌برد، قطع کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا با پیوستن به جمع معترضان علیه رژیم صهیونیستی با سردادن شعار‌هایی در محوطه دانشگاه، تاکید کردند که پشت غزه را خالی نخواهند کرد.

بنابر این گزارش، حدود ۱۰۰ دانشجوی طرفدار فلسطین در دانشگاه تگزاس نیز در دالاس در امتداد راهروی که به دفتر رئیس مدرسه منتهی می‌شود، تحصن کرده اند.

دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه کلمبیا در‌های ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد.

فرماندار پنسیلوانیا به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: آنچه در برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه کلمبیا می‌بینیم، وضعیتی است که کاملاً خارج از کنترل است.

او در عین حال گفت که دانشجویان حق دارند طبق سیاست دانشگاه و قوانین شهر و ایالت به صورت مسالمت آمیز اعتراض کنند.

گفته می‌شود که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، برای دیدار با دانشجویان یهودی و محکوم کردن اعتراضات، از کلمبیا بازدید خواهد کرد.

جانسون در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «آنچه ما در دانشگاه‌های سراسر کشور می‌بینیم منزجر کننده و غیرقابل قبول است. من معتقدم که همه رهبران در آمریکا باید این خشونت را محکوم کند. این چیزی نیست که ما در آمریکا از آن حمایت می‌کنیم. مسئولان دانشگاه باید اوضاع را تحت کنترل داشته باشند.»

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا

به دنبال افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.»

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم