Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شماره‌ دویست‌و‌سی‌و‌یک هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با این عنوان منتشر شد: «ملت ایران خوش درخشید، غرب وحشی زنده شد»

به گزارش خط حزب‌الله، رهبرانقلاب پنج‌شنبه (۲۱ فروردین) مصادف با نیمه‌ی شعبان در سخنرانی تلویزیونی خود با مردم به ایراد سخنانی درباره‌ی چگونگی مواجهه‌ی مردم ایران و کشورهای غربی با ویروس کرونا پرداختند که خط حزب‌الله در سخن هفته‌ی این شماره‌ی‌ خود به بررسی این سخنان پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه خط حزب‌الله به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت امام عصر (عج)، تلاش کرده تا با مرور گزیده‌ای خواندنی از مطالب رهبرانقلاب درباره‌ی مفهوم انتظار، بخشی از اندیشه‌ی اسلامی درباره‌ی این مفهوم کلیدی را بازخوانی نماید.

دیگر بخش‌های نشریه‌ی خط حزب‌الله به شرح زیر است:
این اعتقاد را از دل مردم بیرون بیاورید/ روایت تاریخی
بازهم می‌توانید ظهور امام زمان را نزدیک‌تر کنید/ حزب‌الله این است
همان کسانی که منکر بودند، بعداً اعتراف کردند/ روایت پیشرفت
توسلی که همه‌ی اضطرابم را از بین برد/ خاطرات رهبری
نعمتی که در آن نور است/ مکتب حاج قاسم
آنچه که مسئله غیبت به ما می‌فهماند/ امام خمینی
در ماه مبارک رمضان از عبادات در تنهایی غفلت نشود/ درس اخلاق
نقطه منتهای دعوت الهی در طول تاریخ بشر/ انسان ۲۵۰ساله
خداوند به این راضی نیست/ خانواده ایرانی
نه ترس از مرگ و نه حب دنیا/ عکس‌نوشت

طبق رسم هفتگی خط حزب‌الله و به برکت خون شهدا شماره‌ی این هفته به روح مطهر شهید سعید یزدان‌پرست تقدیم می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر انقلاب کرونا ویروس خط حزب الله خط حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد

همشهری آنلاین: مسجد جمکران مطابق روایت موجود به فرمان امام زمان(عج) برای هدف بزرگی در منطقه خاص از شهر تاریخی-مذهبی قم ساخته شده و حسن بن مثله جمکرانی که مردی پاکدل و پاک سرشت بود، در بیداری (و نه در خواب) این دستور را دریافت کرده و با تشریفات خاصی این مسجد را بنا کرد. به همین دلیل هر کس در فضای ملکوتی آن قرار می گیرد روحانیتی عجیب و جاذبه معنوی فوق العاده احساس می کند. این جاذبه نیرومند معنوی به اضافه قضای حوائج و حل مشکلات فراوانی که مردم از عبادت در آن و توسل به امام زمان(عج) دیده اند، سبب شده روز به روز بر شکوه دامنه آن افزوده شود و خیل مشتاقان مختلف به سوی آن بشتابند و از این چشمه کوثر و منبع خیر و برکت هر کدام به مقدار استعداد خود بهره گیرند. علمای بزرگ همواره برای مسجد احترام خاصی قائل بوده اند و در آن راز و نیاز فراوان داشته اند و هم اکنون نیز مورد توجه علما و فضلا و مراجع بزرگ است. در ادامه به مناسبت سالروز ساخت مسجد جمکران در ۱۷ ماه مبارک رمضان سال ۳۷۳ هجری نگاهی به کلام علما درباره این مسجد مقدس داریم.

حضرت آیت الله العظمی بهجت:

فرج حضرت را در جمکران بخواهید | جمکران از سهله کمتر نیست

افسوس که همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می‌روند و نمی‌دانند که آن حضرت چه التماس دعایی از آنها دارد که برای تعجیل فرج او دعا کنند! چنانکه به آن آقا فرموده بود: اینها که به اینجا آمده‌اند، دوستان خوب ما هستند، و هر کدام حاجتی دارند: خانه، زن، مال، ادای دین! ولی هیچ کس در فکر من نیست! آری! او هزار سال است که زندانی است، لذا هر کسی که برای حاجتی به مکان مقدس مانند مسجد جمکران می‌رود، باید که اعظم حاجت نزد او، واسطه فیض، یعنی فرج خود آن حضرت را از خدا بخواهد. ما معتقدیم که این مشاهد مبارک و مساجدی مانند جمکران، بی‌نیاز از معرفی‌اند و اگر کسی بگوید: رفتیم و چیزی در آنجا نیافتیم به حسب ظاهر باید گفت: از روی اعتقاد صحیح نرفته است؛ یا برای امتحان رفته یا همین طوری رفته است به هر حال بهترین معرّف این مکان‌ها، خودشان هستند. (کتاب پرسش‌های شما، پاسخ‌های آیت الله بهجت)

مسجد جمکران نزد من از مسجد سهله کمتر نیست‌ و مورد عنایت است، بنابراین شایسته است مؤمنان آن را غنیمت بشمارند. (این سند مسجد جمکران) اولا خواب نیست بلکه در بیداری حسن ‌مثله جمکرانی آمد و علائم را دید که امام زمان (عج) علامت گذاری کرده و بعد با حضرت حرف زده؛ ثانیا اینقدر در ‌مسجد جمکران شفا حاصل شده، حاجتها روا شده و ملاقاتها با امام زمان(عج) واقع شده که از حد تواتر هم گذشته ‌است. (دیدار مسئولین فرهنگی مسجد مقدس جمکران با ایشان در ششم آبان ماه سال ۱۳۷۸)

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای:

جمکران رفتن شما را پولادین می‌کند

نماز شب خواندن، نافله خواندن، دعا خواندن، ذکر گفتن، متوجه خدا بودن، زیارت رفتن، توسل کردن و به مسجد جمکران رفتن، سازنده است. اینها شما را پولادین خواهد کرد. (سخنرانی در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیم قم در یکم اسفند سال ۱۳۷۰)

یک مرکز به این عظمت، به این قداست- که مورد توجه بزرگان بوده است، مورد توجه رجال الغیب و عبادالله و امناءالله بوده- این جور از چشم مردم در واقع پنهان بود و کسی توجهی نداشت. بزرگان علما اینجا می آمدند، زیارت می کردند... اهل معنا و اهل توجه و تذکر، دلداده به این محل بودند لکن توده مردم، عامه مردم، حتی ما طلبه ها بی‌توجه بودیم، غافل بودیم. (در دیدار با خادمین مسجد مقدس جمکران در ششم آبان ماه سال ۱۳۸۹)

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

جمکران جزو افسانه ها نیست

مسجد مقدس جمکران یکی از نعمت‌های است که خداوند متعال برای دنیا به ویژه کشور ایران قرار داده است؛ در بحار الانوار داستان حسن مثله جمکرانی آمده که در شب هفدهم ماه مبارک رمضان به او سفارش شده مسجد مقدس جمکران را بنا کند. هفدهم ماه مبارک رمضان سال ۳۷۳ یعنی بیش از هزار سال پیش در زمان حیات مرحوم صدوق این اتفاق افتاده است و بررسی ماجرای سفارش ساخت مسجد مقدس جمکران از سوی امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) نشان می‌دهد که در ابتدا این مسجد ریشه تاریخی دارد و در کتب مشهور به آن اشاره شده و جزو افسانه‌ها نیست. این جریان در بیداری صورت گرفته است چون فرد مذکور به بیدار شدن از خواب صراحت دارد. (دیدار تولیت مسجد مقدس جمکران و همراهان با معظم له، تیرماه۹۴)

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

فضیلت و انتساب جمکران به امام زمان(عج) ثابت است

مسجد مقدس جمکران از مساجد و مقامات مشرفه به عنایات حضرت بقیة ‌الله ارواح ‌العالمین‌ له ‌الفداء است؛ هم از جهت اصل بنا که بر حسب نقل بزرگان حدیث، از کتاب تاریخ قم و قبول اعاظم علما و اعتماد آنها بر آن، به امر حضرت بنا شده و از آن زمان تا حال خلفاً عن سلف آن را پذیرفته و شرف حضور و نماز و عبادت در آن را مغتنم شمرده‌اند و هم از جهت معجزات باهره‌ای که در آن به ‌واسطه توسلات به آن حضرت وقوع یافته و تشرف بعضی که اجمالاً معلوم و مسلم است و مثل تواتر معنوی است و بالجمله فضیلت و موقعیت و انتساب آن به حضرت ثابت است. (پاسخ به استفتاء درباره مسجد مقدس جمکران، پایگاه اطلاع¬رسانی معظم له)

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی:

جمکران منشأ برکت است

بعضی از مساجد نام خاص ندارند؛ همان بیت‌الله هستند. بعضی از مساجد به نام ائمه(علیهم‌السلام) هستند یا مسجدالنبی است. این مسجد(مسجد مقدس جمکران) به نام مبارک حضرت ولیّ عصر، امام حیّ موجود موعود و منشأ برکت است. (دیدار تولیت مسجد مقدس جمکران و همراهان با معظم له، بهمن۹۲)

حضرت آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی:

برای مسجد جمکران قربانی دهید | از جمکران کرامات بسیار دیدم

هر وقت برای حضرت آیه الله العظمی آقای بروجردی مشکلی پیش می آمد مرحوم پدرم که خود از عاشقان امام زمان بود و علاقه زیادی به مسجد مقدس جمکران داشت به محضر آقا عرض می کردند یک قربانی برای مسجد جمکران بفرستید تا رفع مشکل شود. در دوران طلبگی من خیلی به مسجد جمکران می رفتم، شاید بیشتر از پانصد مرتبه باشد و کرامات زیاد در این مسجد مقدس جمکران دیده و شنیده ام. (کتاب جمکران، تجلی‌گاه صاحب الزمان)

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی:

آتش بس جنگ تحمیلی در جمکران

در اواخر سال جنگ تحمیلی بین ایران و عراق در حالی که مرتب آتش و بمب بر سر مردم می بارید و مردم بی پناه به اطراف و دهات به سر می بردند و جمعی نیز به مسجد مقدس جمکران و اطراف آن پناه برده بودند حضرت آیه الله العظمی گلپایگانی با جمعی از علما و نزدیکان مشرف به مسجد مقدس جمکران شدند برای توسل و عرض ادب به ساحت مقدس صاحب الزمان علیه السلام و دعا برای رفع گرفتاری مسلمانان مخصوصا ایران اسلامی. حقیر هم افتخار نصیبم شد لذا معظم له عریضه نوشته بودند برای آن حضرت به اینجانب دادند که طبق دستور رسیده گل بگیرم و با دعای مخصوص خدمت حضرت حسین بن روح، میان آب بیندازم. حقیر طبق دستور انجام دادم و عرض کردم آقاجان امام زمان این نامه از طرف مرجع عالیقدر حضرت آیه الله العظمی گلپایگانی است. مردم در حالی که اطراف آقای گلپایگانی را گرفته بودند می گفتند یا صاحب الزمان حاجت آقا را امشب بر آورده فرما و همه گریه می کردند و دعا می کردند. فردا صبح شخص مومن و صالح و عالم منزل آمد و فرمود من خوابی دیدم ولی مفهوم او را ندانستم، تصمیم گرفتم پیش شما بیایم و جواب بگیرم؛ فرمود: در عالم رویا دیدم شخصی فرمود به آقا بگویید جواب شما را حضرت سه روز دیگر می دهند. من از خوشحالی گریه می کردم، زیرا همانطور که نامه و عریضه آن مرجع بزرگ به وسیله من بود حضرت فرموده بودند. پیش حقیر آمدند تا من به آقا عرض کنم: «حضرت فرموده جواب عریضه سه روز دیگر داده می شود». منتظر نتیجه بودیم که روز سوم از طرف عراق اعلان آتش بس یک طرفه شد و جنگ تخفیف پیدا کرد و سرانجام جنگ تمام شد. (کتاب جمکران، تجلی‌گاه صاحب الزمان)

حضرت آیت الله یزدی:

در فتنه‌ها به جمکران پناه ببرید

شاید مقصود از عبارت «نواحیها و ضواحیها» که در روایات آمده، اشاره به وضعیت امروز شهر قم باشد. در روایتی از امام رضا علیه‌السلام آمده که «اِذا عَمَّتِ الْبَلْدانَ الْفِتَنُ فَعَلَیْکُمْ بِقُمْ وَ حَوالیها وَ نَواحیها فَاِنَّ الْبَلاءَ مَدْفُوعٌ عَنْها. هنگامی که فتنه‌ها شهرها را فراگرفت بر شما باد به قم و حوالی آن و نواحی آن، زیرا بلا از آن برداشته شده است.» (تاریخ قم، ص ۹۷؛ بحارالانوار، ج ۶۰، ص ۱۴)

کد خبر 840948 برچسب‌ها جمکران ماه رمضان امام‌ زمان جنگ تحمیلی

دیگر خبرها

  • نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد
  • دیدار روحانیون و ائمه جماعات با نماینده ولی فقیه در ورامین
  • ایران اسلامی امام حسنی و اهل بیتی است
  • «آغاز سال‌ نو برای انسان مؤمن»
  • اجتماع مردم شهرستان قدس در محکومیت جنایات بیمارستان شفا غزه برگزار شد 
  • انتشار هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان آغاز سال‌نو برای انسان مؤمن
  • گرسنگی در غزه ؛ مردم علف می خورند (+ عکس)
  • ترکمنستان 0-0 ایران؛گزارش زنده
  • ترکیب تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان مشخص شد/ شماره یک خارج شد
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی راهپیمایی روز قدس