Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-20@05:17:38 GMT

استان ها دخل و تصرفی در تعیین نرخ بیکاری ندارند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۳۶۸۷

استان ها دخل و تصرفی در تعیین نرخ بیکاری ندارند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حیدر نعمتی اظهار داشت: مرکز آمار ایران با روش های مخصوصی که دارد کار آمارگیری از نرخ بیکاری در سراسر کشور را انجام می دهد و استان ها هیچ دخل و تصرفی در نحوه آمارگیری و تحلیل داده ها ندارند.

وی، در پاسخ به انتقاد برخی ها که کاهش نرخ بیکاری در ایلام و قرار گرفتن در رتبه سوم اشتغال کشور را غیر واقعی می دانند، اظهار داشت: در هر دوره اطلاعات خانوارهای مختلف توسط بخش خصوصی از نظر ارزیابی اشتغال افراد جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل داده ها توسط مرکز آمار ایران صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعمتی گفت: با یک روش علمی آمار جمع آوری، دسته بندی، بررسی و ارزیابی می شوند و روش آمارگیری برای اعلام نرخ بیکاری سال ۹۱ و سال قبل هیچ تغییری نکرده است.

وی تاکید کرد: بدون شک مولفه های مهم و اثرگذاری در کاهش نرخ بیکاری استان اثرگذار بوده که نباید از آن غافل بود زیرا با تلاش مجموعه اقتصادی و تلاش شبانه روزی با جذب تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال فراگیر و همچنین اشتغال روستایی جهش قابل توجهی در جذب تسهیلات صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ما عزم خود برای برای جهش تولید در سال جاری جزم کرده ایم و برای تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری فرموده اند به جد تلاش می کنیم.

نعمتی گفت: همه طرح های مشکل دار شناسایی شده و طرح های آماده افتتاح و فعال و نیمه فعال نیز مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس برنامه زمانبندی برای افزایش تولید، تکمیل و فعالسازی واحدهای غیرفعال در سال جاری برنامه ریزی لازم در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در سال جاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همچنان برای گره گشایی و برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی فعال خواهد بود.

نرخ بیکاری استان ایلام بر اساس اعلام مکز آمار ایران در سال ۹۸ به ۸.۳ درصد رسیده و در زمستان ۹۸ به هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 499604 برچسب‌ها استان ایلام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان ایلام نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه شهدای سمنان با بیان اینکه سمنان استان دین مداری و علم و دانش است، تاکید کرد: برخورداری استان سمنان از دانشمندان، فرهیختگان و علما به خصوص سه هزار شهید استان نشان از غنای این استان دارد.

وی با بیان اینکه باید به خانواده شهدا و ایثارگران استان سمنان ادای احترام کرد، افزود: سمنان استانی صنعتی، گردشگری، معدنی و کشاورزی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مصوبات خوبی در دور اول سفر استانی در سال ۱۴۰۰ داشتیم، ابراز کرد: مدیران استان سمنان به خوبی اجرای مصوبات را پیگیری کردند.

رئیسی بیان کرد: گام‌های خوبی در نهضت ملی مسکن برداشته شده تا شاهد رفع نیاز مردم در این زمینه باشیم همچنین فعال کردن کارخانه‌های نیمه تعطیل و یا تعطیل از دیگر اقدامات خوب صورت گرفته در این استان است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است، گفت: مسئله آب دیگر موضوع مهم استان است.

رئیس جمهور گفت: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته اما در میانه راه هستیم.

کد خبر 6081571

دیگر خبرها

  • اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام