Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@10:24:43 GMT

عابدینی:از ترس خراب شدن خانه‌ام تمرین نمی کنم

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۳۷۲۳

عابدینی:از ترس خراب شدن خانه‌ام تمرین نمی کنم

شمشیربازی المپیکی ایران با تاکید بر اینکه نزدیک به ۵۰ روز است در قرنطینه خانگی به سر می‌برد در مورد چگونگی پیگیری تمریناتش در این شرایط توضیح داد.

به گزارش "ورزش سه" به نقل از مهر پایانِ مسابقات شمشیربازی جام جهانی لهستان و مسجل شدن سهمیه تیمی ایران برای المپیک تقریبا همزمان شد با فراگیری ویروس کرونا در ایران و تاثیری که بر تمام فعالیت‌های ورزشی و غیرورزشی گذاشت طوریکه شمشیربازی مثل مجتبی عابدینی بعد از بازگشت به ایران خود را در منزل شخصی قرنطینه کرد و اینگونه به شعار «در خانه بمانیم» عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البته وی طی این مدت تمرین در منزل را دنبال کرده اما فقط در حدی که آمادگی بدنی‌اش را  تا حدی حفظ کند چراکه تاکید دارد تمرین با اسلحه شمشیربازی به گونه‌ای نیست که بتوان آن را در محیطی غیر از سالن تمرین انجام داد. به همین دلیل است که این شمشیرباز تعویق در زمان برگزاری بازی‌های المپیک را به نفع خود و هم تیمی‌هایش می داند.

 

در قرنطینه هستم


مجتبی عابدینی گفت: به محض بازگشت از محل برگزاری جام جهانی لهستان تا به امروز در خانه بوده‌ام و فقط برای خریدهای ضروری منزل را ترک کرده‌ام. اعضای خانواده‌ام یک هفته زودتر از خودم وارد قرنطینه خانگی شدند. الان نزدیک به ۵۰ روز است اینگونه زندگی می کنیم.

 

برای اینکه خانه ام خراب نشود با شمشیر تمرین نمی کنم


وی ادامه داد: طی این مدت تمرین در خانه داشتم البته نه آنقدر ویژه و تخصصی؛ فقط تمرینات کششی و کار با وزنه انجام می دهم تا آمادگی‌ام افت زیادی پیدا نکند اما در مورد تمرینات فنی و کار با اسلحه هیچ تمرینی نداشته‌ام چون اصلا شرایطش مهیا نیست. تمرین با اسلحه شمشیربازی به گونه‌ای است که باید فقط در سالن تمرینی انجام شود. اگر در جایی مانند خانه آنهم خانه آپارتمانی این تمرینات را انجام دهیم، تبعات خواهد داشت. اگر در جریان تمرین یک حمله داشته باشیم، یک طبقه را پایین می آورد و ساختمان را ویران می کند. 

 

با این شرایط کنار می آیم تا ببینم چه می شود


این ملی‌پوش شمشیربازی اسلحه سابر ایران با تاکید بر اینکه تمرین شمشیربازی درخانه امکان پذیر نیست، تصریح کرد: انجام حمله در حین تمرین و ضربه‌ای که به زمین وارد می‌کنیم، صدایی ایجاد می کند که ویران‌کننده است. اصلا نمیشود بدون ملاحضه این تمرین را در خانه انجام داد. شاید ایده بعضی‌ها این باشد که از ماسک شمشیربازی برای تمرین در خانه استفاده شود و به قول شمشیربازان نوک بزنند یعنی با شمشیر به ماسک ضربه بزنند که من اصلا این را قبول ندارم. در هر صورت فعلا با این شرایط کنار می آئیم و به تمرین مختصر بدنی بسنده می‌کنیم چون چاره‌ای غیر از این نداریم.

 

با تدبیری که در ایران می شود، حالا حالاها درگیر کرونا هستیم


عابدینی خاطرنشان کرد: منتظر هستیم ببینیم چه زمان شرایط برای بازگشت به اردو و سالن و تمرین گروهی مهیا می شود که البته بعید می دانم به این زودی‌ها مهیا شود. چینی‌ها که برای مبارزه با کرونا، قرنطینه سفت و سختی داشتند بعد از ۸۰ روز تقریبا به شرایط عادی بازگشتند و از قرنطینه خارج شدند. با شرایطی که در ایران می بینیم اما قطعا حالا حالاها درگیر با کرونا و مراقبت‌های لازم برای مبارزه با آن خواهیم بود.

 

شمشیربازان دغدغه ای بابت زمان بازگشت به اردو ندارند


وی گفت: فعلا همه مردم از هم می ترسند که البته این خوب است چون باعث می شوند نسبت به رعایت پروتکل های کرونا مُقَیدتر شوند. به هر حال تا زمان پاک شدن کامل جامعه از کرونا هیچ پیش بینی در مورد بازگشت به اردو و تمرین نداریم. البته برای رشته ای مانند شمشیربازی این مسئله خیلی نگران کننده نیست. به هر حال ما سهمیه خود را قطعی کرده ایم و دغدغه ای این حیث نداریم. بحران کرونا وتاثیری که مبنی بر لغو فعالیت ها داشته بیشتر برای ورزشکارانی مشکل‌ساز شده که همچنان استرس حضور در میادین انتخابی المپیک را دارند.

 

تعویق المپیک به نفع‌مان است


شمشیرباز المپیکی ایران همچنین به تغییر ایجاد شده در زمان بازی های المپیک اشاره کرد و گفت: اعتراف می‌کنم تا قبل از اینکه تصمیم نهایی برای تعویق بازی ها گرفته شود و به خصوص وقتی صحبت از برگزاری احتمالی بازی ها در موعد مقرر (مردادماه امسال) می‌شد، استرس زیادی داشتم چون می دانستم به خاطر شرایط ایجاد شده نمی توانیم خوب تمرین کنیم و با آمادگی کامل به توکیو برویم بنابراین تعویق یک ساله المپیک به نفع من و هم‌تیمی‌هایم است چون بدون دغدغه کسب سهمیه، یک سال و نیم زمان تمرین داریم. البته اینکه چه زمانی شرایط برای بازگشت به تمرینات مهیا شود، مشخص نیست اما در هر صورت کمبود زمان نداریم.

 

 

شمشیربازی ویروس کرونا مجتبی عابدینی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: شمشیربازی ویروس کرونا مجتبی عابدینی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • کافه‌نشینی، از ازل تا ابد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • بازگشت نساجی به خانه برای دیدار حساس با تراکتور
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • آغاز به کار فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا
  • چند توصیه برای کاهش خطر زمین‌ خوردن در دوران سالمندی
  • برای نکونام حاشیه می‌سازند؛ مدیریت نمی‌خواهد حواشی جمع شود!
  • ­استان تهران صاحب سالن اختصاصی شمشیربازی شد
  • ریش سفید فوتبال هستم و نکونام را نصیحت می‌کنم
  • پنالتی عجیبی که "بودیمیر" بازیکن اوساسونا در دقیقه ۹۷ خراب کرد (فیلم)