Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@13:33:41 GMT

۱۸۰ منطقه در ترکیه را قرنطینه کرده‌ایم

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۳۷۴۹

۱۸۰ منطقه در ترکیه را قرنطینه کرده‌ایم

وزیر کشور ترکیه با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه ۱۰ میلیون ماسک در این کشور تولید و توزیع می‌شود، ابراز امیدواری کرد که این رقم در آینده‌ای بسیار نزدیک به ۲۰ میلیون و بیشتر از آن نیز برسد.

به گزارش مشرق، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه طی مصاحبه‌ای با تلویزیون استار ترکیه در خصوص آخرین وضعیت کرونا در این کشور و اقدامات این وزارتخانه طی ماه‌های گذشته اظهار داشت: اکنون 180 منطقه مختلف در ترکیه که شامل 122 هزار و 500 نفر می‌شود در قرنطینه قرار دارد و با احتساب شهروندانی که از خارج آمده‌اند این رقم به 138 هزار نفر میرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سویلو افزود: به طور کلی در شهرهای بزرگ، مردم رعایت قرنطینه خانگی را کرده و حدوداً 85 تا 90 درصد مردم در خانه‌های خود به سر میبرند.

بیشتر بخوانید:

وعده های کدام ستارگان در بحران کرونا عملی شد؟ رایزنی رئیس مجلس ترکیه با لاریجانی برای مهار کرونا عکس/ کرونا در ترکیه فیلم/ گزارش شبکه ترکیه‌ای از تبدیل ایران‌مال به بیمارستان تست کرونای ۲ داور فوتبال در ترکیه مثبت شد اردوغان: فرودگاه آتاتورک به بیمارستان تبدیل می‌شود

وزیر کشور ترکیه با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه 10 میلیون ماسک در این کشور تولید و توزیع میشود، ابراز امیدواری کرد که این رقم در آیندهای بسیار نزدیک به 20 میلیون و بیشتر از آن نیز برسد.

وی همچنین درخصوص عملیاتهای نیروهای امنیتی این کشور علیه تروریسم عنوان کرد: از ابتدای سال میلادی تاکنون 22 هزار عملیات انجام گرفته است.

وزیر کشور ترکیه همچنین در خصوص عملیات تروریستی گروه پ ک ک علیه برخی شهروندان کرد در جنوب این کشور که منجر به کشته شدن 5 کارگر در منطقه دیاربکر شد گفت: به طور کلی از انتشار تصاویر تروریستها امتناع می‌کنیم اما در این مورد به زودی چهره آنها را به نمایش عمومی خواهیم گذاشت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید ترکیه رجب طیب اردوغان ویروس کرونا قرنطینه وزیر کشور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است

وزیر دفاع فرانسه می‌گوید جمهوری اسلامی ایران به یک «چالش امنیتی برای اروپا» تبدیل شده است، با این حال فرانسه قصد ندارد با ایران وارد درگیری نظامی شود.

به گزارش انتخاب، سباستین لکورنو در گفت‌وگویی که روز یکشنبه دوم اردیبهشت در روزنامه «لوپاریزین» منتشر شد، به حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، تنش‌ها در خاورمیانه و نقش فرانسه در این میان پرداخت.

او مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران «ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه» را در دستور کار خود قرار داده است و پاریس چنین رویکردی را محکوم می‌کند.

لکورنو گفت: «ایران نه تنها برای اسرائیل و کشور‌های منطقه، بلکه برای اروپا نیز یک چالش امنیتی است».

وزیر دفاع فرانسه افزود که این کشور در خاورمیانه منافع دریایی دارد و به همین دلیل، ناوچه‌های فرانسوی از کشتی‌های تجاری که به‌طور بالقوه هدف حمله حوثی‌ها قرار می‌گیرند، محافظت می‌کنند.

لکورنو درباره دیگر مصادیق چالش‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران برای اروپا مدعی شد که «این کشور در حال توسعه برنامه هسته‌ای خود است که خطر گسترش سلاح‌های هسته‌ای را به همراه دارد، و به روسیه به ویژه از طریق ارسال پهپاد‌های شاهد، در جنگ علیه اوکراین کمک می‌کند».

لکورنو دوشنبه هفته گذشته در نامه‌ای خطاب به یکی از نمایندگان حزب چپ رادیکال فرانسه در پارلمان نوشت که رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی توسط فرانسه «با رعایت قانون اساسی فرانسه و قوانین بین‌المللی» انجام شد.

پیش از آن، برخی نمایندگان فرانسوی، «انگیزه‌ها، اهداف و شیوه‌های اقدام نیرو‌های فرانسوی» برای مقابله با حمله تهران علیه اسرائیل را زیر سوال برده بودند.

اما وزیر دفاع فرانسه تاکید کرده که «این اقدام به محدود کردن خطر تشدید تنش در منطقه کمک کرد و از آنجایی که به ویژه با توافق مقامات اردن انجام شد، کاملاً مطابق با قوانین بین‌المللی بود.»

فرانسه در اردن حضور نظامی دارد و پیشتر نیز در ائتلاف به رهبری آمریکا علیه تروریسم در منطقه مشارکت داشته است.

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد