Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شیوع ویروس کرونا تاثیر منفی زیادی روی ورزشکاران گذاشته است. تاریخ انتشار: 10:00 - 22 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۱۳۳۲

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان، وﯾﺮوس ﮐﺮوﻧﺎ روی زﻧﺪﮔﯽ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺑﻪ روش‌ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﺎﺛﯿﺮ داﺷﺘﻪ وﻟﯽ ﻗﻄﻌﺎ ﺗﺎﺛﯿﺮ آن ﺑﺮ زﻧﺪﮔﯽ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﺎن ورزﺷﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﻼﺣﻈﻪ است. ﺳﻼﻣﺘﯽ رواﻧﯽ و ﺑﺪﻧﯽ اﯾﻦ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻫﺎی ﮐﺸﻮرﻣﺎن در اوﻟﻮﯾﺖ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ﺑﺴﯿﺎری از ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﺎن در ﺷﻮک ﺗﻌﻮﯾﻖ اﻟﻤﭙﯿﮏ ﻫﺴﺘﻨﺪ اما در این شرایط راهکارهای پیشنهادی چیست؟

اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮ باشید
اﻧﻌﻄﺎف‌ﭘﺬﯾﺮی ﮐﻠﯿﺪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ورزﺷﮑﺎران در اﯾﻦ ﺷﺮاﯾﻂ اﺳﺖ. ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺳﺎزﮔﺎری ﺑﻬﺘﺮ ورزﺷﮑﺎران ﺑﺎ اﯾﻦ ﺷﺮاﯾﻂ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ رﻗﺒﺎﯾﺸﺎن ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﻬﺘﺮ آﻧﻬﺎ را در آﯾﻨﺪه ﭘﯿﺶ‌ﺑﯿﻨﯽ ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد.

اﻫﺪاﻓﺘﺎن را ﺗﻌﺪﯾﻞ کنید
ورزﺷﮑﺎران ﺑﺎﯾﺪ اﯾﻦ زﻣﺎن را ﻓﺮﺻﺘﯽ ﺑﺮای ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺑﺒﯿﻨﻨﺪ در ﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ اﻫﺪاﻓﺸﺎن ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﮐﺮد و ﻓﻘﻂ ﺟﺪول زﻣﺎﻧﯽ اﯾﻦ اﻫﺪاف ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ و ﺑﺎزﺑﯿﻨﯽ دارد. 

اﺳﺘﻔﺎده ﻫﻮﺷﻤﻨﺪاﻧﻪ از زﻣﺎن
این روزها ورزﺷﮑﺎران ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺮدم  زﻣﺎن آزاد و اﺿﺎﻓﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮی دارﻧﺪ. اﯾﻦ زﻣﺎن ﻓﺮﺻﺖ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ است ﮐﻪ ﺑﻪ ﮐﺎرﻫﺎ و ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻼ ﺑﺮای اﻧﺠﺎم آﻧﻬﺎ ﻏﻔﻠﺖ ﮐﺮدﻧﺪ ﯾﺎ ﺑه ﺪﻟﯿﻞ ﮐﻤﺒﻮد زﻣﺎن وﻗﺖ اﻧﺠﺎم دادن آﻧﻬﺎ را ﻧﺪاﺷﺘﻨﺪ ﺑﭙﺮدازﻧﺪ. ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺜﺎل اﻓﺰاﯾﺶ اﻃﻼﻋﺎت و آﮔﺎﻫﯽ در اﻧﺠﺎم ﺗﻤﺮﯾﻨﺎت ذﻫﻨﯽ، ﻣﻮرد ﺗﻐﺬﯾﻪ و اﺗﺨﺎذ اﺳﺘﺮاﺗﮋیﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ ﺗﻐﺬﯾﻪ ...  آﻧﺎﻟﯿﺰ رﻗﺒﺎ و... ﺑﺮای اﻓﺰاﯾﺶ آﻣﺎدﮔﯽ رواﻧﯽ.

ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از ﻓﺮﺳﻮدﮔﯽ (ﺗﺤﻠﯿﻞ رﻓﺘﮕﯽ)
دﻟﯿﻞ ﻓﺮﺳﻮدﮔﯽ ﻋﺎﻃﻔﯽ در ﻣﻌﺮض اﺳﺘﺮس و اﺿﻄﺮاب ﻃﻮﻻﻧﯽﻣﺪت ﺑﻮدن است. به همین دلیل ﻗﺮﻧﻄﯿﻨﻪ ﺧﺎﻧﮕﯽ اﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ را ﺑﻪ ورزﺷﮑﺎران ﻣﯽ‌دﻫﺪ ﺗﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺘﺮاﺣﺖ ﮐﻨﻨﺪ و زﻣﺎن ﻻزم را ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮد آﺳﯿﺐﻫﺎی ورزﺷﯽ ﻣﯽدﻫﺪ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ زﻣﺎن ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﺗﻤﺮﯾﻨﺎت رﯾﻠﮑﺴﯿﺸﻦ است ﺗﺎ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺮژی ﺑﺮای ﺗﻤﺮﯾﻨﺎت آﺗﯽ ﺑﺎزﯾﺎﺑﯽ شود. اﺳﺘﺮاﺣﺖ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ و ذﻫﻨﯽ ﺑﻪ ورزﺷﮑﺎران ﮐﻤﮏ می‌کند ﺗﺎ دﭼﺎر ﻓﺮﺳﻮدﮔﯽ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﻧﺸﻮﻧﺪ.

ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﭼﯿﺰﻫﺎی دیگر
ورزﺷﮑﺎران ﺗﻤﺎم اﻧﺮژی ﺑﺪﻧﯽ و ذﻫﻨﯽ ﺧﻮد ﺻﺮف ورزش ﻣﻮردﻧﻈﺮﺷﺎن ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ورزش می‌تواند ﻣﻮﺟﺐ وﺳﻮاس ﻓﮑﺮی و ﮐﻤﺎﻟﮕﺮاﯾﯽ ﺷﻮد. به همین دلیل اﯾﻦ زﻣﺎن می‌تواند ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﺮای ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ روی ﺳﺎﯾﺮ ﺳﺮﮔﺮﻣﯽﻫﺎ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی ﺷﺨﺼﯽ ﻣﺜﻞ ﭘﯿﺪا ﮐﺮدن ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ ﯾﺎ ﺣﺘﯽ ﻟﻢ دادن در ﯾﮏ ﺟﺎی ﺧﻠﻮت و ﺑﯽﺗﻔﺎوت ﺑﻮدن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﺗﻔﺎﻗﺎت و ﮔﻮش دادن ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

در ﭘﺎﯾﺎن ﻻزم ﺑﻪ ذﮐﺮ است ﮐﻪ اوﻟﻮﯾﺖ ﻣﺎ  ﻣﺤﺎﻓﻈﺖ و ﺣﻔﻆ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺧﻮدﻣﺎن و اﻃﺮاﻓﯿﺎن ﻣﺎ و ﻧﮕﺮش ﻣﺜﺒﺖ ﺑﻪ آﯾﻨﺪه داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ.

نویسنده: حسین رنگرز، دکترای روانشناسی ورزش

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا المپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت این نوجوان آمریکایی در حد برق و باد!

به گزارش ورزش سه، کریستین میلر، دونده نوجوان آمریکایی، سریع‌ترین زمان جهان را در دوی 100 متر امسال در جریان مسابقات دوومیدانی داخل سالن آمریکا را به ثبت رساند که یک رکورد خاص در جهان این ورزش است.

او با ۱۷ سال سن توانست رکورد ۹.۹۳ را در این رقابت ثبت کند که تا پیش از این، تریون برومل توانسته بود 9.97 ثانیه را در سال ۲۰۱۴ ثبت کند.

این عدد یک رکورد جهانی است و حالا این چهره نوجوان ۱۷ ساله با این رکورد می‌تواند با کسب سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴، در جمع بزرگان جهان هم شرکت کند و آنها را به چالش بکشد.

البته سال گذشته هم نوآ لایلز آمریکایی، برنده سه مدال طلا در مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳، زمان 10.01 ثانیه را ثبت کرد و یک رقیب برای این نوجوان محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • برخورد با مدارس فوتبال فاقد مجوز در یزد
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • ورزشگاه خرم آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد
  • سرعت این نوجوان آمریکایی در حد برق و باد!
  • تصاویر گلزنی سردار ۷ دقیقه پس از ورود به زمین مقابل بولونیا + فیلم
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • وزیر ورزش به دیدار مایلی کهن رفت (+عکس)
  • کار‌هایی که بعد از ۴۰ سالگی نباید انجام دهید
  • ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها