Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرکت تمیز فرهنگی با مشارکت ۳۵۰ نفر از فعالان سه مسجد بیرجند همراه با مولودی خوانی، تواشیح و دکلمه، مردم را از همان پشت پنجره‌های منازل، مهمان جشن میلاد مهدی فاطمه(س)کرده و بعم هم ضدعفونی معابر برای تامین سلامت مردم انجام می شود.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: کرونا با تمام خستگی‌هایی که بر جسم و تن مدافعان سلامت گذاشته است، روزمرگی‌هایی که برای برخی خانواده‌ها ایجاد کرده است و درآمدهایی که از جیب صاحبان مشاغل آزاد ربوده است و دردناک‌تر از همه، عزیزانی که از برخی از خانواده‌ها کم کرده است، زیبایی‌هایی هم به همراه آورد که باری دیگر ایرانی و ایرانی را در سراسر جهان زبانزد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از بانوان دغدغه مندی که چرخ‌های خیاطی خود را به مساجد محل بردند تا یک کارگاه خیاطی برای دوخت ماسک‌ و گان راه بیندازند و آن سوتر، کودکی که همان اندک پس‌اندازهای خود را برای تهیه موادضدعفونی ویژه محرومان اهدا کرد. کرونا آمد تا باری دیگر، برخی از «من»‌ها تبدیل به «ما» شود و همه برای شکست این ویروس همصدا شوند. 

 

یکی صحنه‌های زیبای همدلی در این روزهای شیوع کروناویروس در کوی سجادشهر بیرجند دیدنی است؛ آنجایی که نمازگزاران سه مسجد «امام جعفر صادق علیه السلام، سیدالشهدا علیه السلام و بقیع» با هماهنگی امام جماعت و اعضای هیات امنا در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا با تقسیم بندی معابر و کوچه‌ها برای ضدعفونی و گندزدایی، محیطی سالم و ایمن را برای مردم این بخش از شهر به ارمغان آ‌ورند. تامین مواد ضدعفونی توسط اعتلاف «هیات برای ملت» که به دلیل شیوع کروناویروس شکل گرفته است، تهیه و بین مساجد توزیع می‌شود.

 

 

قرار ‌آنها بعد از نماز مغرب و عشاء است. تقسیم بندی ها از قبل انجام شده است؛ ضدعفونی معابر از میدان اول تا میدان دوم سجادشهر برعهده فعالان مسجد امام صادق علیه السلام است؛ از میدان دوم تا سوم بر عهده اعضای هیات مذهبی بقیع و از میدان سوم تا خیابان سپیده بر عهده جوانان انقلابی مسجدسیدالشهدا بیرجند است.

 

این فعالان مسجدی که اعضای پایگاه های مقاومت بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری، هیات‌های مذهبی و ... هستند پا را از منطقه فراتر گذاشته‌اند و در برخی از شب‌ها برای گندزدایی و ضدعفونی معابر مناطق کم‌برخودار شهر مثل حاجی آباد، مهرشهر و انقلاب و ... عازم این خیابان‌ها هم می‌شوند.

 

در کنار همه این‌ کارها، رسالت اصلی خود یعنی کارهای فرهنگی را فراموش نکرده‌اند و در شب و روز میلاد مهدی فاطمه سلام الله علیها با راه اندازی کارناوال شادی، عازم کوچه پس کوچه‌های بیرجند شدند تا لحظاتی شاد را برای مردم رقم بزنند. 

 

حرکت تمیز فرهنگی با همکاری و مشارکت ۳۵۰ نفر از فعالان این سه مسجد که در مدت زمان ۲۵ دقیقه؛ مولودی خوانی، تواشیح و دکلمه در وصف امام زمان (عج)، مردم را از همان پشت پنجره‌های منازل در این جشن سهیم کرد و بعد از توزیع بسته‌های فرهنگی شامل بازی‌های فکری، نوشت افزار ایرانی اسلامی و کیک و آبمیوه بین خانواده‌های ساکن در آن محله، در یک اقدام هماهنگ و از قبل مشخص شده، ضدعفونی معابر را انجام می‌دهند تا وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده باشند.

 

 

شب میلاد را در جمع مردم خیابان انقلاب به اجرای برنامه پرداختند و بیش از ۱۵۰ خانواده را به شرکت در این جشن از پشت پنجره منازل دعوت کردند و در روز میلاد حضرت، راهی کوچه پس کوچه‌های خیابان جمهوری اسلامی، روستای حاجی آباد و بعد هم خیابان سپیده بیرجند شدند و لحظاتی به یادماندنی را برای مردم رقم زدند و باری دیگر «اللهم عجل لولیک الفرج» را همصدا با مردم در شهر طنین انداز کردند.

 

در روزهای قبل از میلاد امام زمان (عج) یک‌هزار بسته بهداشتی شامل «ماسک،‌ دستکش و مواد ضدعفونی» را با حمایت خیریه محمدرسول‌الله بین خانواده های نیازمند و بی سرپرست روستاهای حاجی‌آباد و چهکند حاشیه بیرجند توزیع کردند.

 

«محمدامین کریمی» جانشین کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام بیرجند که در انجام تمام این کارها، پا ثابت است با توضیح این مطالب، به خبرنگار شبستان گفت: همدلی‌ مثال‌زدنی از یک هفته قبل از آغاز سال جدید بین اعضای سه مسجد خیابان سجادشهر بیرجند شکل گرفت و با پای کار آمدن ۳۵۰ نوجوانان و جوانان، تمام این برنامه‌ها به صورت مرتب انجام می‌شود.

 

وی همچنین به برگزاری جشن در روز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام هم با حضور همین فعالان فرهنگی و مسجدی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: تا هر زمان که برای تامین سلامت مردم نیاز به حضور جوانان مسجدی باشد، در کنار آ‌نها خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: ۲۰ فروردین روز هنر انقلاب اسلامي مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی ضدعفونی معابر علیه السلام خانواده ها کوچه ها سه مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی مردم دیارسرفه های مقدس از حمله موشکی ایران به اسرائیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مردم سردشت در حمایت از حملات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی، در میدان صلاح الدین ایوبی این شهر تجمع کردند.

تجمع کنندگان با شعارهای  الله اکبر خامنه ای رهبر، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست،  مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، از حملات موشکی و پهبادی سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

دیگر خبرها

  • شوخی بانمک نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد
  • شادی جنجالی امباپه مقابل گریه بارسایی‌ها(عکس)
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • شادی و حمایت مردم جزیره قشم از عملیات وعده صادق
  • شادی مردم دیارسرفه های مقدس از حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • ادامه شادی مردم ایران از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • شادی مردم از تحقق وعده صادق
  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از مهدیشهر
  • شادی مردم اردبیل از تحقق وعده صادق
  • سیلی ایران اسلامی به استکبار تن آمریکا را لرزاند