Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@13:20:33 GMT

ساخت دستگاه تولید ماسک تنفسی در تبریز

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۳۹۵۲

ساخت دستگاه تولید ماسک تنفسی در تبریز

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،حسین پور مدیرعامل شرکت سازنده دستگاه تولید ماسک افزود: چون این دستگاه در داخل کشور وجود نداشت و وارد می‌شد، تصمیم گرفتیم با مشارکت نفراتی با تخصص‌های مختلف فنی نسبت به بومی سازی آن اقدام کنیم.

او افزود: بر این اساس یکایک قطعات دستگاه تولیدکننده ماسک را طراحی و سپس با استفاده از ماشین آلات و دستگاه‌های «سی ان سی» داخلی آن را تولید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این دستگاه قادر است با تعویض غلطک و نوع پارچه مصرفی، انواع ماسک مورد نیاز کشور از جمله ماسک فیلتردار، موسوم به «ان ۹۵» را تولید کند.

ابتکار تیم جوانان تبریزی در ساخت دستگاه تولید ماسک با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و آنان از امروز تولید انبوه این دستگاه را با ساخت سه مورد سفارش آغاز کرده اند که به گفته آنان تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

هر یک از این دستگاه‌ها قادر است روزانه ۵۰ هزار عدد انواع ماسک را تولید کند.

تیم جوان مهندسان تبریزی امیدوارند در سایه حمایت نهاد‌های مسوول نه تنها بتوانند نیاز داخلی به دستگاه‌های تولید ماسک را برطرف کنند، بلکه آن را به خاررج از کشور نیز صادر کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماسک بهداشتی ویروس کرونا دستگاه تولید تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری

جعفر قرائتی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: واقعیت این است که در اجزاء صنعتی‌شدن مسیر خوبی در پیش گرفته شده است، اما تا نگاه تولید به مسکن وجود نداشته باشد این اجزا منجر به بهبود روند کلی ساخت نخواهند شد. به طور مثال اگر فونداسیون و برخی کار‌های زیربنایی انجام شود، اما سایر اجزای آن مسکن در موقع و موعد مقرر تکمیل نشود یا زیرساخت‌ها برای استفاده از آن مسکن فراهم نشود طبیعی است که ساخت مسکن به برنامه‌های پیش‌بینی شده نخواهد رسید.

قرائتی ستوده بیان کرد: همچنین خانه باید جای آرامش باشد و طبیعی است که اگر ساخت مسکن و مجموعه‌های مسکن به گونه‌ای باشد که خانه محل آرامش نباشد و معضلاتی داشته باشد نیز هدف خانه‌دار کردن مردم محقق نشده است.

تولید انبوه و ارزان مسکن با کمک دانش‌بنیان‌ها

وی عنوان کرد: دانش بنیان‌ها به طور قطع کمک مهمی به تولید انبوه مسکن با قیمت ارزان‌تر و حرکت در روند صنعتی‌سازی ساخت مسکن داشته و خواهند داشت، اما در این مسیر باید هم به بازار و تقاضای مورد نیاز اشراف داشته باشند و هم آنکه مشاورانی داشته باشند که در دل بازار تولید مسکن باشندو به عبارتی از تقاضای بازار آگاهی داشته باشند تا به آنها مشاوره‌های لازم را ارایه دهند.

قرائتی ستوده گفت:‌صنعتی‌سازی در کشور مسیر خوبی را طی کرده است و دانش‌بنیان‌ها هم در طی این مسیر نقش مهمی ایفا کرده‌اند، اما پشتیبانی‌های لازم از آن صورت نگرفته است.

برخی در بدنه وزارت راه مایل به تسریع در ساخت نهضت ملی مسکن نیستند

رییس انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان تصریح کرد: خانه محصولی کامل است و طراحی و برنامه اجرا از روز اول باید به گونه‌ای باشد که بتوان کار را در زمان‌بندی معین به اتمام رساند. اگر برنامه‌ریزی درست وجود داشته باشد به راحتی می‌توان سالانه یک میلیون واحد ساخت، اما واقعیت این است که عده‌ای مایل به اجرای سریعتر برنامه‌ها نیستند و برخی از آنها نیز متاسفانه در بدنه وزارت راه هستند.

ادامه روند کنونی در ساخت نهضت ملی مسکن خیانت به کشور است

قرائتی ستوده خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی که برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی انجام شده با همان دست‌فرمان فعلی به پیش رود خیانت به کشور شده است به این دلیل که منابع کشور به هدر می‌رود.

رییس انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان افزود: تولید در همه جای دنیا مورد احترام است، اما صنایع و از جمله صنایع وابسته به مسکن به دلیل کمبود برق و گاز در زمستان و تابستان با تعطیلی مواجه می‌شوند.

با یک تفکر جزءنگر نمی‌توان دانش‌بنیانی‌شدن ساخت مسکن را پیگیری کرد

قرائتی ستوده عنوان کرد: دانش‌بنیان یعنی با یک تفکر خلاق از دانش بهره برد، اما با یک تفکر جزءنگر نمی‌توان این مسیر را طی کرد و باید با یک دید کل‌نگر بتوان برای همه بخش‌های صنعتی کشور از جمله مسکن برنامه‌ریزی اجرایی داشت.

معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری برای تکمیل ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی شکل بگیرد

وی تصریح کرد: صنعت مسکن یک صنعت فرابخشی و وزارتخانه‌ای است به این معنا که تنها بنیاد مسکن یا معاونت مسکن وزارت راه یا وزارت کار یا نیرو و نفت نمی‌تواند متولی آن باشد. پیشنهاد ما این بوده است که معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری برای تکمیل ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی شکل بگیرد که تمامی وزارتخانه‌های مرتبط از راه و شهرسازی، نیرو، نفت و کار در آن حضور داشته باشند.

قرائتی ستوده بیان کرد: از نظر تعداد مهندسان مرتبط با ساخت مسکن و هر رشته‌ای که به آن مرتبط است رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داده‌ایم.

موانع ساخت انبوه مسکن با فرآیند‌های اجرایی

وی افزود: مشکل اساسی ساخت انبوه مسکن در فرایند‌های اجرایی است. متاسفانه باید گفت در حالی که قرار بود دانشگاه‌های علمی و کاربردی تکنسین و افراد اجرایی برای ساخت مسکن پرورش دهند این فارغ‌التحصیلان آشنا به فعالیت‌های تکنسینی نیستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • ساخت دستگاه ابزار آزمون تصویر دستگاه پرتو ایکس کانتینری در قم
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن