Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@10:55:14 GMT

کرونا در آستانه زمین گیر کردن اقتصاد انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۴۰۳۵

کرونا در آستانه زمین گیر کردن اقتصاد انگلیس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در سه ماهه منتهی به فوریه سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ اروپا به ۰.۱ درصد رسیده است که ۰.۱ درصد کمتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی و یکی از ضعیف ترین نرخ های رشد ثبت شده دو سال اخیر این کشور محسوب می‌شود. در بین بخش های مختلف تنها بخش خدمات با رشد ۰.۲ درصدی رشد مثبت داشته است اما رشد بخش تولید به منفی ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد و ساخت و ساز به منفی ۰.۲ درصد رسیده است. 

پاول دیلز، کارشناس مسایل اقتصادی در موسسه کپیتال اکونومیکس گفت: این آمارها آخرین شواهد از آن هستند که کرونا می تواند رشد اقتصادی را به صفر برساند. 

از سوی دیگر کسری بودجه انگلیس در ماه فوریه به ۱۱.۵ میلیارد پوند رسیده که تقریبا دو برابر رقم پیش بینی شده قبلی است.

موسسه " رزولوشن فاندیشن" نیز با نگران کننده خواندن شرایط موجود، هشدار داده است که باقی ماندن رشد در سطح بسیار ضعیف می‌تواند دستاوردهای دولت در حوزه بازار کار را بر باد دهد. تورستن بیل، رئیس این موسسه گفت: سال ۲۰۱۹ سال بدی برای اقتصاد بود و به نظر می رسد تنها کمی تا یک رکود فاصله داریم.

بانک مرکزی انگلیس به دنبال مشکلات مالی پیش آمده دولت اعلام کرده است که به طور موقت مخارج دولت را تامین خواهد کرد. دولت انگلیس آخرین بار در بحران مالی سال ۲۰۰۸ اقدام به استقراض مستقیم از بانک مرکزی کرده بود و بیشتر از طریق انتشار اوراق قرضه اقدام به تامین مالی مخارج خود می کند. 

قرار است بانک مرکزی انگلیس حدود ۲۰۰ میلیارد پوند منابع مالی در اختیار دولت قرار دهد اما دولت علاوه بر استقراض از بانک مرکزی به عملیات انتشار اوراق قرضه در بازارهای مالی نیز ادامه خواهد داد. پیش از این نیز وزیر خزانه داری از برنامه ریزی برای رساندن میزان مخارج دولت به بالاترین سطح ۶۵ سال اخیر خبر داده بود. 

متوسط رشد اقتصادی انگلیس در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۵۱ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۱۹۹۹ با دو درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۲۰۰۸ با منفی ۰.۲ درصد بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا بانک مرکزی انگلستان ویروس چینی کرونا ویروس اخبار کرونا بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟