Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید: ممکن است طبق گفته ترامپ ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر جان خود را به دلیل کرونا از دست بدهند، اقتصاد آمریکا به سمت توقف کامل پیش خواهد رفت، نرخ بیکاری به حدود ۲۰ درصد می‌رسد، بسته‌های مالی بسیار بزرگ چند تریلیون دلاری تصویب خواهد شد این موارد پیش‌بینی‌های است که می‌تواند، دولت مستقر را در مظان ناتوانی و اهمال قرار دهد و در انتخابات رئیس‌جمهور متحمل شکست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«امیرعلی ابوالفتح»، کارشناس مسائل آمریکا، درباره تاثیر ویروس کرونا بر انتخابات آمریکا به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: هنوز زود است بتوانیم تاثیر این موضوع را بررسی کنیم. در حال حاضر اصلی‌ترین موضوع چه در دنیا و چه در آمریکا، بحث کرونا و چگونگی مدیریت این موضوع است و اینکه تا چه اندازه بتوانند از آسیب‌های جانی و اقتصادی این بحران جلوگیری کنند، قطعا برای دولت آمریکا نیز این موضوع حائز اهمیت است. 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه دو پیش‌بینی درباره تاثیر کرونا بر انتخابات آمریکا قابل تصور است، اظهار کرد: یکی اینکه دولت ترامپ قادر به مدیریت بحران نخواهد بود همانطور که خودشان پیش‌بینی کرده‌اند، ارقام جان‌باختگان بسیار بالا بوده و ممکن است، طبق گفته ترامپ ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر جان خود را از دست بدهند، اقتصاد آمریکا به سمت توقف کامل پیش خواهد رفت، نرخ بیکاری به حدود ۲۰ درصد می‌رسد، بسته‌های مالی بسیار بزرگ چند تریلیون دلاری تصویب خواهد شد. این موارد پیش‌بینی‌هایی است که می‌تواند دولت مستقر را در مظان ناتوانی و اهمال قرار دهد و در انتخابات رئیس‌جمهور متحمل، شکست شود.

ابوالفتح افزود: فرض دوم این است که با وخامت اوضاع جامعه به این نتیجه برسد در کوران یک بحران بسیار بزرگ و یک بحران موجودیتی، به مصلحت نیست دولت جابجا شود و بهتر است فرمانده جنگ حفظ شود تا شرایط به وضعیت باثبات، برگردد.

او با  اشاره به وقایع جنگ جهانی دوم و انتخاب روزولت در آمریکا اظهار کرد: یک‌بار در جریان جنگ جهانی دوم این اتفاق افتاد. وقتی روزولت می‌خواست برای سومین بار در انتخابات شرکت کند، به‌رغم اینکه روزولت به دیکتاتور بودن متهم شده و ممکن بود به پادشاه آمریکا تبدیل شود اما باز هم مردم ترجیح دادند در شرایطی که کشور درگیر جنگ جهانی دوم بود، رئیس‌جمهور را تغییر ندهند تا مدیریت تثبیت شود و وقتی وضعیت مطلوبی ایجاد شد، در مورد تغییر دولت تصمیم بگیرند. البته فرانکلین روزولت برای بار چهارم در سال 1944 در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پیروز شد اما تنها چند هفته پس از مراسم تحلیف درگذشت.

این کارشناس مسائل آمریکا توضیح داد: از آنجایی که ترامپ هم خودش را رئیس‌جمهور جنگ معرفی کرده و عنوان می‌کند آمریکا مورد حمله یک ویروس قرار گرفته، ممکن است مردم ترجیح دهند در این شرایط سیاست‌های دولت برای نجات جان مردم حفظ شود. این بستگی به این دارد کمپین رقیب ترامپ تا چه اندازه بتواند در این موضوع تغییر ایجاد کند و اینکه آیا می‌تواند یک کمپین امیدوارکننده‌ای را مطرح کند که برنامه‌های مطلوبی دارد و آیا می‌تواند، جامعه را به سمت خودش جذب کند یا اینکه مردم تشخیص خواهند داد که تفاوت چندانی بین ترامپ و رقیبش وجود ندارد در آن صورت شاید، ترجیح دهند دولت دست یک حزب بماند تا شرایط نرمال شود.

ابوالفتح با بیان اینکه پیش بینی در شرایط کنونی کمی زود است، عنوان کرد: اینکه کدامیک از این دو محقق شود باید کمی صبر کرد شاید در تابستان موضوع کرونا فروکش کند یا اینکه وخامت اوضاع به نرخ بیکاری ۲۰ یا ۳۰ درصدی برسد، فروپاشی اقتصاد، مرگ و میر بالای چند صد هزار نفر شرایطی است که شاید بتوان گفت زمینه برای شکست ترامپ محقق شود مگر اینکه جامعه خودش را به قدری ناتوان بداند که به رئیس‌جمهور ناتوان برای ادامه بقا تن دهد.

این کارشناس مسائل آمریکا درباره تاثیر ملغی کردن طرح بیمه اوباما در شکست ترامپ در انتخابات 2020 توضیح داد: درباره بیمه درمانی، جامعه آمریکا دوپاره شده یعنی یک عده معتقدند وضعیت فعلی مطلوب نیست و باید تغییری ایجاد شود که طرفداران حزب دمکرات هستند اما گروه دیگری معتقدند که طرح "اوباما کِر" لطمه‌ زننده و اتلاف پول مالیات دهندگان است و با اصول سرمایه‌داری در تناقض است و کنار گذاشته شد. بحث کرونا الزاما به این معنی نیست که چون این ویروس در امریکا گسترش پیدا کرده است حتما جامعه به استفاده مجدد از طرح "اوباما کِر" سوق پیدا می‌کند بلکه مخالفین بسیار قدرتمندی در سطح سیاستمداران و شرکت‌های بیمه‌ای و حتی مردم عادی دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترامپ انتخابات 2020 آمریکا کرونا در امریکا شکست ترامپ در انتخابات کارشناس مسائل درباره تاثیر رئیس جمهور پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • رئیس سیا: اوکراین ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴ شکست بخورد
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • هوای کرمانشاه تحت تاثیر امواجی ناپایدار
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ