Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@01:18:56 GMT

متخصصان از علائم جدید ابتلا به ویروس کرونا می‌گویند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۴۳۵۱

متخصصان از علائم جدید ابتلا به ویروس کرونا می‌گویند

رویداد۲۴ روزنامه «لو موند» فرانسه با اشاره به علائم عصبی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا می‌نویسد: این، یافته‌ای است که توسط تیم‌های پزشکی پس از چند هفته از بروز نخستین علایم بیماری «سارس کووید – ۲» به دست آمده است.

پزشکان، رادیولوژیست‌ها و متخصصان مغز و اعصاب درباره این اشکال بالینی کمتر شناخته شده، هشدار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علایم عصبی علاوه بر ضایعات قلبی، کبدی، کلیوی، چشمی، گوش، حلق، بینی که پیشتر بروز کرده و ضایعات پوستی که به تازگی اعلام شده، از علایم ابتلا به کووید ۱۹ است.
در حالی که بیشتر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دچار تب، سرفه، خستگی و مشکلات تنفسی هستند به نظر می‌رسد در برخی بیماران می‌تواند خود را به شکل عصبی نشان دهد.

به نوشته لوموند، متخصصان مغز و اعصاب آمریکایی بیمارستان نظام بهداشتی «هنری فورد» در دیترویت (میشیگان) موردی از بروز علائم عصبی در زنی در دهه ۵۰زندگی خود که به آنسفالوپاتی (التهاب برخی از نواحی مغز- و نیز نواحی کوچک مرگ سلول‌های مغزی) مبتلا است گزارش کرده اند.


طبق نتایج آزمایش «سوآب» بینی، این زن به ویروس کرونا مبتلا شده است. به گفته پزشکان این عارضه به صورت نادر بوده و در میان بزرگسالان به طور بالقوه مرگبار است.بیشتر بخوانید:تست کاغذی تشخیص ویروس کرونا ساخته شد   عوارض پوستی ابتلا به بیماری
همچنین صدها نفر از متخصصان پوست در فرانسه اعلام کردند که شاهد آسیب‌های پوستی در میان بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا بوده اند.
یورونیوز می‌نویسد: این خبر در حالی منتشر می‌شود که تاکنون از تب، احساس خستگی، سرفه خشک، از دست دادن حس بویایی و چشایی و مشکلات تنفسی به عنوان علائم اصلی ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» یاد می‌شد.
متخصصان فرانسوی احتمال می‌دهند که آسیب‌های پوستی نیز از جمله علائم ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا باشد.
اتحادیه ملی متخصصان پوست و بیماری‌های مقاربتی در فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تورم و قرمزی انگشتان، قرمزی ناگهانی پوست که گاه با درد همراه است و دیگر ضایعات پوستی می‌تواند از جمله علائم ابتلا به ویروس جدید کرونا باشد.   این گروه از متخصصان پوست در فرانسه از افرادی که از این علائم رنج می‌برند خواسته‌اند تا به سرعت به یک متخصص پوست مراجعه کنند. بسیاری از پزشکان در فرانسه به دلیل اجرای طرح قرنطینه سراسری در این کشور امکان ویزیت و مشاوره ویدئویی را فراهم کرده‌اند تا بیماران از محل سکونت خود با آنها تماس ویدئویی برقرار کنند.   متخصصان پوست در فرانسه همچنین خواستار این شده‌اند که از افرادی که علائم پوستی مشابه رنج می‌برند تست کرونا گرفته شود. به گفته آنها به این ترتیب می‌توان از شیوع بیشتر ویروس از سوی افرادی که به صورت بالقوه عامل انتقال آن هستند اما علائم تنفسی ندارند جلوگیری کرد.
بنا به اعلام اتحادیه ملی متخصصان پوست فرانسه افزایش ضایعات پوستی در میان نوجوانان و جوانان همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا باعث شده است که پزشکان به احتمال ارتباط این علائم با شیوع ویروس مشکوک شوند. منبع: تابناک لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران متخصصان پوست ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟

آفتاب‌‌نیوز :

بازبینی یک مطالعه که در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شده است، اطلاعاتی را در مورد علل، تشخیص و درمان این عارضه به پزشکان ارائه می دهد.

اگرچه حالت تهوع و استفراغ در بارداری شایع است و ۷۰ درصد از بارداری ها را تحت تاثیر قرار می دهد، اما استفراغ و حالت تهوع شدید می تواند مانع از خوردن و نوشیدن کافی شود و در نهایت منجر به کاهش وزن و کم آبی بدن می شود.

یک متخصص هلندی در این باره می‌ گوید: تهوع و استفراغ شدید بارداری می تواند اثرات مضری بر کیفیت زندگی مادر داشته باشد و ممکن است منجر به پیامدهای نامطلوب کوتاه مدت و بلندمدت برای کودک شود.

مدیریت استفراغ بارداری نیاز به منابع قابل توجه مراقبت های بهداشتی دارد، زیرا این وضعیت یک دلیل رایج برای پذیرش بیمارستان‌ها و مراجعه به بخش اورژانس در سه ماهه اول بارداری است.

علت استفراغ بارداری به طور کامل شناخته نشده است، اما عوامل خطر شامل بارداری در سنین پایین، جنین دختر، حاملگی چندقلویی، شرایط پزشکی زمینه‌ای و ... است.

درمان این عارضه با هدف تسکین علائم است و شامل شروع یک داروی ضد استفراغ (ضد تهوع) و سایر داروها در صورتی که ضد استفراغ موثر نباشد، است. داروهایی مانند فرآورده‌های زنجبیل ممکن است حالت تهوع و استفراغ خفیف را برای برخی افراد کاهش دهد، اما شواهدی مبنی بر اثربخشی آن در افراد مبتلا به استفراغ باروری مشخص نیست.

در همین حال متخصصان در مورد استفاده از شاهدانه برای استفراغ دوران بارداری هشدار می دهند.

به گفته متخصصان، مصرف شاهدانه در بارداری با پیامدهای عصبی شناختی نامطلوب در فرزندان و همچنین سایر پیامدهای نامطلوب بارداری همراه بوده است. بنابراین توصیه می کنیم از مصرف شاهدانه برای رفع این عارضه در بارداری خودداری کنید.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، متخصصان خاطرنشان می‌کنند که سؤالات بی‌پاسخ بسیاری در مورد چگونگی پیشگیری و مدیریت تهوع و استفراغ شدید بارداری وجود دارد و تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

در همین حال، متخصصان در آمریکا حالا می‌گویند هورمونی را شناسایی کرده‌اند که توسط جنین در حال رشد در بدن مادر ترشح می‌شود و می‌تواند عامل به وجود آمدن تهوع صبحگاهی باشد.

آزمایش‌ها نشان داده است پروتئین «جی‌دی‌اف۱۵» (GDF۱۵) که در میزان کم توسط اندام‌هایی از جمله مثانه، پروستات و کلیه‌ها تولید می‌شود از طریق اتصال به گیرنده‌های تخصصی در ساقه مغز حالت تهوع را در فرد ایجاد می‌کند.

دکتر «ارهیلی»، متخصص متابولیسم در دانشگاه کمبریج انگلیس و از نویسندگان این مطالعه در این باره می‌گوید: در اوایل بارداری، سطح این هورمون که از سلول‌های جنینی در جفت آزاد می‌شود، افزایش می‌یابد و باعث بروز حالت تهوع و بیماری می‌شود. این حالت عمدتا در سه ماهه اول در بدترین وضع است و سپس به تدریج از بین می‌رود.

دانشمندان می‌گویند بالا رفتن سطح این پروتئین در بدن ممکن است برای محافظت از مادران در برابر مسمومیت و همچنین محافظت از جنین در حال رشد در برابر مواد سمی تکامل یافته باشد.

متخصصان در این مطالعه دریافتند سطح این پروتئین در ۶۰ زن باردار که تهوع و استفراغ را تجربه کرده‌ بودند، نسبت به حدود ۶۰ زن که حالت تهوع کمی داشتند یا اصلاً نداشتند به طور قابل‌توجهی بالاتر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • کدام خوردنی‌ها حاوی مواد شیمیایی ماندگارند؟
  • علت عجیب کهیرهای پوستی
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • اولین مرد سیاه‌پوستی که اسکار گرفت
  • آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟
  • اولین مرد سیاه‌پوستی که اسکار گرفت/ عکس