Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مسگرانی گفت: برنامه های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان با عنوان "بهاریه" از فردا به مدت یک هفته از طریق شبکه مجازی به مردم استان اهدا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با توجه به دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری مراسم تجمعی، برنامه هایی متناسب به شرایط موجود و به مناسبت ماه شعبان در استان طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که تولید محتوا در عرصه فضای مجازی یکی از وظایف این اداره کل است، افزود: در این راستا برای شورای اطلاع رسانی و ستاد مبارزه با بیماری کرونا در حوزه رسانه فرهنگی و هنری تولید محتوا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: بخشی از برنامه های فرهنگی، ادبی، هنری و دینی در قالب شبکه مجازی فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان با عنوان بهاریه از فردا در اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی به صورت آنلاین پخش می شود.

به گفته مسگرانی، شعرخوانی، معرفی کتاب، صحبت با نویسندگان، اجرای گروه های سرود و موسیقی و نمایش های طنز با موضوع های مختلف فرهنگی و هنری در اولویت برنامه های بهاریه سیستان و بلوچستان قرار دارد.

وی ادامه داد: تولیدات آرشیوی جشنواره های موسیقی، تئاتر، طنز، سرود، و شعر استان نیز باز خوانی و برای نمایش از طریق شبکه مجازی فرهنک و هنر سیستان و بلوچستان آماده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویکرد اصلی این برنامه ها خاطرنشان کرد: هدف این است که در این فضا که همه در خانه هستند، فرصتی فراهم شود تا از برنامه های فرهنگی و هنری هم بهره مند شوند.

مسگرانی گفت: همچنین روز گذشته به مناسبت ولادت امام زمان (عج) تعدادی از گروه های فرهنگی و هنری استان شامل سرود، موسیقی و نمایش به مجتمع های مسکونی زاهدان اعزام شدند و در مناطق آپارتمان نشین، بدون تجمع به اجرای برنامه های هنری و سرودهای مرتبط با نیمه شعبان پرداختند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان نیز بخش دیگری از برنامه‌ها با رویکرد دینی از جمله قرائت و تفسیر قرآن، گفت و گو با علما و شخصیت های دینی و فرهنگی و هنری مرتبط به صورت آنلاین در اینستاگرام نمایش داده می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود

علی سرگزی اظهار کرد: این رویداد استعدادیابی با هدف یافتن و پالایش دانش آموزان متوسطه اول و دوم حوزه سیستان در پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز و در چهار محور شعر، داستان، موسیقی و نمایش پایان یافت.

وی با اشاره به استعدادیابی در پنج سطح در مدارس و محله حوزه سیستان، افزود: پس از تشکیل کمیته‌های تخصصی با محورهای جشنواره و با همکاری انجمن شعر و ادب آزاد سرو سیستان، انجمن داستان نویسی ارنواز، انجمن موسیقی، انجمن نمایش زابل، دانشگاه زابل و با نظارت موسسه فرهنگی و هنری سرزمین بادهای سیستان و بلوچستان مراحل و فرم‌های مورد نیاز طراحی و مورد تصمیم گیری‌ کمیته علمی جشنواره قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سطح اول جشنواره در مدارس و محله حوزه سیستان و با مراجعه حضوری تیم اجرایی انجام شد و هشت هزار و ۲۵۰ دانش آموز در تمام محورها در این سطح شرکت کردند.
وی بیان کرد: بعد از داوری آثار، سطح دوم جشنواره و با مشارکت پنج هزار و ۱۰۰ دانش آموز و سطح سوم بعد از داوری با حضور ۲ هزار و ۱۵۰ دانش آموز پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی انجام شد.
سرگزی ادامه داد: سطح چهارم با ۲۰۰ دانش آموز منتخب در هر محور ۵۰ نفر برگزار و پس از داوری نهایی در هر محور ۲۵ نفر منتخب توسط کمیته علمی تخصصی هر بخش انتخاب و به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند.

وی با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه صنایع دستی، افزود: از تعداد ۱۰۰ نفر در بخش‌های شعر، داستان، موسیقی و نمایش و همچنین از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر سیستان تجلیل به عمل می‌آید.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود