Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مس پرس، «اردشیر سعدمحمدی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: ثبت رکورد تولید 1 میلیون و 180 هزار و 127 تن کنسانتره و تولید 250 هزار و 133 تن کاتد مس به‌عنوان بالاترین میزان تولید کنسانتره از زمان راه‌اندازی شرکت تاکنون محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت مس اظهار داشت: تولید کنسانتره شرکت مس در سال 98 نسبت به برنامه رشد 7،21 درصدی و تولید کاتد رشد 13،6 درصدی نسبت به برنامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعدمحمدی با اشاره به تولید بی‌سابقه 240 هزار تنی آند در کارخانه ذوب مجتمع مس سرچشمه از زمان تأسیس این کارخانه گفت: در سال گذشته مجموع تولید کارخانجات ذوب سرچشمه و خاتون‌آباد به 304 هزار و 446 تن رسید که در کل تاریخ شرکت بی‌سابقه بوده است.
مدیرعامل شرکت مس تصریح کرد: در برنامه تولید آند سال 98 شرکت مس توقف پنج و نیم ماهه کارخانه ذوب خاتون‌آباد جهت توسعه و افزایش ظرفیت در نظر گرفته شد ولی در نهایت با همت پرسنل سخت کوش صنعت مس تولید آند نه تنها کاهش نیافت بلکه نسبت به برنامه شاهد رشد حدود 16،45 درصدی بودیم.
وی تأکید کرد: این رکوردها علی‌رغم کاهش عیار معادن هم‌زمان با اعمال سیاست مصونیت از معادن و حرکت بر مبنای طرح‌های مصوب معادن به دست آمده است.
سعدمحمدی با بیان اینکه بررسی عیار برداشتی از معادن شرکت مس بین سال‌های 1391 تا 1398 نشان دهنده کاهش حدود 6 دهم درصدی در عیار استخراجی از معادن است عنوان کرد: در سال 1391 عیار استخراجی 0/68 درصد و در سال 1398 به رغم افزایش تولید و با یک برنامه‌ریزی حساب شده عیار استخراجی از معادن را به 0/62 درصد (62 صدم درصد) رساندیم تا از معادنمان برای نسل های آینده صیانت کنیم.
مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه برنامه فروش داخلی و خارجی شرکت به‌رغم تحریم‌ها بیش از برنامه پیش‌بینی‌شده مصوب شد اظهار داشت: موفق به ثبت رکورد فروش خارجی با مبلغی بیش از 116608 میلیون ریال به‌عنوان بالاترین میزان درآمد صادراتی در تاریخ شرکت بشویم.
وی با بیان اینکه رکورد فروش داخلی شرکت با مبلغی بیش از 110642 میلیون ریال، به‌عنوان بالاترین درآمد فروش داخلی شرکت محسوب می‌شود اضافه کرد: درمجموع درآمد حاصل از فروش کل محصولات شرکت مس در سال گذشته به رقم خوب 22 هزار و 700 میلیارد تومان رسید که رشد فروش سال 98 نسبت به سال 97 بیشتر از 127درصد می‌باشد که رکوردی در صنعت مس از ابتدای شروع به کار است.
سعدمحمدی با بیان اینکه در برنامه فروش سال گذشته شاهد رشد 15،4 درصدی نسبت به برنامه هستیم گفت: در سال گذشته موفق به ثبت صادرات بیش از 1 میلیون دلاری شدیم که این میزان صادرات دو برابر صادرات شرکت مس در سال 1397 است.
مدیرعامل شرکت مس با اشاره به اینکه برای نخستین بار فروش شرکت مس بیش از تولید بوده است اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ شرکت در سال گذشته موفق به فروش 251 هزار 915 تنی کاتد شدیم که بالاتر از مجموع 250٬133 تنی کاتد تولیدی شرکت بوده است.
وی با بیان اینکه سهام شرکت مس در سال گذشته بازدهی 146 درصدی به‌عنوان بالاترین میزان بازدهی سالانه نصیب سهامدارانش کرده است اظهار داشت: همچنین در سال گذشته موفق به دستیابی به ارزش بازار به رقم بیش 72 هزار میلیارد تومان شدیم که بالاترین رقم تاریخی ارزش بازار شرکت محسوب می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: درآمد سهام کنسانتره شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان بالاترین مدیرعامل شرکت مس نسبت به برنامه شرکت مس در سال سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توجه به تامین امنیت غذایی و تامین پروتئین از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است و در سال گذشته توانستیم روند رو به رشدی را در تولید گوشت مرغ داشته باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر، بابک مومنی در دیدار با آیت الله معلمی در قائمشهر اظهار داشت: سال گذشته با وجود اتفاقات خاص و ویژه از جمله خشکسالی بی سابقه که در 50 سال اخیر 80 درصد آورد رودخانه‌ها کاهش داشت تولیدات خوبی در حوزه کشاورزی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه شاهد تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و گرمای بی سابقه در زمستان هستیم که نیاز است سازگاری ویژه با این شرایط داشته باشیم افزود: مازندران در تامین امنیت غذایی کشور نقش برجسته دارد و با تلاش تولید کنندگان در زمینه تامین مرغ استان کوشش شده و امنیت غذایی تامین مرغ پایتخت نیز بر عهده مازندران قرار دارد و از این منظر استان دارای بالاترین میزان جوجه ریزی کشور است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: سال گذشته افزایش 25 درصدی جوجه ریزی را داشتیم که در دو ماه پیاپی رکود جوجه ریزی به 17 میلیون قطعه رسید.

مومنی گفت: در زمینه صادرات محصولات کشاورزی استان با رشد 10 برابری صادرات مواجه بودیم و صادرات محصولات باغی از مبدا استان مازندران رشد داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته از مازندران 117 هزار تن محصولات باغی به کشورهای همجوار صادر شد تصریح کرد: ما در سازمان جهاد کشاورزی به دنبال افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی هستیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر ارزآوری و افزایش درآمد اقتصادی کشاورزان در صادرات محصولات باغی یادآور شد: ما در عرصه تولید در دیمزارها جهش خوبی داشتیم و امسال نیز توسعه کشت در دیمزارها دنبال می‌شود و امیدواریم برداشت کلزا خوبی را شاهد باشیم.

مومنی توجه به تولید آبزی پروری در مازندران را یکی از راهکارهای توسعه در بخش کشاورزی دانست و با بیان اینکه امسال توجه به اقتصاد دریاپایه در قالب شعار سال مورد توجه است تصریح کرد:  توفیقات خوبی در صنعت شیلات استان داریم و با همه مشکلات و موانع اقلیمی و اعتباری، بخش کشاورزی روند رو به رشدی را طی می‌کند و برای سال جاری در راستای جهش تولید با رویکرد مشارکت مردم سیاست ها و برنامه هایی تدوین شده است.

وی یادآور شد: توجه به توسعه تولید گوشت قرمز، توسعه کشت گلخانه‌ای، تولید محصول سالم، توسعه صادرات و توسعه اقتصاد دریا پایه مواردی است که در سال جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران توسعه کشت گیاهان دارویی و توجه به تکمیل پایانه‌های صادراتی را هم از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: برای تحقق این اقدامات نیاز به حضور و مشارکت مردم داریم که از ظرفیت تشکل‌های کشاورزی و اتحادیه‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی صادرات محصولات شیلاتی
  • افزایش ۱۰ درصدی تولید تجمعی آریاساسول در ۱۴۰۲
  • کاهش ۳۳ درصدی فروش آیفون در چین
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده برق
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه های تولید پراکنده برق
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما نسبت به سال گذشته
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته