Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در یادداشتی به مناسبت سالروز شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، نوشت:

اخبار سیاسی- در زمان تشکیل توپخانه سپاه عملیات‌های مشترک بهانه‌ای برای ارتباط نزدیک و دوستی صمیمی شهید طهرانی مقدم و شهید صیاد شیرازی شد و همین رفاقت و روابط صمیمی به سایر فرماندهان این عرصه نیز منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید صیاد شیرازی در راه اندازی هسته اولیه توپخانه سپاه در سال‌های اول جنگ و همچنین یگان موشکی زمین به زمین سپاه در سال ۱۳۶۳ نقش موثری ایفا کردند. سپاه با وجود به دست آوردن غنائم گسترده از توپخانه دشمن با خلع جدی در آموزش و پشتیبانی تجهیزات تخصصی مواجه بود.

شهید صیاد شیرازی که تعصب او به نظام و انقلاب اسلامی بر تعصب ارتشی بودنش غلبه داشت کمک‌های در خور توجهی به سپاه کرد. در سال ۱۳۶۳ در ملاقاتی که با این شهید بزرگوار در حین عملیات بدر داشتم، در اقدامی داوطلبانه آمادگی هرگونه کمک برای سرعت بخشی در راه اندازی یگان موشکی را به بنده اعلام کردند و ظرف چند روز پادگانی مناسبی را در کرمانشاه در اختیار این یگان قرار دادند و همواره به مناسبت‌های مختلف به صورت حضوری و تلفنی پیگیر کار‌های ما بودند.

در آخرین دیدار بنده با این شهید بزرگوار، ایشان احوالات شهید مقدم را از بنده جویا شدند. از بنده پرسیدند که به چه کاری مشغول هستید، ولی قبل از اینکه بنده جوابی بدهم گفتند این چه سوالی است که من می‌کنم؛ شما هر موقع بمیرید با یک موشک شما را دفن می‌کنند! منظور ایشان این بود که در کار موشکی خیلی مصمم هستید.

آن روز ایشان به بنده توصیه کردند که قدر مقدم را بدانید، بعد توضیح دادند که می‌دانی چرا این را می‌گویم؟ چون مقدم تعصبش به نظام و انقلاب بیشتر از تعصب سازمانی اش است و انقلاب و نظام اسلامی را مقدم بر هر چیزی می‌داند.

نهایتا منافقین کوردل برای انتقام از شکست سنگین در عملیات بزرگ مرصاد و انهدام ستون‌های نظامی‌شان که با مدیریت و فرماندهی شهید صیاد شیرازی نقش بی‌بدیلی در شکست آن‌ها داشت، او را ترور کردند و به فاصله کوتاهی رزمندگان یگان موشکی سپاه با شلیک صد‌ها فروند موشک به سوی پادگان اشرف انتقام رفیق شهید خود را گرفتند و ضربه فراموش‌نشدنی به منافقین وارد کردند.

در این عملیات ویژه که با همکاری وزارت اطلاعات اجرا شد، ابتدا با یک ضربه مختصر منافقین را برای مراسم تدفین کشته‌ها به قبرستان مروارید مقر اشرف در نزدیکی بغداد کشاند و بعد از اطمینان از تمرکز نیرو‌ها با ضربات سنگین موشکی انتقام این شهید عزیز از منافقین کور دل گرفته شد.

روحش شاد و و راهش پر رهرو باد.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صیاد شیرازی انقلاب اسلامی انقلاب و نظام جنگ حاجی زاده صیاد شیرازی شهید صیاد شیرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سردار حاجی زاده به سوالی درباره واکنش به حمله احتمالی: بزند 100 درصد می زنیم (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرمانده هوافضای سپاه: ادعای نفوذ آمریکائی‌ها در سیستم موشکی ایران دروغ است فرمانده هوافضای سپاه: کارخانجات تولیدی خود را در اعماق زمین و به صورت محرمانه تعبیه کرده ایم

دیگر خبرها

  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟
  • ایران با موشک‌های قدیمی خود به اسرائیل ضربه زد
  • سردار حاجی زاده: با تسلیحات قدیمی و توان حداقلی بر ظرفیت حداکثری اسراییل و جبهه غربی غلبه کردیم
  • قزوین به داشتن فرزند برومندی به نام سردار حاجی زاده افتخار می‌کند
  • روایت مجری صدا وسیما بعد از دیدار با سردار حاجی زاده
  • روایت متفاوت خبرنگار صدا و سیما از دیدار با سردار حاجی‌زاده
  • (ویدئو) سردار حاجی‌زاده درباره واکنش اسرائیل: ۱۰۰ درصد می‌زنیم
  • واکنش سردار حاجی زاده به سوالی درباره واکنش به حمله احتمالی: بزند 100 درصد می زنیم (فیلم)
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • سردار حاجی زاده: ۱۰۰٪ درصد می‌زنیم، نگران نباشید