Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل صارمی روز جمعه در بازدید از نهالستان ۶۰ هکتاری کرج، افزود: این نهالستان به عنوان نهالستان نمونه کشوری در سال گذشته انتخاب شده و ضروری است تا نهالستان های سنتی و کوچک با تجمیع و با استفاده از الگوهای موفق از جمله این نهالستان به سمت ساخت نهالستان های بزرگ و مکانیزه حرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد باغ های جدید با نهال های اصلاح شده و شناسنامه دار، اظهار داشت: در شهرستان کرج ۴۴۲۰ اصله نهال اصلاح شده و شناسنامه دار در بخش های آسارا و مرکزی کرج برای ایجاد باغ های جدید توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صارمی گفت: برای اجرای پروژه ایجاد باغ و مزرعه گیاهان داروئی ۴۲۰ اصله نهال گردو پیوندی، ۴۰۰ اصله نهال بادام و ۳۶۰۰ اصله نهال گل محمدی بی خار بیین کشاورزان متقاضی در این ۲ بخش توزیع شده است.

وی تصریح کرد: با مساعد شدن شرایط جوی کاشت نهال های توزیع شده با نظارت کارشناسان این مدیریت و بر اساس دستورالعمل های فنی آغاز خواهد شد.

شهرستان کرج در مجموع دارای ۵۰۵ هکتار نهالستان می باشد که سالانه به میزان ۹۹ میلیون اصله نهال تولید می کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا گل محمدی تولید سنتی نهال نهالستان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اصله نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: توسعه زیرساخت در ذخیره سازی محصولات در بنادر مازندران زمینه ساز دور زدن تحریم‌هاست . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباسعلی وفایی‌نژاد با بیان اینکه به توسعه زیرساخت‌ها در بنادر برای تبادل تجاری کالاهای اساسی نیاز داریم گفت: مازندران به عنوان استان معین تامین امنیت غذایی کشور اهمیت دارد.

وی افزود: در مازندران مزیت‌های ویژه در تولید و تامین محصولات کشاورزی داریم و رتبه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی از آن مازندران است.

وی به برخورداری از موهبت دریا و بنادر مستعد و قابل توسعه و منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌های مناسب در تامین امنیت غذایی و کالاها و محصولات مورد نیاز استفاده کرد، گفت: توجه مسئولین بر ایجاد و توسعه زیرساخت یک امر ضروری است.

وفائی‌نژاد به اقدامات انجام شده در سال های اخیر در جهت رشد و توسعه فعالیت‌های تجاری اشاره کرد و گفت: مزیت‌های حوزه خزر از نظر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و تامین کالاهای مورد نیاز کشور مانند گندم،  روغن خام، دانه های روغنی و خوراک دام و ترانزیت و سوآپ  می تواند به توسعه استان و رشد اقتصاد دریاپایه منجر شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران بیان کرد: توسعه زیرساخت و توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و تلاش در  ایجاد شرکت های حمل و نقل سراسری و بین المللی در کنار توسعه راه  و ایجاد سیلوها و مخازن می‌تواند به رونق  فعالیت‌های تجاری منجر شود.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌ها در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: توجه به سرمایه گذاری پایدار و ذخیره استراتژیک کالا با ایجاد سیلو و مخازن روغن خام در استان فرصت مناسبی خواهد بود تا زمینه دور زدن تحریم ها فراهم شود.

وی افزود: ساخت پروژه 25هزار تن مخازن روغن در نکا و تسریع در مصوبات دولت در این خصوص موجب رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وفائی نژاد به تامین کالاهای اساسی از جمله واردات 800 هزار تن گندم و روغن خام در دولت سیزدهم از مسیر بنادر مازندران اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت بنادر شمالی فرصت مناسبی برای افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری فراهم می‌کند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد