Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام ارتش آمریکا جنگنده‌های اف ۲۲ این کشور با همراهی تعدادی دیگر از هواپیماهای سوخت‌رسان و شناسایی، دو هواپیمای ایلوشین ۳۸ روسیه را در نزدیکی آلاسکا رهگیری کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه زورآزمایی‌های مسکو و واشنگتن، فرماندهی دفاعی حریم هوایی شمال آمریکا از رهگیری دو هواپیمای روس در نزدیکی حریم هوایی آلاسکا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام فرماندهی دفاعی حریم هوایی شمال آمریکا (موسوم به نوراد)، روز پنجشنبه (دیروز) دو هواپیمای ایلوشین-۳۸ روسیه به حریم هوایی منطقه آلاسکا نزدیک شدند که این موضوع سبب واکنش این فرماندهی شد.

طبق اعلام این فرماندهی ارتش آمریکا، جنگنده‌های اف ۲۲، هواپیمای سوخت رسان کی‌سی-۱۳۵ و هواپیمای شناسایی آواکس برای رهگیری هواپیماهای روس به پرواز درآمدند.

به گفته فرماندهی دفاعی حریم هوایی شمال آمریکا، دو هواپیمای روس بدون اینکه وارد حریم هوایی آمریکا یا کانادا شوند، منطقه را ترک کردند.

ژنرال «ترنس جی اوشانسی» فرمانده فرماندهی دفاعی حریم هوایی شمال آمریکا(نوراد) در این باره گفت: «کووید-۱۹ باشد یا نباشد، نوراد به طور فعالانه تهدیدات را رصد می‌کند و ۲۴ ساعت هر روز، هر هفته و ۳۵۶ روز در سال از وطن دفاع می‌کند».

مقام‌های روسیه پیش از این بارها ضمن رد ادعاهای آمریکا و متحدانش اعلام کرده‌اند که هواپیماهای روس ضمن مراعات کردن قوانین بین‌المللی به اقداماتی از قبیل گشت زنی در حریم هوایی بین‌المللی دست می‌زنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا روسیه جنگنده های آمریکایی مسکو دو هواپیمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مدعی رهگیری چند پهپاد ایرانی شد

چند تن از مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که نظامیان این کشور چند فروند از پهپادهای ایرانی را رهگیری کرده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، دو مقام آمریکایی که نخواستند نام‌ آنها فاش شود، در گفت وگو با این شبکه خبری مدعی شدند که نیروهای ارتش آمریکا چند فروند از پهپادهای ایرانی را که در حال حرکت در مسیر خود به سمت اهدافی در رژیم صهیونیستی بودند، رهگیری کرده‌اند.

به نوشته سی ان ان، این مقام‌های آمریکایی بدون اشاره به اینکه نظامیان این کشور چگونه و کجا این پهپادها را رهگیری کرده‌اند، ادعا کردند: سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا در خاورمیانه برخی از پهپادهای ایرانی در حال حرکت به سمت (رژیم) اسرائیل را رهگیری کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادعای سی ان ان: شلیک ایران به یک پهپاد آمریکایی پیش از حادثه نفتکش‌ها تجهیز سربازان آمریکایی به پهپادهای مینیاتوری

دیگر خبرها

  • توافقنامه آبی اردن-رژیم صهیونیستی می‌شود؟
  • مقام آمریکایی: پنج موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • مقام آمریکایی: ۵ موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • حمله ایران شکست بزرگ سیاست بازدارندگی اسراییل و آمریکا بود
  • افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به دو پایگاه اسرائیل
  • اف-۲۲ رپتور آمریکایی یاجی-۲۰ چنگدو چینی؛ کدام پنهانکارتر است؟
  • شنیده شدن صدای انفجار در ایلات | اسرائیل: گنبد آهنین یک پرتابه را در حریم هوایی رهگیری کرد
  • کمک ۱۰ کشور به رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران
  • ادعای آمریکا درباره رهگیری چند پهپاد ایرانی
  • آمریکا مدعی رهگیری چند پهپاد ایرانی شد