Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:05:46 GMT

آغاز دور دوم غربالگری کرونا در مهران

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۵۴۵۲

آغاز دور دوم غربالگری کرونا در مهران

به گزارش  ایرنا اسد قاسمی روز جمعه در نشست ستاد مبارزه با کرونای شهرستان مهران افزود: در راستای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، همچنان ورودی های مهران توسط نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، مرزبانی و ستاد مردمی کنترل می شود که از تلاش پلیس راهور و پلیس راه در این زمینه قدردانی می شود.

وی اضافه کرد: با تلاش همگانی و همکاری خوب مردم امیدواریم وضعیت مهران در مبتلا شدن شهروندان به کرونا به روزهای آغازین سال نو برنگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قاسمی با اشاره به ثابت ماندن نسبی آمار مبتلایان به کرونا در مهران افزود: ثابت ماندن آمار ضمن خوشحالی نباید ما را مغرور و از کارهایی که تا الان در بوجود آوردن این شرایط نرمال تاثیر گذار بوده، غافل کند.

 فرماندار مهران یادآور شد: کار غربالگری مجدد، گندزدایی شهرها و روستاهای شهرستان توسط شهرداران، دهیاران، سپاه و بسیج و پایگاه های مقاومت، مرزبانی و فعالان مدنی اجتماعی زیر نظر شبکه بهداشت همچنان تداوم خواهد داشت و از عموم مردم درخواست داریم به همکاری و تعامل خود با ستاد مبارزه با کرونا ادامه دهند.

 وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه، مطبوعات، خبرگزاری ها و کانال های خبری در راستای مبارزه با کرونا و اطلاع رسانی دقیق و صحیح به جامعه تاکید کرد: انتظار داریم همچنان ما را یاری کنند و بازوی قوی مسوولان باشند.

 قاسمی خاطر نشان کرد: تغییر روند کوچ سنتی عشایر مهمان خارج از استان در شهرستان مهران به کوچ ماشینی در راستای مطالبات مردمی انجام خواهد گرفت.

 وی ادامه داد:  از مسوولان پروژه نفتی سروک آذر این شهرستان خواسته شد غربالگری در پست کنترلی آبزیادی و تشدید مراقبت های بهداشتی در شرکت های وابسته را همچنان با حساسیت دنبال کنند و مستندات فعالیت‌ها  را به دبیرخانه ستاد کرونای شهرستان ارسال کنند.

 رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان مهران یادآور شد: تا تعیین تکلیف مرز مهران از ترددهای غیرضروری  توسط مرزبانی در پست کنترلی بهرام آباد ممانعت خواهد شد و کنارگذر غربی مهران در ابتدا همچنان مسدود است.

 قاسمی تاکید کرد: هرگونه تصمیم گیری برای تردد کامیون ها و تریلرها از داخل شهر مهران و یا مسیرهای جایگزین به مقصد مرز به بعد از بازگشایی مرز موکول می شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز(پنجشنبه ) اعلام کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس  به  چهار هزار و ۱۱۰ تن رسید و  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۳۴  بیمار  جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

کیانوش جهانپور افزود: روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفت که تاکنون۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۹۱۸ تن در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 وی ادامه داد:  بنا بر تصمیم ستاد کرونای شهرستان، از طریق مدیریت جهاد کشاورزی به 
کمباین داران غیر بومی که هر ساله درعملیات  برداشت فعالیت دارند،اعلام شده بدون دارا بودن برگه سلامت اجازه ورود به شهرستان به آنها داده نخواهد شد.

قاسمی  بیان داشت:  از شهروندان عزیز مهران بخاطر صبوری و تعامل با مسئولین در طرح فاصله اجتماعی صمیمانه قدردانی می گردد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا پلیس راهور جامعه روابط عمومی سال نو مطبوعات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مبارزه با کرونا کرونای شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی بندرامیرآباد، گفت: با انجام گلریزان کمک ۴۰ میلیارد ریالی خیران و فعالان اقتصادی بندر امیرآباد برای آزادی زندانیان نیازمند و کمک به خانواده زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، مراسم گلریزان کمک به آزادی زندانیان با همت ریاست دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر و انجمن حمایت از زندانیان شهرستان در بندر امیرآباد برگزار شد و فعالان اقتصادی بندر امیرآباد با اهدای کمک‌های نقدی 40 میلیارد ریالی، به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند

علی اصغر میرزایی، اظهار داشت: طبق سنت هر ساله با حمایت و کمک خیرین و حمایت از زندانیانی که به سبب جرائم غیرعمد و عدم تمکن مالی گرفتار حبس شده‌اند، گلریزان برگزار شد.

وی افزود:  با همت خیران دلسوز کمک به آزادی زندانیان و حمایت از خانواده‌های آن‌ها انجام شده که عمل خیر منجر به آزادی می‌شود و می‌توانند به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

فرماندار بهشهر ادامه داد: با  آزادی هر زندانی از میزان آسیب های اجتماعی نیز کاسته خواهد شد.

رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر نیز با اشاره به برخی مسائل پیرامون مشکلاتی که در زمان حبس برای زندانیان به دلیل عدم تمکن مالی و آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شود، گفت: این مبالغ و کمک‌ها به ستاد دیه استان اختصاص می‌یابد و به حساب ستاد دیه پرداخت می‌شود و هر میزان کمکی که از شهرستان به ستاد دیه انجام شود، دو تا سه برابر از سوی ستاد مذکور تأمین شده و جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به شهرستان برگشت داده ‌می‌شود.

محمدعلی موسی پور گرجی، مدیر کل بنادر و دریانوردی بندرامیرآباد هم گفت: کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد وظیفه همگانی و یک تکلیف شرعی و دینی است که باید آن را به فرهنگ حسنه تبدیل کنیم.

وی افزود: سنت حسنه آزاد سازی زندانیان علاوه بر حفظ آبروی یک خانواده موجب کاهش آسیب های روانی و اجتماعی ناشی از گرفتاری سرپرست خانواده در بند زندان می‌شود و شرکت های مستقر در بندرامیرآباد هم در این راستا برای گلریزان و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد وارد کار شده که با فرهنگ سازی ، همدلی و مشارکت همه فعالان اقتصادی این کمک‌ها ادامه دار خواهد بود.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بهشهر نیز ضمن تقدیر از مشارکت خیرین در این عمل خداپسندانه گفت : علاوه بر آزادی زندانیان از طریق جمع آوری کمک های خیران، خدماتی هم از قبیل  پرداخت مستمری، تامین جهیزیه، سبد‌های معیشتی و کمک هزینه‌های بهداشت و درمان در انجمن برای کمک به خانواد‌های مددجویان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه ستاد عفاف و حجاب شهرستان پیشوا
  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • نشست ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دنا
  • به آغاز دوران تازه‌ای از عزت رسیده‌ایم
  • بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در جشن گلریزان عنبرآباد جمع آوری شد
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد