Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای ثروتمند تجیهزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا را از تولید کنندگان پیش خرید کرده‌اند در نتیجه کشورهای فقیر به این زودی نمی‌توانند به این تجهیزات دست پیدا کنند. ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کشورهای در حال توسعه در آمریکایی لاتین و آفریقا نمی توانند به تجهیزات پزشکی مورد نیاز جهت آزمایش گیری و مقابله با ویروس کرونا دست پیدا کنند چرا که آمریکا و اروپا این تجهیزات را پیش خرید کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش نیویورک تایمز، این کشورهای ثروتمند قیمت سه برابری به تولید کنندگان ماسک می دهند.

بر اساس این گزارش، تولید کنندگان به دانشمندان در آفریقا و آمریکایی لاتین گفته اند سفارش آنها برای دریافت کیت های آزمایش در عرض چند ماه آماده نخواهد شد به خاطر اینکه زنجیره تامین با مشکل مواجه شده و  هر آنچه را که تولید می کنند به اروپا و یا آمریکا می رود.

تقاضای گسترده جهانی برای ماسک به همراه آشفتگی در بازار آزاد باعث شده تا بعضی کشورهای در حال توسعه از «یونیسف» درخواست کمک کنند. «اتلیوا کادیلی» از یونیسیف به نیویورک تایمز گفته که این سازمان تلاش می کند 240 میلیون ماسک برای کمک به 100 کشور خریداری کند اما تاکنون تنها توانسته 28 میلیون ماسک تهیه کند.

دکتر «کاترینا بوهمه» مدیر اجرایی «بنیاد نوع آوری تشخیص های جدید» که با سازمان بهداشت جهانی همکاری می کند، خاطر نشان کرد: « در پشت صحنه جنگی شکل گرفته و ما نگران هستیم کشورهای فقیر بازنده شوند.»

کمک سازمان توسعه صنعتی ملل متحد درمبارزه با کرونا به ایرانبا افزایش قربانیان کرونا، مسکو باید برای روزهای سخت آماده شودبیکاری یک میلیون نفر در کانادا به دلیل شیوع ویروس کروناجهش سوال برانگیز آمار مبتلایان کرونا در ژاپن پس از تعویق مسابقات المپیکثبت 27 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در عمان/ اجرای طرح قرنطینه «مسقط»افزایش مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی به 10095 نفرافغانستان| بیش از 3 هزار زندانی برای مقابله با کرونا آزاد شدندآخرین آمار جهانی کرونا/ 468 هزار مبتلا در آمریکا + جدول


انتهای پیام/

R1016169/P/S8,88,89,90,91,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونای جدید ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونای جدید ویروس کرونا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالا‌های اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالا‌های تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالا‌های اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا