Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:01:04 GMT

خسارت سرما به کشاورزی خراسان رضوی در حال بررسی است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۵۵۷۵

خسارت سرما به کشاورزی خراسان رضوی در حال بررسی است

حجتعلی شایانفر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روزهای پایانی سال گذشته تاکنون سامانه‌های بارشی مختلف استان خراسان رضوی را فرا گرفته و هر کدام خساراتی را به دنبال داشته است که جمع بندی آن به زودی اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد افت شدید دما در مناطق مختلف این استان بودیم که به حوزه باغداری و کشاورزی خسارت بسیار وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: همچنین بارش تگرگ در برخی شهرستان‌های استان نظیر کاشمر، بردسکن، فریمان، خلیل آباد و مشهد باعث خسارت به بخش کشاورزی شد.
شایانفر افزود: خسارت‌های آب و هوایی که از سوی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اعلام می‌شود بر اساس ارزیابی کارشناسی و در سه بخش کشاورزی، مسکونی و تاسیسات زیربنایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: امسال به خاطر شیوع کرونا و کاهش ترددها و همچنین تدابیر اتخاذ شده و ارائه هشدارهای لازم، خسارات جانی سیل بسیار کمتر بوده است و در روزهای گذشته ۲ نفر بر اثر صاعقه در نیشایور جان باخته‌اند.
وی گفت: فعالیت سامانه بارشی که از امروز در استان آغاز می‌شود تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد و بارش‌های پر حجم ناشی از آن پیش‌بینی می‌گردد.
مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی نیز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال سیلاب و آبگرفتگی بر اثر فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار داده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خراسان رضوی سرما سیل کشاورزی مشهد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: تمامی شهرستان‌های استان در ۴ مرحله بصورت فصلی ارزیابی می‌شوند که شهرستان نیشابور در سه فصل رتبه اول و در یک فصل رتبه دوم و در مجموع رتبه اول ارزیابی عملکرد  را بدست آورده است.

علی مبارکی افزود: شاخص‌ها ارزیابی در حوزه‌های کاری زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، مکانیزاسیون، امور دام و طیور، آب و خاک، روابط عمومی، ترویج و آموزش کشاورزی، امور اراضی، امور آبزی پروری، امور اداری و مالی، برنامه ریزی و امور اقتصادی و. انجام شده است.

وی گفت: مهمترین مولفه اجرای این طرح مبتنی بر اصل رقابت است که از نتایج اجرای آن توسعه نظارت‌ها بر عملکرد واحد‌های شهرستانی ونیز اجرای این طرح باعث آگاهی مدیران محترم شهرستان‌ها از وضعیت واحد‌های تحت پوشش خود در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان و استفاده در تصمیم گیری‌های مدیریتی خواهد شد که با بررسی جزء به جزء نتایج آنالیز شده، خواهند توانست نسبت به تقویت و بازنگری عملکرد واحد‌های ضعیف‌تر و نیز تشویق واحد‌های موفّق اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی