Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اروجعلی علیزاده روز جمعه افزود:  از پنجم اسفند پارسال و به دنبال شیوع بیماری کرونا در کشور و استان، فعالیت ترمینال‌های آذربایجان‌شرقی با محدودیت و رعایت شرایط خاص از جمله کاهش ظرفیت از۲ به یک صندلی انجام می‌شد.

وی افزود: از هشتم اسفند و با کاهش تقاضا به کمتر از ۱۰ درصد و ضرورت ممانعت از تردد، فعالیت‌های تمام ۱۳ پایانه فعال در بخش برون شهری تعطیل و به حالت تعلیق درآمد و این روند تا تصمیم کار گروه حمل و نقل برون شهری ستاد کرونا ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده در عین حال با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی همکارانش در حوزه راه اضافه کرد: با وجود خطرات ناشی از اپیدمی بوجود آمده، تمام ۴۱ راهدارخانه آذربایجان شرقی و پرسنل مستقر در آنها به صورت ۲۴ ساعت فعال بوده و به اقدامات امدادی به صورت مستقیم ورود و به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی درباره مجتمع‌های بین‌راهی نیز تشریح کرد: فعالیت ۴۸ مجتمع خدمات بین راهی مستقر در جاده های استان نیز محدود شده و صرفا بخش جایگاه‌های سوخت‌رسانی این مجموعه‌ها دایر می‌باشد و رستوران و بخش مواد غذایی آنها تعطیل است. 

مدیرکل راهدای و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در پاسخ به عدم رعایت تعطیلی پایانه ها از سوی برخی از رانندگان اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت قانون ممنوعیت تردد از سوی استان‌های همجوار بخصوص آذربایجان‌غربی شاهد حضور مسافران و به تبع آن رانندگان برون شهری در بعضی از نقاط تبریز از جمله اطراف ترمینال بود که با هماهنگی صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و پلیس راه اقدامات این چنینی نیز کنترل شد.

وی یادآوری کرد: تردد از استان‌های قم و گیلان به آذربایجان شرقی با توجه به شرایط حاد شیوع در این استان‌ها از روزهای نخستین زیر ذربین بوده و حتی در موردی اتوبوس بین شهری که در حال انتقال مسافران خود از گیلان به تبریز بود، در آستار متوقف و مسافران آن تخلیه شدند.

کد خبر 499659 برچسب‌ها كرونا در ايران استان آذربایجان شرقی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

به گزارش قدس آنلاین، اردیبهشت‌ماه سال گذشته بود که به‌دنبال درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت و در حالی که این شرکت‌ها درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت را داشتند، با تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی به طور میانگین ۲۹ درصد افزایش یافت. 

البته مناقشه درباره قیمت بلیت هواپیما به ماه‌های پیش از این تاریخ برمی‌گشت؛ زمانی‌که سازمان هواپیمایی از آذرماه از درخواست ایرلاین‌ها برای تغییر بلیت با توجه به افزایش نرخ ارز خبر داده بود و حتی در برهه‌ای هم ایرلاین‌ها با استناد به آزادسازی نرخ بلیت در قانون پنجم توسعه، قیمت‌ها را تغییر دادند؛ اما پس از آن اعلام شد که شرکت‌ها باید صبر کنند تا افزایش قیمت به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.

با گذشت نزدیک به یک سال از زمان آخرین تغییرات رسمی در قیمت بلیت هواپیما، این موضوع بار دیگر مطرح شده است و بار دیگر شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت بلیت را دارند و در مواردی حتی به‌صورت غیررسمی هم افزایش نرخ بلیت از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی دیده می‌شود، با وجود این همچون سال گذشته، هرگونه تغییر قیمت بلیت به تصمیم ستاد تنظیم بازار موکول شده است.

در این خصوص محمد محمدی‌بخش - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - ۲۰ فروردین‌ماه درباره تصمیم گیری برای تعیین قیمت جدید بلیت هواپیما گفته بود: درباره قیمت بلیت رای دیوان عدالت اداری مبنای تصمیم گیری خواهد بود و منتظر تعیین تکلیف دیوان عدالت اداری هستیم و برای سال ١۴٠٣ قیمت‌ها تعیین شده که اگر تصویب شد اعلام خواهد شد.

البته پس از آن اخباری مبنی‌بر افزایش قیمت بلیت هواپیما در فاصله دو هفته‌ای و تا پایان فروردین منتشر شد، اما سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این قید زمانی برای تغییر قیمت بلیت صحت ندارد و تصمیم‌گیری برای قیمت بلیت منوط به جلسه ستاد تنظیم بازار است.

تغییر قیمت بلیت هواپیما منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار

در این خصوص احسان خاندوزی -وزیر اقتصاد- به‌تازگی درباره قیمت بلیت هواپیما، گفت که هنوز رای دیوان عدالت اداری درباره قیمت‌گذاری‌های بلیت هواپیما نهایی نشده و تا زمانی که ابلاغ شود همچنان ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیرنده اصلی در این زمینه است.

به گفته او، قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و باید منتظر ماند تا ستاد تنظیم بازار در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه
  • پایانه شرق تهران مشغول خدمت رسانی به مسافران است
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن
  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه