Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، صادق نامدار مدیرکل گمرک بازرگان گفت:محموله دارویی مرتبط با ویروس کووید - ۱۹ و خریداری شده از کشور بلغارستان که دومین محموله دارویی است، با توافق مدیران مرزی ایران و ترکیه از طریق بازارچه مرزی «ساری‌سو» در ماکو وارد کشور می‌شود، تا در اختیار مدیران بخش درمان کشور قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: این محموله به ارزش یک میلیون و ۴۸۱ هزار یورو پس از پذیرش و تحویل و انجام تشریفات گمرکی با یک کامیون به مقصد گمرک «شهریار» تهران راهی شد.

نامدار بیان کرد: گمرک بازرگان آمادگی دارد تا کلیه محموله‌های دارویی را از طریق بازارچه مرزی «ساری‌سو» که در یک کیلومتری بازرگان قرار دارد، وارد کشور کند.

او ادامه داد: شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی می‌توانند جهت هماهنگی با گمرک کشور ترکیه و حمل بار دارویی، مشخصات کامیون خود را به گمرک بازرگان اعلام نمایند.

به گفته نامدارخستین محموله دارویی خریداری شده از کشور آلمان نیز چند روز قبل به میزان ۲۶ تن از طریق همین بازارچه وارد کشور شده بود.

بازارچه «ساری‌سو» یک بازار مرزی در نزدیکی ماکو بوده که در بین حوزه شهرستان ماکو و شهر مرزی «دوغوبایزید» در استان آغری ترکیه واقع است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است؛ این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم‌بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است و یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور در این استان قرار دارد.

 

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا محموله دارویی گمرک بازرگان وارد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵۱۲ کیلویی شیشه در تایباد

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی گفت: محموله ۵١٢ کیلوگرمی شیشه توسط مرزبانان هنگ تایباد در نقطه صفر مرزی کشف شد. 

مجید شجاع افزود: در راستای برخورد قاطع و قانونی با ورود مواد مخدر به کشور، مرزبانان هنگ تایباد با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی موفق به کشف مقادیر قابل توجی مواد مخدر از نوع شیشه شدند.

وی اضافه کرد: مرزبانان این فرماندهی مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی دوغارون در حین کنترل خودروهای ورودی به یک دستگاه خودروی تریلی مشکوک شدند که در بازرسی از این خودرو علاوه بر محموله ۵۱۲ کیلوگرمی شیشه، ۵۴ کیلوگرم هروئین که ماهرانه‌ جاساز شده بود، نیز کشف شد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد و مرزبانان ضمن توقیف خودرو، مواد مخدر مکشوفه را به همراه قاچاقچی مواد مخدر به مراجع قضایی تحویل دادند. 

شجاع افزود: ورود مواد مخدر بویژه شیشه ضربه ای سخت به جوانان کشور وارد می کند لذا مرزبانان این فرماندهی با تلاش بی وقفه با هرگونه تجاوز و قاچاق مواد مخدر به خاک کشور مقتدرانه و قاطعانه برخورد می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هنیه وارد ترکیه شد
  • اسماعیل هنیه وارد ترکیه شد
  • کشف محموله ۵۱۲ کیلویی شیشه در تایباد
  • کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • واردات نامرئی خودرو
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد