Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@09:22:53 GMT

استفاده از زوم ممنوع!

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۵۶۶۴

استفاده از زوم ممنوع!

گوگل به دنبال افشای اطلاعات خصوصی برخی از کاربران اپلیکیشن زوم (Zoom)، استفاده از این برنامه را برای کارمندانش ممنوع کرد.

به گزارش ایسنا، پس از آن که خبر افشای هزاران فایل از تماس‌های ویدئویی کاربران اپلیکیشن زوم در فضای مجازی منتشر شد و جنجال های بسیاری را در خصوص امنیت ضعیف آن و عدم رعایت و حفظ حریم خصوصی کاربران به راه انداخت، حالا به نظر می‌رسد که شرکت گوگل با انتشار بیانیه ای جدید استفاده از اپلیکیشن زوم (Zoom) را برای کارمندانش ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا، اعلام قرنطینه و محدودیت های جدی و سخت گیرانه برای تعداد شهروندان در کشورهای مختلف جهان که همگی به خانه نشینی بالغ بر نصف جمعیت جهان منجر شده است، تعداد کاربران اپلیکیشن زوم به میزان قابل توجهی و به طور ناگهانی افزایش پیدا کرد. این اپلیکیشن به کاربران امکان برقراری تماس تصویری و ویدئویی را می داد که سرعت و کیفیت آن از بسیاری دیگر از اپلیکیشن های موجود بالاتر بود.

اما حدود یک هفته پیش بود که اخباری مبنی بر افشای هزاران فایل از تماس‌های ویدئویی کاربران اپلیکیشن زوم و دسترسی اشخاص ثالث در محیط وب به مکالمات جلسات و کنفرانس های ویدیویی برگزار شده بر روی این پلتفرم منتشر شد، به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری نشان دهنده ضعف امنیتی و عدم حفظ حریم خصوصی کاربران بود.

طبق وب سایت the verge ، گفته می‌شود گوگل هفته گذشته به دنبال انتشار خبر مذکور ، برای تمامی کارکنانش یک ایمیل فرستاده که در آن ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن زوم را عنوان کرده است.

اپلیکیشن Zoom که طبق جدیدترین آمارهای منتشر شده تعداد کاربرانش تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و اعلام قرنطینه و دورکاری در سراسر جهان از روزانه ۲۰۰ میلیون نفر نیز عبور کرد، تمامی فایلهای ویدئویی ذخیره شده را به طور کاملاً یکسان نام‌گذاری می‌کند. حالا این نگرانی به وجود آمده است که وجود و انتشار فایل‌های تماس های ویدئویی کاربران در باکت های محافظت نشده سرویسهای مبتنی بر وب آمازون (Amazon Web Services) امکان دسترسی به آنها را از طریق جستجوی آنلاین برای افراد در فضای مجازی فراهم می کند. این در حالیست که باکت های مذکور در حالت پیش فرض قفل دارند اما ممکن است شماری از کاربران بتوانند قفل آن را برداشته و آنها را با عناوین و مقاصد مختلف به اشتراک بگذارند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اپلیکیشن زوم گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیویورک تایمز، شرکت اپل به‌درخواست دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور این کشور حذف کرده است.

به نظر می‌رسد، رگولاتوری ارشد چین از اپل درخواست کرده تا این دو اپلیکیشن را به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی حذف کند.

شرکت اپل در این راستا اعلام کرد: «ما موظف هستیم تا حتی در صورت مخالفت، از قوانین کشورهایی که در آن فعالیت داریم، پیروی کنیم.»

جنگ نرم‌افزاری بین چین و آمریکا می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع محسوب شود.

بیشتر بخوانید:

این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است

یک منبع آگاه اعلام کرد که دولت چین محتوایی را در واتس اپ و موضوعات مربوط به رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، پیدا کرده است که تحریک آمیز بوده و قوانین امنیت سایبری این کشور را نقض می کند. این شخص گفت که جزئیات محتوای موجود مشخص نیست.

کد خبر 845493 برچسب‌ها شرکت اپل واتس آپ- پیام رسان چین و آمریکا چین اینترنت - فیسبوک ایالات متحده آمریکا اینترنت اپلیکیشن

دیگر خبرها

  • نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی
  • یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند
  • ضربه کاری چین به واتساپ
  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • تلگرام میلیاردی می‌شود
  • دلیل مخالفت فیفا با VAR گزینشی در لیگ ایران
  • (ویدئو) ویدئویی از صدای ترسناک و باورنکردنی زمین | صدای عجیب زمین را بشنوید
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد