Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آمریکا از طریق این ترور و حملات متقابل علیه گردان‌های حزب الله، به دنبال تثبیت حضور و تضمین بقایش در عراق بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، رأی الیوم با تاکید بر اینکه ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برنامه ریزی شده بود، نوشت: آمریکا از طریق این ترور و حملات متقابل علیه گردان‌های حزب الله، به دنبال تثبیت حضور و تضمین بقایش در عراق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، طرح واشنگتن برای تضمین بقاء در عراق
روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مقاله‌ای به قلم براء سمیر إبراهیم نوشت: تصمیم پارلمان عراق مبنی بر بیرون راندن نیرو‌های خارجی از کشور، هیچ مشروعیتی برای آمریکایی‌ها و باقی ماندن آن‌ها در خاک عراق باقی نگذاشت. به ویژه پس از آنکه عراق سال 2017 پیروزی بر داعش را اعلام کرد که جنگ با آن، بهانه آمریکایی‌ها و متحدان آن برای مداخله در امور عراق بود.
به رغم این موضوع، آمریکایی‌ها به تصمیم مجلس نمایندگان این کشور توجهی نکردند و در برابر اعمال فشار‌های آمریکا تسلیم نشدند. بلکه به زبان شماری از مسئولان گفتند به هیچ وجه از عراق عقب نشینی نخواهند کرد. به رغم تهدید‌های گروه‌های مقاومت عراق، آمریکایی‌ها این اظهارات را مطرح کردند.
اما چرا آمریکایی‌ها با این اعتماد سخن می‌گویند؟
از همان لحظه اقدام نیرو‌های آمریکایی در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق، همه چیز خواه زمان اجرای این عملیات، پیامد‌ها و نتایج آن برنامه ریزی شده بود. این عملیات زمانی اجرا شد که عراق از خلأ سیاسی به سبب استعفای عادل عبدالمهدی رنج می‌برد. همچنین با افزایش خطر شکل گیری دوباره گروه تروریستی داعش و همچنین فساد برخی مسئولان حکومت عراق همراه بود.
نویسنده در ادامه درباره پیامد‌های این جنایت نوشت: آمریکایی‌ها برای سناریوی انتقام جویی گروه‌های مقاومت عراق آگاه بودند، به همین سبب بود که پایگاه‌های القیاره، الحبانیه و کی وان را به طرف عراقی تحویل دادند و پایگاه عین الاسد را در شمال بغداد به سامانه موشکی پاتریوت مجهز کردند. همه این اقدامات جنبه دفاعی داشت. اما در خصوص اقدامات آن‌ها برای تضمین حضورشان در عراق می‌توان به پیام وزارت خارجه آمریکا به همتای عراقی خود و پیشنهادی مبنی بر آغاز مذاکرات جدی درباره آینده روابط بین دو طرف اشاره کرد. پیشنهادی که وزارت خارجه عراق از آن استقبال کرد.
اکنون این سوال مطرح می‌شود که مذاکرات چه ارتباطی با باقی ماندن آمریکایی‌ها در عراق دارد؟ در پاسخ باید به تبلیغات رسانه‌ای آمریکا مبنی بر وجود نقشه وزارت دفاع این کشور برای حمله گسترده نظامی به گردان‌های حزب الله عراق به منظور نابودی آن‌ها اشاره کرد. آمریکایی‌ها پس از وقوع چند حمله متقابل بین آن‌ها و گروه‌های مقاومت عراق، این تبلیغات خبیثانه را برای ایجاد ترس در مردم عراق و گروه‌های مقاومت به راه انداختند. واشنگتن دقیقا روزی که حمله ناشناسی علیه تأسیسات نفتی آمریکا در استان بصره در جنوب عراق روی داد، این پیام را برای بغداد ارسال کرد. با این اقدام، گویی قصد دارد به مقاومت بگوید که اکنون بهانه برای حمله به آن‌ها آماده شده است. پس یا باید مذاکره با آن را پذیرفت و یا وارد جنگ گسترده با این کشور شد. حال این سوال مطرح می‌شود که مقاومت عراق پیشنهاد مذاکرات را می‌پذیرد؟
درست است که مقاومت عراق همواره تاکید کرده است که خارج کردن آمریکایی‌ها هدف آن و به منزله پاسخ به ترور المهندس است؛ اما شاید اصول آن که مبتنی بر دفاع از مردم عراق، حمایت از این کشور و حفظ منافع آن است، موجب شود که برای حفظ خون مردم عراق، با انجام مذاکره با آمریکا موافقت کند. از سوی دیگر، تهدید‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های بسیار سخت اقتصادی در صورت اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق و شرایط دشوار عراق به ویژه پس از شیوع کرونا، ممکن است موجب تفکر گسترده گروه‌های مقاومت پیش از مخالفت با پیشنهاد آمریکا شود.
بنابر این، آمریکا برای تثبیت حضور و تضمین بقای خود در عراق، از اوضاع سخت این کشور در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و بهداشتی، بهره برداری می‌کند. اما بدون تردید، هر قدر که صبر عراق طولانی باشد، روزی فراخواهد رسید که بغداد از آزادی این کشور از دست ارتش آمریکا و دیگر نیرو‌های طغیانگر خبر خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شکست اهداف واشنگتن گروه های مقاومت مقاومت عراق آمریکایی ها ترور سردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست صهیونیست‌ها در همه جبهه‌ها

  بااین‌حال، اکنون شاهد گذشت زمان، فرسایشی‌ شدن جنگ و شکست صهیونیست‌ها در جنگ روانی و میدانی در غزه هستیم. در این خصوص گفت‌وگویی بامحمد رعد،رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

طی ماه‌های اخیر تمرکززیادی برابعاد میدانی جنگ‌غزه صورت‌گرفته ومقاومت تمام‌عیار ملت فلسطین به ناکامی رژیم صهیونیستی و حامیانش درغزه،رفح و خان یونس منجر شده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد این رژیم در کنار جنگ نظامی، جنگ روانی علیه مقاومت را نیز در دستورکار قرار داده است. نظر شما در این خصوص چیست؟
دقیقا همین‌طور است. اساسا یک جنگ روانی از سوی رژیم اشغالگر علیه ملت‌های منطقه و جهان راه افتاده که منطبق بر یک ادعای دروغین است. براساس این ادعا که سال‌هاست تبدیل به نقطه ثقل جنگ روانی دشمن شده، هرگونه خواسته و ارائه‌ای از سوی اسرائیل محقق خواهد شد و در مقابل، هر بازیگر و کشوری که در مقابل صهیونیست‌ها بایستد شکست خواهد خورد. این گزاره در جریان جنگ غزه به صورت کامل به چالش کشیده شد. اعلام همبستگی و حمایت همه‌جانبه ملت‌های جهان از مردم غزه نشان داد که صهیونیست‌ها در این روایت‌سازی و همراه کردن افکارعمومی جهان با خود شکست سختی خورده‌اند، ضمن آن‌که به اهداف خود در غزه نیز دست نیافته‌اند. در پروسه جنگ روانی دشمن صهیونیستی، شاهد شکل‌گیری پدیده‌ها و قواعد مشخصی هستیم. صهیونیست‌‌ها سعی می‌کنند افکارعمومی منطقه و دنیا را نسبت به پیروزی در جنگ مقابل اسرائیل دلسرد کرده و این مسأله را امری اساسا ناممکن تلقی کنند. این القاگری از سوی رسانه‌های غربی حامی اسرائیل نیز تقویت می‌شود. 
 
مواجهه اضلاع منظومه مقاومت با جنگ روانی صهیونیست‌ها ووقایع میدانی جنگ غزه، چه تاثیری در ابطال ادعاها و گزاره‌های القایی تل‌آویو در این روند ایفا کرده است؟
صهیونیست‌ها اساسا ازتمرکز افکارعمومی برواقعیات جنگ غزه هراسان هستند،زیرا ازیک‌سو جنایات آنها وازسوی دیگر، شکست دشمن دررسیدن به اهداف خود را محرز می‌سازد؛ اما توان مقاومت روزبه‌روز در برابر صهیونیست‌ها بیشتر می‌شود و در دو سطح استراتژیک و تاکتیکی، مقاومت قادر به زمینگیر کردن دشمن شده است. بنابراین، ما از یک پیروزی کوتاه‌مدت (تاکتیکی) و یک پیروزی بلندمدت(استراتژیک) سخن می‌گوییم. درمواجهه با جنگ روانی صهیونیست‌ها در قبال تحولات غزه، باید روی نتایج تمرکز کرد و سؤالات عینی و ملموسی را نزد افکارعمومی جهان مطرح ساخت؛ ازجمله این‌که اهداف ادعایی دشمن صهیونیستی چه بوده‌ و اکنون کدام‌یک از آنها محقق شده است؟اکنون کشتار کودکان و زنان تبدیل به هدف صهیونیست‌ها شده است و خبری از تحقق اهداف ادعایی آنها نیست. رژیم جنایتکار اسرائیل قطعا پاسخ این حجم از قساوت را خواهد دید و ان‌شاءا... همه ما شاهد آن روز خواهیم بود.ما به‌سوی یک پیروزی بزرگ حرکت می‌کنیم که ابعاد آن به‌مراتب از حد تصور دشمنان فراتر است. 
 
به حمایت‌های متحدان غربی صهیونیست‌ها ازاین رژیم نامشروع، درطول جنگ نظامی وروانی درغزه اشاره کردید.آیااین حمایت‌ها تاثیری در تثبیت الگوواره‌های جنگ روانی دشمن داشته است؟
قویا می‌گویم که حتی حمایت‌های غرب نیز نتوانسته به تثبیت این الگوها و القائات کاذب منجر شود. واکنش افکارعمومی دنیا نسبت به جنگ غزه را امروز مشاهده می‌کنیم. درادامه این روند نیزحمایت‌های غرب ازرژیم‌صهیونیستی تاثیری درجلوگیری از سرنوشت محتوم جنگ که همان پیروزی مقاومت است نخواهدداشت.اهداف وخواسته‌های غرب و رژیم‌صهیونیستی درغزه یکی پس از دیگری به چالش کشیده شده ودرنهایت،دشمنان ناچار به تسلیم دربرابر شرایط موجود وآینده خواهند بود. حتی برخی محافل غربی نیز اذعان کرده‌اند اسرائیل قادر به سرکوب مقاومت(نابودی حماس) نیست وازاین رو،اهداف آن در جنگ غزه هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد. قطعا در چنین شرایطی ارتش و کابینه رژیم‌صهیونیستی وحامیان غربی آن یک راه چاره بیشتر ندارند و آن تسلیم شدن در برابر شرایط مقاومت است. قطعا به این نقطه خواهیم رسید.

دیگر خبرها

  • نعیم قاسم: ایران به همه اهداف خود در عملیات «وعده صادق» رسید
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • نعیم قاسم: مقاومت به همه اهداف خود در تقابل با دشمن رسید
  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • شکست صهیونیست‌ها در همه جبهه‌ها
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد