Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارگاه جهادی هیئت فاطمیون شهرستان بندرماهشهر که کار خود را با تولید ماسک و دستکش آغاز کرده بود اکنون به مناسبت نیمه شعبان ۵۰۰ بسته بهداشتی با ارزش بیش از ۲۲۰ میلیون ریال را در میان نیازمندان و محرومین شهرستان بندرماهشهر توزیع کرده است. ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرماهشهر، از ابتدای شیوع کرونا در کشور و رسیدن آن به شهرستان بندرماهشهر هیئت فاطمیون با تعطیلی مراسم خود کارهای جهادی خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین قدم راه اندازی کارگاه تولید ماسک بهداشتی بوده که نیازهای جهادگران مردمی این شهرستان را تامین می‌کند؛ پس از آن کارگاه تولید دستکش نیز به همت نبوغ جوانان این هیئت راه اندازی شد.

حال به مناسبت میلاد امام زمان(عج) و فرارسیدن نیمه شعبان این هیئت با کمک و همکاری فروشگاه شهروند، شیرینی‌سرای کندو، موسسه پایانصر نور و با تکیه به کمک‌های مردمی بیش از 220 میلیون ریال را برای محرومین اختصاص داده است.

قرارگاه جهادی این هیئت در کنار توزیع ماهانه ارزاق در میان نیازمندان، حال بسته‌های بهداشتی را برای آنها‌ تامین کرده است. 500 بسته بهداشتی با ارزشی بالغ بر 220 میلیون ریال به مناسبت این ایام خجسته میان نیازمندان و محرومین بندرماهشهر توزیع شده است.

‌جهادگران مردمی بندرماهشهر در کنار ماسک، دستکش ‌تولید می‌کنند + تصاویر‌‌کار جهادی فاطمی‌های بندرماهشهر ادامه دارد / راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک بهداشتی + فیلمخوزستان| عملیات بزرگ قرارگاه جهادی مردمی در بندرماهشهر به روایت تصویر

هدف این بسته‌ها ظهور و فرج آقا امام زمان(عج) بوده که هر خانوار محروم در ازای این بسته بهداشتی باید 14 صلوات را به نیت فرج اهدا کند. هر بسته شامل 5 جفت دستکش، 5 عدد ماسک، الکل مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، جعبه شیرینی، دستمال کاغذی، داروی امام موسی کاظم(ع) و تعدادی اقلام فرهنگی بوده است.

این بسته غالبا در مناطق محروم شهرستان بندرماهشهر اعم از شهرک طالقانی، شهرک رجایی، شهرک مدنی، روستای ولیعصر، بخش بندرامام خمینی و سایر محله‌های بخش مرکزی بندرماهشهر به واسطه رابطین و نیروهای جهادی قرارگاه هیئت فاطمیون توزیع شده است.

انتهای پیام/333/ح

R41468/P1357/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان بندرماهشهر میان نیازمندان بسته بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام

اگرچه ضوابط مربوط به حرایم بهداشتی دامپروری با هدف تأمین سلامت دام و مردم به وجود آمده اند، اما به عنوان مانعی بر سر راه فعالان اقتصادی عمل می کند. کارشناسان معتقدند که بازبینی در این حرایم می تواند بستری برای فعالیت بیش از پیش متقاضیان به وجود بیاورد تا نوعی پویایی را در این حوزه شاهد باشیم.

برخی بدون هیچ دلیل منطقی همچنان بر اجرای سخت گیرانه ضوابط مربوط به حرایم بهداشتی دامپروری اصرار دارند. در حالی که به زعم کارشناسان، فاصله تنها عاملی نیست که از شیوع بیماری ها جلوگیری می کند. به زعم آنان، استفاده از روش هایی مانند واکسیناسیون، قرنطینه و کنترل تردد دام ها می تواند روش های موثرتری برای مقابله با شیوع بیماری ها از طریق دامپروری ها باشد.

به هر حال، برخی با ادله منطقی خواستار بازبینی در حرایم و فواصل بهداشتی دامپروری و تصویب هیئت وزیران هستند. بر اثر اجرای سخت گیرانه ضوابط مربوط به این حوزه شاهد هستیم که بستر برای برخی سوءاستفاده ها فراهم شده است.

 زمانی، راهبر مجوزهای نظام مهندسی کشاورزی کشور را در خصوص حرایم بهداشتی دامپروری و اما و اگرهایی که پیرامون این موضوع وجود دارد، جویا شدیم که در ادامه می آید.

زمانی در خصوص حرائم بهداشتی دامپروری و انتقاد کارشناسان مبنی بر اینکه این ضوابط طی یک دهه گذشته مورد بازبینی قرار نگرفته و به تصویب هیئت وزیران نرسیده است، تصریح کرد: این موضوع درست است که مصوبات مربوط به حرایم بهداشتی باید به تصویب هیئت وزیران برسد و تا کنون چنین کاری انجام نشده است.

وی ادامه داد: نوعی تناقض ها در زمینه حرائم بهداشتی دامپروری شاهد هستیم که نیاز است طی بررسی های دقیق تعیین تکلیف شود. به طور مثال، در روستاها دامپروری های کوچک در کنار یکدیگر هستند و اتفاقی نمی افتد، اما زمانیکه دامپروری در سطح صنعتی مطرح می شود، فواصل بهداشتی را به صورت سخت گیرانه اعمال می کنیم. چه طور است که در روستاها دام ها در کنار یکدیگر مشکلی به وجود نمی آورند، اما در بخش صنعتی این موضوع مشکل ساز می شود.

راهبر مجوزهای نظام مهندسی کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: البته ما می دانیم که دامپروری در سطح صنعتی مقتضیات خاص خودش را دارد. همچنین انتظار نداریم، بدون توجه به اصول بهداشتی در مورد حرایم و فواصل تصمیم گیری شود. اما واقعیت این است که طی یک دهه گذشته بر اثر دستاوردهای علمی، شرایط تغییر کرده است و نیاز به بازبینی ضوابط حرایم داریم. قطعاً در برخی موارد می توانیم به حذف فواصل بپردازیم و زمینه را برای حضور بیشتر مردم در این بخش ها فراهم کنیم.

زمانی گفت: حرایم و فواصل تعیین شده برای دامپروری ها باعث شده است که افراد بسیاری از ورود به این حرفه محروم شوند. از سوی دیگر، این سخت گیری ها موجب شده است که نوعی انحصار برای صادرکنندگان مجوزها به وجود بیاید. به طور کلی، هر جایی که انحصار وجود داشته باشد، زمینه برای سوءاستفاده نیز مهیا می شود.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد بستری برای فعالیت بیشتر و مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد کشور، نیاز است به تسهیل مجوزدهی بپردازیم و بازبینی ای در ضوابط مربوط به فواصل و حرایم بهداشتی داشته باشیم.

راهبر مجوزهای نظام مهندسی کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: همه گیری هایی که طی سال های اخیر شاهد آن ها بوده ایم، نشان می دهند که فاصله تنها معیار برای جلوگیری از بروز بیماری ها نیست. در برخی موارد ممکن است فاصله های چند برابر فواصلی که الان تعیین شده است، نتواند از انتقال بیماری ها جلوگیری کند.  

وی در پایان تأکید کرد: به لحاظ فنی نیاز است که متخصصان امر به بررسی موضوع بپردازند و زوایای امر را به درستی تبیین کنند. به طور مثال، در صنعت سبزه و یا گلخانه آیا نیاز به اعمال حرایم داریم. حتی در مورد فواصل واحدهای دامی نیز باید بررسی های دقیق صورت بگیرد و ضوابط به تصویب هیئت وزیران برسد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • کناره‌گیری وزارت از اداره پرسپولیس و استقلال
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • توزیع گوشت گرم به شکرانه پیروزی علیه اسرائیل در بین نیازمندان قم
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی
  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • انجام ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان در طرح سلامت نوروزی
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • توزیع ۱۰۰ سبد معیشتی بین نیازمندان درچه‌ای