Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وزارت نفت، «بیژن زنگنه» پس از پایان بیش از ۱۰ ساعت مذاکره میان وزیران نفت و انرژی ۲۳ کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس از طریق وبینار اظهار کرد: همان‌طور که گفتم، توافق برای کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک حاصل و قرار شد دیگر تولیدکنندگان نفت جهان نیز به این توافق بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توافق برای کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه در بازه زمانی نخست (از یکم ماه مه تا پایان ژوئن ۲۰۲۰) دو ماهه است، در بازه زمانی دوم یعنی از یکم ماه ژوئیه تا پایان ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش عرضه روزانه نفت ۸ میلیون بشکه کاهش خواهد بود، سپس در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ نیز کاهش عرضه روزانه ۶ میلیون بشکه نفت می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه این تصمیم دو ساله خواهد بود و برای نخستین بار در تاریخ اوپک، تصمیمی دو ساله اتخاذ می‌شود، تصریح کرد: این جزو بی‌سابقه‌ترین ارقام کاهش تولید در تاریخ اوپک و غیراوپک هست.

وی با اشاره به اینکه همکاری دیگر کشورهای تولیدکننده نفت مانند آمریکا، کانادا و برزیل به این توافق برای کاهش تولید افزوده می‌شود، اظهار کرد: مشکلات اندکی هم در طول مذاکرات ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای وجود داشت، البته برخی تفاهم‌ها نیاز به زمان دارد.

زنگنه ادامه داد: قرار شد بحث‌ها و گفت‌وگوها ادامه یابد، ۲۲ کشور توافق داشتند، اما مکزیک نکات و نگرانی‌هایی داشت که بررسی آنها نیازمند زمان بود، قرار شد دوباره با این کشور مذاکره شود تا قضیه به سرانجام برسد.

پیش‌نویس بیانیه پایانی نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس آماده شده و قرار است پس از بررسی نهایی در روزهای آینده منتشر شود.

برچسب‌ها سازمان كشورهای صادركننده نفت اوپک بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان كشورهای صادركننده نفت اوپک بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت ایالات متحده آمریکا سازمان كشورهای صادركننده نفت اوپک بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت ایالات متحده آمریکا میلیون بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی از افزایش تولید نفت از ذخایر شیل این کشور در ماه مه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه با انتشار گزارش ماهانه خود درباره بازدهی حفاری‌ها اعلام کرد تولید نفت این کشور از مناطق نفت شیل در ماه مه افزایش خواهد یافت.

به گفته این نهاد انرژی، تولید از حوضه‌های مهم آمریکا با افزایش بیش از ۱۶ هزار بشکه در روز به ۹ میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که بیشترین تولید از ماه دسامبر تاکنون است.

تولید نفت شیل ایالات متحده که حدود سه‌چهارم مجموع تولید نفت این کشور را به خود اختصاص می‌دهد، به‌دلیل بهبود بهره‌وری چاه‌ها و از سرگیری فعالیت پس از سرمای شدید اوایل سال ۲۰۲۴ که شرکت‌ها را مجبور به توقف تولید کرد، در حال افزایش است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد: تولید روزانه نفت در حوضه پرمین، بزرگ‌ترین میدان شیل ایالات متحده در تگزاس غربی و نیومکزیکو، قرار است حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ بشکه افزایش یابد و به ۶ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه برسد که سومین تولید بالای ماهانه در تاریخ تولید نفت این میدان است.

این نهاد انرژی همچنین پیش‌بینی کرد تولید نفت در میدان ایگل فورد واقع در جنوب شرقی تگزاس به یک میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در روز برسد که بالاترین مقدار از ماه نوامبر تاکنون به‌شمار می‌رود. تولید روزانه نفت در میدان باکن نیز با افزایش ۴ هزار و ۸۰۰ بشکه به یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه می‌رسد که بالاترین مقدار از ماه دسامبر تاکنون است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرد مجموع تولید گاز طبیعی در حوضه‌های بزرگ شیل از روزانه ۱۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب در ماه آوریل به روزانه  ۹۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت‌مکعب در ماه مه کاهش خواهد یافت که پایین‌ترین سطح در چهار ماه اخیر است.

دیگر خبرها

  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • قزاقستان تخطی عرضه نفت خود را در ماه مارس جبران می‌کند
  • زنگنه در گفت گو با قدس: حرایم بهداشتی مانع اصلی ورود مردم به صنعت دام کشور هستند
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • ایران پیشتاز افزایش تولید در اوپک