Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@16:02:26 GMT

بارش تگرگ و سیلابی شدن مسیل های استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۶۰۵۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 18 MB

به گزارش خبرنگار مهر، استان مرکزی طی دو روز اخیر همچون اکثر نقاط کشور به سبب فعالیت سامانه بارشی، روزهایی پر بارش را سپری کرد که این بارش در بسیاری نقاط در برخی ساعات به صورت تگرگ بود و در نقاطی نیز موجب سیلابی شدن مسیل‌ها و آب گرفتگی در نقاط شهری شد.

کد خبر 4896834.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش باران تگرگ سامانه بارشی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر نیمه شعبان شهرکرد گرگان بیرجند شیراز بارش باران فاصله گذاری اجتماعی ایلام روز طبیعت ماسک طبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه

آفتاب‌‌نیوز :

این سامانه بارشی مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد را به همراه خواهد داشت.

در روز جمعه استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال‌وبختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزبان این سامانه خواهند بود.

استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز در روز شنبه شاهد فعالیت این سامانه خواهند بود.

برای روز یکشنبه فعالیت سامانه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و مازندران ادامه خواهد داشت.

همچنین در روز دوشنبه نیز سامانه بارشی یاد شده استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات فارس را در بر خواهد گرفت.

از مخاطرات این سامانه می‌توان به احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی اشاره کرد.

در نتیجه سازمان هواشناسی نسبت به اقداماتی از جمله احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.شف

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ
  • رگبار باران و بارش تگرگ اردبیل میهمان عصرگاهی اردبیلی ها
  • پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی
  • تداوم بارش‌های رگباری در جنوب شرقی کشور
  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا