Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:39:55 GMT

کارمزد معاملات صندوق های سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۶۱۰۱

کارمزد معاملات صندوق های سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد

سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف تشویق به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به کاهش کارمزد معاملات صندوق های سرمایه گذاری اقدام کرد. ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه اخیر خود به موضوع "کاهش سقف نرخ کارمزدهای معاملات اوراق بهادار و پذیره نویسی اولیه در صندوق های سرمایه گذاری" پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله  که با هدف تشویق سرمایه گذاری غیرمستقیم و کاهش هزینه های سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت به تصویب مصوبه ای با 3 بند انجامید که توسط محمدرضا معتمد؛ مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار به مدیران صندوق های سرمایه گذاری و کلیه فعالان بازار ابلاغ شد.

در این نامه آمده است: بند 5 ششصد و سی و چهارمین صورتجلسه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ 11 فرودین 1399 به منظور تشویق سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری مربوطه، موضوع کاهش سقف نرخ کارمزدهای معاملات اوراق بهادار و پذیره‌نویسی اولیه در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مطرح و مواردی به شرح ذیل تصویب شد:

1. سقف نرخ کارمزد خرید و فروش شرکت بورس اورابق بهادار تهران، شرکت فرابورس ایران، شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت‌های کارگزاری از معاملات اوراق بهادار توسط تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری(به استثنای صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازرگانی که مشمول مصوبه 17/3/1393 هیئت مدیره سازمان می‌باشند)، معادل 25 درصد سقف نرخ‌های کارمزد معاملات معمول اوراق بهادار با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب، در هر مرحله تعیین شد.

2. سقف نرخ کارمزد خرید و فروش شرکت بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت‌های کارگزاری از معاملات واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، معادل 25 درصد سقف نرخ کارمزد معاملات معمول اوراق بهادار با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب، در هر معامله تعیین می‌شود.

تبصره 1: هزینه معامات در پذیره‌نویسی اولیه کلیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله معادل کارمزد سمت خرید معاملات پس از اعمال نرخ‌های موضوع این بند خواهد بود که این هزینه توسط سرمایه‌گذار(یعنی پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری در دوره پذیره‌نویسی اولیه) پرداخت خواهد شد.

تبصره 2: در دوره پذیرش‌نویسی اولیه هیچگونه هزینه‌ای از صندوق به عنوان یکی از طرفین پذیره‌نویسی دریافت نخواهد شد. از نرخ کارمزد سمت خرید کارگزاران 20 درصد سهم کارگزار فروشنده و 80 درصد سهم کارگزار خریدار می‌باشد.

3. تاریخ اعمال مصوبه فوق‌الذکر 2 هفته پس از تاریخ ابلاغ تعیین گردید.

گزارش تحلیلی تسنیم| کرونا و فرصت‌های طلایی اقتصادی / روند صعودی بازار بورس ادامه داردتعطیلات آخر هفته‌ای بورس و باز هم ابلاغ قوانین خلق الساعه جدید انتهای پیام/ R32365/P1012122/S7,84/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بازار سرمایه بورس تهران شاخص بورس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس تهران شاخص بورس بازار سرمایه بورس تهران شاخص بورس سازمان بورس و اوراق بهادار صندوق های سرمایه گذاری پذیره نویسی اولیه کارمزد معاملات اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

طبق مصوبه مجلس مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بها بازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بها بازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست.

به گزارش اکوایران، ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و ماده ۱۲ به همراه ۸ تبصره این طرح از سوی مجلس اصلاح شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره ۷ مقرر شد عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازار‌های خارج از بورس مانند صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک، مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات نخواهد بود.

تبصره ۷ ماده ۱۲ به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۷- عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نیست.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سوداگر را کسی عنوان کرد که با نیت سوء استفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود‌های کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

تاثیر مالیات بر سوداگری بر بازار‌ها

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از اجرا و تاثیر قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز، مسکن، خودرو و طلا و تاثیرش بر رونق بازار بورس در روز گذشته، چهار اردیبهشت، خبر داد. لایحه مذکور، امروز پس از اصلاحیه ایرادات توسط شورای نگهبان، به تصویب رسید.

پور ابراهیمی با اشاره به این موضوع که ورود منابع به بازار دلالی موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود، عنوان کرد: عملا بازار سوداگری به بازار افزایش قیمت‌ها تبدیل شده است که به شدت معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این طرح تلاش شده چهار دارایی شامل خودرو، طلا، ارز و مسکن را مشمول قانون قرار دهیم که باعث می‌شود اثر آن‌ها در حوزه سوداگری به کمترین حد برسد.

وی گفت: کلیه معاملاتی که با هدف سوداگری در حوزه املاک، ارز، طلا و خودرو صورت می‌گیرد، پس از تبدیل شدن این طرح به قانون، مهار می‌شود. رفتن منابع به سمت اقتصاد واقعی، تولید و اشتغال را در نظام اجرایی کشور عملیاتی می‌کند.

دیگر خبرها

  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳