Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مصطفی الکاظمی که روز گذشته برای تشکیل دولت جدید عراق از سوی رئیس جمهور این کشور مامور شد، تاکید کرد که باید سلاح در دست دولت این کشور باشد و حاکمیت کشور حفظ شود.
به گزارش خرداد، ایسنا به نقل از بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی در اولین سخنرانی تلویزیونی خود خطاب به عراقی‌ها گفت آزمونی که در پیش روی وی قرار دارد، یک وظیفه ملی است که مسئولیت‌ آن بر دوش همگان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان داشت، با وجود گذشت سال‌های مدید از سرنگونی نظام سابق، اما خواسته‌های ملت عراق در نتیجه شکست‌هایی که همگان متحمل مسئولیت آن هستند، محقق نشده است.
الکاظمی تعهد داد دولتی تشکیل دهد که خدماتی را به شهروندان ارائه دهد و این دولت در انزوا و در اتاق‌های تاریک نباشد.
وی با بیان اینکه دولتش دولتِ عمل و نه حرف خواهد بود، تصریح کرد که این دولت در خط مقدم دفاع از ملت در رویارویی با کرونا از طریق به کارگرفتن تمامی امکانات داخلی و روابط خارجی برای مهار این بحران می‌ایستد.
الکاظمی گفت: حاکمیت عراق خط قرمز است، ما از حاکمیت عراق کوتاه نخواهیم آمد، دولت شبانه‌روز برای حفظ حاکمیت عراق تلاش خواهد کرد. من تکرار می‌کنم که حاکمیت عراق مورد مناقشه نخواهد بود، عراق متعلق به عراقی‌ها است.
وی با تاکید بر اینکه تمامی سلاح‌ها فقط باید در اختیار دولت باشد نه گروه‌ها و افراد، تصریح کرد: نهاد امنیتی در بخش‌های مختلف آن (ارتش، پلیس، حشد و پیشمرگ‌ها) به وظیفه خود برای ممانعت از رها شدن سلاح از طریق تدابیر قاطعانه عمل خواهد کرد.
الکاظمی با اشاره به اینکه دولتش بر حفظ کرامت شهروندان عراقی تاکید خواهد داشت، گفت: ما اجازه به اهانت به هیچ عراقی از سوی یک طرف داخلی یا خارجی را نمی‌دهیم، مردم عراق وابسته به هیچ‌کس نیستند، بلکه زاده تمدن‌ها هستند.
الکاظمی گفت: مبارزه با فساد یک ماموریت ملی است و بازگشت آوارگان یک هدفی است که من آن را رها نخواهم کرد.
وی از همگان خواست تا با دولت برای تحکیم اعتماد و حفاظت از عراق در قبال این نزاع‌ها همکاری کنند.
برهم صالح، رئیس جمهوری عراق روز گذشته الکاظمی را به تشکیل دولت طی ۳۰ روز مامور کرد.
مامور کردن الکاظمی در کمتر از یک ساعت از آن صورت گرفت که عدنان الزرفی، نخست وزیر سابق مامور به تشکیل دولت معذوریت خود را از انجام این ماموریت اعلام کرد. برچسب ها: مصطفی الکاظمی ، عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی عراق مصطفی الکاظمی حاکمیت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان یکی از اتوبان‌هایش را «ایران» می‌نامد

دولت پاکستان در پی سفر رییس‌جمهور ایران به اسلام‌آباد، تصمیم گرفته است یکی از اتوبان‌های تازه تاسیس پایتخت این کشور را به نام کشور دوست و همسایه خود، «ایران» نامگذاری کند.

به گزارش مشرق، در پی سفر «سید ابراهیم رئیسی» رییس‌جمهور ایران به پاکستان، دولت فدرال این کشور اعلام کرد که تصمیم گرفته یکی از بزرگ‌راه‌های آن را به نام همسایه خود، «ایران» نامگذاری کند.

شبکه ای‌آروای نیوز در این باره گزارش داد: خیابان یازدهم اسلام‌آباد «خیابان ایران» نام گرفته است. این تصمیم طی جلسه کابینه دولت فدرال اتخاذ شد. پروژه احداث اتوبان یازدهم اسلام‌آباد به تازگی آغاز شده است.

رئیسی که در راس یک هیات دیپلماتیک بلندپایه به پاکستان سفر کرده بود، مورد استقبال «ریاض حسین پیرزاده» و « موداسیر تیپو» سفیر پاکستان در ایران قرار گرفت.

طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، رئیسی قرار است با نخست‌وزیر، رییس جمهور، رییس سنا و رییس مجلس ملی این کشور دیدار کند.

مقامات دو کشور درباره تقویت روابط دوجانبه، تجارت و همکاری در حوزه انرژی، کشاورزی و دیگر بخش‌ها گفت‌وگو کردند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، طرفین همچنین قرار است درباره همکاری در زمینه مسائل جهانی و منطقه‌ای وهمکاری دوجانبه برای مقابله با تهدید مشترک تروریسم نیز رایزنی کنند.

پاکستان و ایران تصمیم گرفته‌اند یک منطقه اقتصادی ویژه مشترک با هدف تقویت اقتصاد دو کشور نیز ایجاد کنند.

منابع مطلب به ای‌آروای نیوز گفتند که کابینه دولت فدرال به امضای یکت تفاهم‌نامه همکاری با ایران در طی سفر رییس جمهور ایران به اسلام‌آباد چراغ سبز نشان داده است و طرفین پیش‌نویس آن را نیز نهایی کرده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • پاکستان یکی از اتوبان‌هایش را «ایران» می‌نامد
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به «ایران» تغییر یافت
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد را به «ایران» تغییر داد