Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@09:41:54 GMT

ابتکار: پیامک ۱۲۳ را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۶۱۱۴

ابتکار: پیامک ۱۲۳ را جدی بگیرید

معصومه ابتکار در این پست نوشت: پیامک ۱۲۳ را جدی بگیرید، مشکلات ناشی از بحران کرونا این روز‌ها می‌تواند بعضی آسیب‌ها را افزایش دهد؛ از جمله در درون خانواده ها.

وی افزود: شماره ۱۲۳ را به خاطر بسپارید و در صورت مشاهده کودک آزاری، همسر آزاری و سالمندآزاری به وظیفه انسانی خود عمل کنید و اطلاع دهید.

ابتکار تصریح کرد: دولت در این زمینه اقدام و اورژانس اجتماعی را تقویت می‌کند و پیامکی نیز با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان بهزیستی و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برای هموطنان ارسال شده که شما هم می‌توانید آن را مجددا برای خانواده‌های در معرض آسیب بفرستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، پست معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در پی ارسال پیامک همگانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش درج شده است.

در پیامک وزارت بهداشت تاکید شده است:‌در صورت مشاهده یا مواجهه با موارد کودک آزاری، همسر آزاری در ایام کرونا، برای دریافت خدمات اجتماعی - روانی به صورت رایگان و شبانه روزی با شماره تلفن ۱۲۳، اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، تماس بگیرید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: معصومه ابتکار پیامک 123 اورژانس اجتماعی بحران کرونا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی صبح امروز ظهر دوشنبه در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان ضمن تشکر از سپاه پاسداران در پاسخ کوبنده به اسرائیل اظهار کرد: با این حرکت بزرگ سپاه پاسداران افتخاری دیگر برای ایران اسلامی رقم خورد و گوشه‌ای از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابله استکبار جهانی به تصویر کشیده شد.

فرماندار شفت با بیان اینکه مواد مخدر امروز به یک تهدید جدی برای جامعه بشری تبدیل شده است، افزود: هیچکس از ابتلاء به بیماری اعتیاد مصون نیست و تقویت بنیان خانواده و باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد و بسیاری از معضلات اجتماعی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اعتیادها به دلیل عدم آگاهی در سنین پایین رخ می‌دهد، اضافه کرد: به همین دلیل انجام کار در مقوله پیشگیری بسیار مهم‌تر، اثرگذارتر و البته کم هزینه‌تر از مرحله درمان است.

نقدی با اشاره به استعمال مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان، افزود: باید آگاهی خانواده‌ها و دانش‌آموزان نسبت به خطرات این نوع موادها بیشتر شود و در این زمینه آموزش و پرورش بسیار مؤثر باشد.

وی با تأکید بر لزوم پای کار آمدن تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این زمینه، بیان کرد: هرچقدر کارکردهای فرهنگی جوامع بیشتر باشد، آسیب‌های اجتماعی از جمله شیوع اعتیاد نیز در بین جوانان کمتر خواهد شد.

نقدی با تأکید بر اینکه بهترین شیوه مقابله با انواع مواد مخدر آگاه سازی اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌ها و جوانان با آثار سو مصرف این مواد است، افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه آموزش طی سال گذشته در هر دو بخش این شهرستان انجام شده که در سال جاری هم مورد تاکید است.

فرماندار شفت بر لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: عدم دسترسی به دانش و اطلاعات کافی درباره مواد مخدر سبب شده تا نسل جوان در معرض خطر جدی قرار گیرد.

نقدی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان باید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد، ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در مبارزه با مواد مخدر دارند و باید از ظرفیت آنها در این شهرستان استفاده شود.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر شفت بیکاری را نیز یکی از عوامل مهم گرایش به اعتیاد و سست شدن بنیان خانواده دانست و گفت: سال گذشته در راستای ایجاد و پایداری مشاغل بالغ بر بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان این شهرستان اعطا شد.


کد خبر 6078768

دیگر خبرها

  • فیلم/ عمل زیبایی یا حیوان آزاری؟
  • حجاب حافظ حریم افراد
  • (ویدیو) عمل زیبایی یا حیوان آزاری؟!
  • عمل زیبایی یا حیوان آزاری؟!
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر
  • وقتی شبکه خبر «ساعت طلایی» توجه مخاطب را باخت!
  • آخرین وضعیت پرواز‌های مهرآباد؛ ارسال پیامک به مسافران
  • باطل شدن پروازها به مسافران پیامک داده می‌شود
  • طرح های تشویقی جدید صندوق بیمه روستائیان برای فرزندآوری
  • طرح های تشویقی جدید صندوق بیمه اجتماعی روستائیان برای فرزندآوری