Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-25@08:55:48 GMT

بیانیه پایانی نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۶۱۴۰

بیانیه پایانی نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس

نهمین نشست وزیران نفت و انرژی ۲۳ کشور عضو وغیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه ( ۲۱ فروردین‌ماه) از طریق وبینار به ریاست عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان به همراه الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، متن بیانیه نهمین نشست فوق‌العاده وزارتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به شرح زیر است:

در این نشست به نمایندگان کشورهای آرژانتین، کلمبیا، اکوادور، مصر، اندونزی، نروژ، ترینیداد و توباگو و رئیس مجمع بین‌المللی انرژی خوشامد گفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation)، تداوم تعهد خود به این توافقنامه را با هدف دستیابی و پایدار نگه داشتن بازار با ثبات نفت، به‌منظور تامین منافع متقایل کشورهای تولیدکننده، اقتصاد کارآمد، تضمین عرضه منظم برای مصرف‌کنندگان و بازگشت سرمایه مطمئن برای سرمایه‌گذاران را تایید کردند.

با توجه به بنیان‌های کنونی و اجماع درباره چشم‌انداز بازارهای جهانی نفت خام، کشورهای شرکت کننده در این نشست موافقت کردند:

۱. چارچوب توافقنامه همکاری (Declaration  of cooperation) که در تاریخ دهم دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی امضا و در نشست‌های بعدی بر آن صحه گذاشته شد، در کنار منشور همکاری که دوم ژوئیه ۲۰۱۹ امضا شده بود، در این نشست تایید شد.

۲. توافق برای مجموع کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی برای یک بازه زمانی اولیه به مدت دو ماه آغاز می‌شود که پایان این بازه ۳۰ ژوئن امسال  خواهد بود سپس برای یک بازه زمانی ۶ ماهه دیگر از یکم ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ کاهش عرضه روزانه هشت میلیون بشکه کاهش خواهد بود، سپس در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به مدت ۱۶ ماه نیز کاهش عرضه روزانه ۶ میلیون بشکه می‌شود. خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای تولید همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی خواهد بود، در حالی که مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه ۱۱ میلیون بشکه در نظر گرفته شد. مهلت این توافق امضا شده تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ میلادی خواهد بود، با این حال تمدید این توافق در دسامبر ۲۰۲۱ میلادی بررسی خواهد شد.

۳. از دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان برای مشارکت در این تلاش به‌منظور ثبات بخشی به بازارهای جهانی نفت خام درخواست شده است.

۴. ماموریت کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (JMMC) در قالب توافقنامه همکاری برای نظارت بر شرایط عمومی بازارهای جهانی نفت خام و سطح تولید کشورهای حاضر در توافق و میزان پایبندی آنها به سهمیه‌های تولید تعیین شده با همکاری فعالیت کمیته مشترک فنی (JTC) تمدید و تایید شد.

۵. بررسی پایبندی کشورهای تولیدکننده حاضر در توافقنامه همکاری به سهمیه‌های تولید تعیین شده، براساس داده‌های منایع ثانویه مطابق با روش تایید شده ازسوی کشورهای عضو اوپک، رصد می‌شود.

۶. کشورهای حاضر در این توافق دهم ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی برای تعیین و بررسی اقدام‌های بیشتر با هدف برقراری توازن در بازار نفت، از طریق وبینار نشست برگزار می‌کنند.

همه تولیدکندگان عضو و غیرعضو اوپک حاضر در توافقنامه همکاری به استثنای مکزیک درباره موارد یاد شده به توافق رسیدند، در نتیجه این توافق مشروط به رضایت مکزیک است.

منبع: شانا

کلیدواژه: اوپک توافق اوپک و غیر اوپک اوپک پلاس عضو و غیرعضو اوپک توافقنامه همکاری حاضر در توافق میلیون بشکه کشورهای عضو عضو اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مذاکره گل محمدی و تراکتور/ یحیی چطور پای میز مذاکره نشست؟!

آفتاب‌‌نیوز :

امروز خبری مبنی بر توافق باشگاه تراکتور با یحیی گل محمدی منتشر شد و گویا این مربی پرافتخار درآستانه بازگشت به فوتبال قرار دارد. یحیی بعد از کلی حاشیه و اتفاقات عجیب و غریب در نیم فصل از پرسپولیس جدا شد، در این مدت به پیشنهاداتش جواب رد داد و منتظر فرصتی بود تا با یک تیم خوب و پرهوادار به فوتبال برگردد. یحیی در این مدت با فولادی‌ها به توافق نرسید و در چند مرحله هم پیشنهاد تیم ملی امید را رد کرد.

بعد از جدایی پاکو خمز از تراکتور، این تیم با محمد نصرتی کارش را ادامه می‌دهد و هواداران در انتظار معرفی سرمربی جدید تیمشان هستند. گل محمدی چند روز قبل با مدیران و مالک تراکتور مذاکراتی را انجام داد، ولی توافق صورت نگرفت. بزرگترین مشکل بین طرفین در دور اول مذاکرات مربوط به مسائل مالی و البته بودجه تیم در نقل و انتقالات بود که خیلی برای گل محمدی راضی کننده نبود.

بعد از اینکه باشگاه تراکتور با یحیی در ابتدا به توافق نرسید، سراغ گزینه‌های خارجی رفت، ولی شواهد نشان می‌دهد حضور مربی خارجی در تبریز منتفی است. از همین رو مدیران تراکتور دوباره به سراغ گل محمدی رفتند که جدی‌ترین گزینه ایرانی هدایت این تیم بود. مالک تراکتور پیشنهاد اولیه خود را بیشتر کرد و البته قول‌های مهمی هم به یحیی داد. فعالیت مستقیم یحیی در نقل و انتقالات، اختصاص دادن بودجه کافی برای جذب نفرات مدنظر گل محمدی و حضور چند ستاره، قول‌هایی بود که از طرف تراکتوری‌ها به یحیی داده شد و مورد موافقت سرمربی سابق پرسپولیس قرار گرفت.

در صورت انتخاب یحیی به عنوان سرمربی جدید تراکتور، او باید در اولین بازی خود در لیگ برتر مقابل استقلال قرار بگیرد. اگر یحیی از استقلال امتیاز بگیرد، کمک بزرگی به تیم سابقش خواهد کرد که بسیار جالب توجه خواهد بود. گفتنی است طی ۴۸ ساعت آینده تکلیف گل محمدی برای حضور در تراکتور مشخص خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • جزئیات مذاکره گل محمدی و تراکتور/ یحیی چطور پای میز مذاکره نشست؟!