Web Analytics Made Easy - Statcounter

 قانعی فوق تخصص بیماری‌های ریه درباره آنچه که باعث هایپوکسی، افت اکسیژن، رفتن به آی‌سی‌یو و مرگ بیمار مبتلا به کوید_۱۹ می‌شود، گفت: دلیل این اتفاقات در ریه یا افزایش تعداد ویروس‌های کرونا یا عفونت باکتری ریه و یا التهاب ریه می‌تواند باشد.

فوق تخصص بیماری‌های ریه ادامه داد: تمام شواهد رادیولوژیک، تمام شواهد کشت خون از بیماران کوید_۱۹ نشان می‌دهد که ما در مبتلایان به ویروس کرونا با ضایعه التهابی روبرو هستیم که این ضایعه در واکنش به حضور ویروس در بدن رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قانعی افزود: نام این ضایعه از لحاظ فوق تخصص ریه و در کتاب‌های فوق تخصص ریه ارگانایزینگ نومونیا (organizing pneumonia) است که به معنای این است که بیمار باکتریا نومونیا دارد یعنی تجمع سلول التهابی به همراه باکتری در ریه.

او ادامه داد: زمانی که صحبت از وایرال نومونیا می‌کنیم یعنی تجمع سلول التهابی بخاطر حضور خود ویروس در ریه، آنچه که ما در منظره سی‌تی‌اسکن یا اچ آر سی تی بیماران کرونایی می‌بینیم تجمع سلول التهابی است.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه افزود:این تجمع کمتر به شکل باکتری‌های دیگر دیده می‌شود، نمای اچ آر سی نمایی است که ما در نما‌های ویروسی بخشی از بدن را بررسی می‌کنیم و نمای دیده شده از ریه بیماران کرونایی با یک نمای التهابی در ریه مطابقت دارد.

تفاوت ارگانایزینگ نومونیا و باکتریال نومونیا، گفت: اگر از اچ آر سی دیدیم که یک ضایعه‌ای در ریه حرکت کرد، دلیلش قطعا ارگانایزینگ نومونیاست، عفونت باکتری‌ای نیست.

دلیلش این است که ضایعه باکتری در مدت زمانی کمی و به سرعت از ریه رفع نمی‌شود، ولی ارگانایزینگ نومونیا جابجا می‌شوند.

قانعی بیان کرد: اگر دنبال ارگانایزینگ نومونیا و روش‌های درمانی آن را در اینترنت باشید به روشی می‌رسید که ما رسیده ایم و انجام می‌دهیم.

او ادامه داد: گاهی برای درمان ارگانایزینگ نومونیا از داروی سلسپت استفاده می‌شود، چون سلسپت داروی ضدالتهاب است و سرکوب کننده ایمنی است.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه افزود: مشکل ما در بیماری کوید_۱۹ این است که تجمع سلول‌های التهابی در ریه داریم و این تجمع سلول‌های التهابی باعث افت اکسیژن و تنگی نفس می‌شود.

قانعی افزود: ما با عفونت ویرال ریه و عفونت باکتریال روبرو نیستیم، بلکه هم شواهد رادیولوژیک و هم شواهد CRP و هم شواهد دیگر نشان می‌دهد که یک التهاب باعث شده که ما با چنین مشکلاتی روبرو شویم.

او ادامه داد: باید از مسیر‌های مختلفی این التهاب را مهار کرد، دلیل تزریق کورتیکو استروئید با سطح پایین به بیماران کرونایی این است که بتوانیم یک مسیر التهابی را ببندیم.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه افزود: اگر از آزیترومایسین استفاده می‌کنیم می‌خواهیم مسیر دوم التهاب را ببندیم و اگر از ناپروکسن استفاده می‌کنیم برای بستن مسیر سوم التهاب است.

قانعی گفت: تجمیع این ۳ دارو باعث شد که ۴۰ درصد بیماران ما بتوانند ظرف ۴ روز مرخص شوند و ظرف ۷ روز ۸۰ درصدشان مرخص شوند، در حالی که در گروه کنترل بعد ۴ روز هیچ ترخیصی نداشتیم.

او تصریح کرد: وقتی التهاب ریه بیماری مبتلا به کوید_۱۹ شدیدتر شود به دارو‌های قوی تری رجوع می‌کنیم، اگر می‌بینید گاهی مجوز استفاده از دارو‌های ضد التهاب قوی‌تر را می‌دهد دلیلش شدید شدن بیماری در بیمار و رفتن به سمت آی سی یو است، به این دلیل ما در بیماران کوید_۱۹ با یک ضایعه التهابی روبرو هستیم.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه افزود: بنابراین نقدی که بعضی از همکاران کردند این است که دادن کورتون موجب تشدید بیماری ویروسی می‌شود و نکته قابل توجه این است که بیماران هر هفته تحت نظارت و پیگیری هستند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مرگ ویروس اینترنت درمان دارو اینترنت دارو درمان مرگ ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی در افراد می‌تواند نشانه‌هایی از ابتلا به پوکی استخوان باشد و در چنین شرایطی انجام سنجش تراکم استخوان جهت بررسی دقیق‌تر وضعیت بیمار، امری ضروری خواهد بود.

سیده زهرا میرفیضی ضمن بیان این مقدمه که علم روماتولوژی دانشی جدید و مربوط به طبقه‌بندی بیماری‌های روماتیسمی است افزود: این بیماری، با امراض مربوط به تخصص ارتوپد، متفاوت است.

وی ادامه داد: بیماری پوکی استخوان یا استتوپروز که از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود معمولاً در خانم‌ها و بعد از سنین یائسگی شایع می‌شود و از آنجا که علائم بالینی واضحی نداشته، بیمار با عوارض پوکی استخوان که به شکل شکستگی ستون فقرات کمری و یا شکستگی گردن و استخوان ران است به پزشک مراجعه می‌کند. همچنین باید به بیماران در زمینه کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی آگاهی‌های لازم داده شود تا در صورت بروز این علائم برای انجام تراکم استخوان به پزشک روماتولوژیست، مراجعه نمایند.

دکتر میرفیضی همچنین با تأکید بر اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، افزود: خانم‌هایی که در معرض ابتلا به بیماری پوکی استخوان هستند، پس از انجام ارزیابی تراکم استخوان باید با توجه به سن و میزان پوکی استخوان، رژیم‌های غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D را دریافت و مصرف شیر و یا درمان‌های دارویی را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این فوق تخصص روماتولوژی ضمن تاکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم نسبت به بیماری فوق افزود: برخی بیماران مبتلا به پوکی استخوان، در مرحله شکستگی استخوان، ستون فقرات، گردن و استخوان ران قرار دارند که در این شرایط برای بیماران درمان‌های سنگین مورد نیاز است، پس بهتر است که اقدامات درمانی زودتر برای فرد آغاز شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • سندرم درس (DRESS) چیست؟ / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست