Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت خجسته عید نیمه شعبان در خصوص ضرورت جهش تولید به عنوان یک عامل حیاتی در کشور و مسئولیت مسئولان و فعالان جوان در عرصه علم و فناوری گفت: در برنامه های تدوین شده از سوی وزارت صمت برای سال جهش تولید، توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت این وزارتخانه در سال ۹۹ و به عنوان فرصتی برای تحقق حداکثری اهداف "جهش تولید"، مد نظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا رحمانی افزود: برای این محور مهم، 5 پروژه مشخص با همکاری معاونتهای علمی و سازمان های توسعه ای و فناوری وزارتخانه طراحی شده است که فراخور شرح وظایف خود مکلفند از ظرفیت های مختلف کشور اعم از ظرفیت های لجستیکی، علمی و نوآورانه نیروی انسانی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: طراحی و استقرار مدل چرخه مدیریت بهره وری، اجرای طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (طرح ملی تاپ)، ایجاد هاب تبادل فناوری در داخل و خارج از کشور، ارتقای بهره وری از طریق بازسازی و نوسازی صنایع و صنوف تولیدی، حمایت از تولید خودروهای برقی و هیبریدی و موتور سیکلت های برقی، به عنوان سر فصل های اقدامات وزارت صمت برای توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان در دستور کار هستند.

بنابر اعلام شاتا، رحمانی تصریح کرد: در این ۵ پروژه تعریف شده، اندازه گیری و بهبود بهره وری عوامل تولید در ۲۰ بنگاه بزرگ صنعتی، توانمندسازی حداقل ۸ هزار بنگاه اقتصادی، تمرکز در تبادل فناوری های نوین در سطح کشور و بین المللی، اجرای حداقل ۱۰۰ پروژه در حمایت از رسوخ فناوری‌های ایجاد شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت، ایجاد مراکز تحول انقلاب صنعتی چهارم، بازسازی و نوسازی حداقل ۵۰ واحد صنعتی بزرگ، بازسازی و نوسازی حداقل ۱۵۰۰ واحد صنفی تولیدی، و تولید ۱۵ هزار خودرو برقی و هیبریدی همچنین تولید ۵۰ هزار موتورسیکلت برقی مدنظر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در چارچوب عملیاتی کردن این برنامه ها معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت، سازمان های توسعه ای همچون گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، معاونت بازرگانی داخلی وزارتخانه، معاونت امور صنایع، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، معاونت طرح و برنامه، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و استارتاپ ها، معاونت امور معادن و صنایع معدنی به عنوان مجری و همکار پای کار خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سال جهش تولید وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز رشد و فناوری اتاق بازرگانی سنندج (تاک) اظهار کرد: باید مبتنی بر ظرفیت استان پروژه هوشمندسازی تعریف شود و متناسب با این ظرفیت‌ها پروژه‌ها تقویت و اجرایی شوند.

وی تعریف پروژه‌های یاد شده را مانع از صدور نسخه‌های واحد برای استان‌ها در کشور خواند.

وی مصرف گرا بودن کشور عراق را گامی برای صادرات تولید فناورانه دانست و گفت: کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص و مولد وضعیت مطلوبی دارد.

عابدی اعلام کرد: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی همچون توت فرنگی و یا معادن ظرفیت‌های مؤثری دارد و نیاز است برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی باتوجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی داشته باشد.

کد خبر 6088055

دیگر خبرها

  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی