Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

طی روزهای اخیر کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری از نقشه گوگل، خبر از تغییر نام یکی از میادین شرق تهران به نام یک خواننده لس آنجلسی دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از آنجایی که تغییر نام معابر و میادین سطح شهر نیازمند مصوبه شورای شهر و اعمال آن توسط سازمان فاوای شهرداری است، موضوع را از سازمان فاوای شهرداری تهران پیگیری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی محمدی مدیر روابط عمومی سازمان فناوری شهرداری تهران (فاوا) با بیان اینکه شهرداری تهران هیچ نقشی در تأمین داده‌های نقشه گوگل ندارد و گوگل داده‌های نقشه‌ها را توسط کاربران و شرکت‌های خود در نقاط مختلف دنیا تأمین می‎کند، گفت: سازمان فناوری شهرداری تهران (فاوا) داده‌های نقشه تهران را فقط بر روی آدرس map.tehran.ir بارگذاری می‌کند و مسئولیتی در قبال داده‌های سایر نقشه‌های وابسته به نهادها یا شرکت‌های دیگر ندارد.

با مراجعه به آدرس map.tehran.ir مشخص شد، هیچ تغییر نامی صورت نگرفته و نام این میدان همان میدان مالک اشتر است.

شواهد دیگر حاکی از این است که گوگل نسبت به اطلاعاتی که به عنوان نام اماکن مختلف بر روی نقشه‌اش پیشنهاد می‌شود، نظارتی ندارد و هر کسی می‌تواند با ورود به نقشه گوگل در ۶ مرحله تقاضای تغییر نام یک معبر یا میدان را به نام دلخواه خود ارائه دهد و پس از گذشت مدتی کوتاه شاهد اعمال این تغییر نام باشد.

برای تغییر نام یک مکان در گوگل می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا پس از مدتی شاهد تغییر نام باشید.

مراحل تغییر نام یک مکان در گوگل:

ابتدا بر روی نام فعلی محل مورد نظر کلیک کنید تا ستون سمت چپ نقشه گوگل که حاوی سایر اطلاعات مکان است، ظاهر شود.

سپس در پایین ستون بر روی گزینه suggest an edit کلیک کنید.

در مرحله بعد مطابق شکل زیر بر روی change name کلیک کنید.

سپس همانند شکل زیر، در قسمت name نام دلخواه خود را وارد کرده و روی send کلیک کنید.

در این مرحله روی fix the name کلیک کنید.

در مرحله بعد روی done کلیک کنید و به مراحل تغییر نام پایان دهید.

میدان شاهد در منطقه ۱ که در نقشه گوگل با نام دیگری معرفی شده است

میدان مالک اشتر در منطقه ۱۴ شهرداری تهران

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اماکن تهران کاربران صراط شهرداری تهران تغییر نام یک نقشه گوگل کلیک کنید بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد مشکلات منطقه ۵ شهرداری کرمانشاه با حضور مسئولان

مشکلات و مسائل منطقه پنج کلانشهر کرمانشاه امروز در قالب بازدید میدانی استاندار، شهردار و برخی از مدیران شهری مورد بررسی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه شامگاه شنبه پیرو بازدید از پروژه‌ها و وضعیت منطقه پنج شهر کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: با توجه به وضعیت شهر کرمانشاه و مجموعه مسائل موجود مقرر شد جلساتی به صورت متمرکز در مناطق شهرداری برگزار شود تا با گفت‌وگوهای کارشناسی به شناخت بهتر از مسائل دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه پنج کرمانشاه با توجه به وسعت، موقعیت و جمعیت به عنوان نخستین منطقه انتخاب شد، عنوان کرد: این منطقه ورودی شهر برای بسیاری از مسافران است و محدوده بزرگی از مناطق گردشگری و تفریحی مردم در این منطقه قرار دارد و به همین دلیل مسائل این منطقه در اولویت قرار گرفت.

صحرایی با بیان اینکه در عین تلاش‌ها و زحمات مجموعه‌های مرتبط مسائل حل نشده و مشکل در این منطقه بسیار است، گفت: توافقاتی برای این منطقه انجام و مقرر شده با زمان‌بندی کارشناسی اجرا شود و معاونت عمرانی و بازرسی استانداری نیز اقدامات برنامه‌ریزی شده را رصد خواهند کرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بخشی از کارها نیازمند هماهنگی بین سازمانی است که با ورود و پیگیر فرماندار باید اجرا شود، افزود: همچنین وظایف درونی شهرداری مرور شده و امید داریم در زمانبندی مشخص شده اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با اقدامات انجام تا پیش از شروع تابستان تغییرات برای مردم محسوس و ملموس باشد، عنوان کرد: مصوبات امروز از جمله جمع‌آوری زباله، آسفالت معابر، ایجاد بوستان‌ها، اصلاحات پارک شرقی طاقبستان، بهسازی روکش آسفالت معابر اصلی، ساماندهی کانال جمع‌آوری آب و رسیدگی به پیاده‌روها در نقاط پرتردد اطلاع‌رسانی شود.

صحرایی با اشاره به اینکه امید دارم با جدیت شهردار رضایت بیشتری برای مردم منطقه ایجاد شود، گفت: نکته مهم تمام این توافقات تمرکز و جدیت بر کیفیت کار است و نباید از این نظر کوتاهی کرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات این مصوبات از سوی شهرداری است و در برخی موارد که میان بخشی باشد با تهاتر تأمین خواهد شد افزود: تمام مصوبات ظاهری نیستند و مجموعه‌ای از اقدامات اصلاحی است که در منطقه پنج انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه شهرداری باید به درآمدهای مفید و پایدار متکی باشد و تکیه به ماده 100 ناشی از یک اشکال به ارث رسیده است، عنوان کرد: شهرداری باید به صورت برنامه‌ریزی شده و منطقی از درآمدهای ناپایدار و مبتنی به تخلفات به سمت درآمدهای پایدار و اقدامات برنامه‌ریزی شده حرکت کند.

آغاز ساخت شهربازی کرمانشاه با تعیین تکلیف سرمایه‌گذار

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه نیز در این نشست خبری با بیان اینکه برنامه‌های جهادی در حوزه عمرانی شهرداری از ابتدای سال از منطقه پنج آغاز شده است، اظهار داشت: منطقه پنج به دلیل بافت خاص و ایجاد شهرک‌های جدید فاقد ضوابط شهرسازی و زیرساخت عمرانی بود.

وی با بیان اینکه امسال بازدید میدانی از مناطق شهرداری و به صورت متمرکز با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد عنوان کرد: در این بازدیدها آسفالت معابر، جدول گذاری، دفع آب‌های سطحی و لکه‌گیری آسفالت، مقابله با تخلفات ساختمانی، ساماندهی صدور پروانه، تعیین تکلیف املاک قولنامه‌ای، جمع‌آوری پسماند، نظافت و رفت و روب و فضای سبز مورد توجه قرار می‌گیرد و بخشی از اقدامات به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

نوروزی با اشاره به اینکه با توجه به مشکل بودجه در شهرداری منتظر تصویب بودجه در شورای شهر برای آغاز اقدامات هستیم گفت: بازآرایی بلوار طاقبستان به صورت متمرکز انجام می‌شود و پارک شرقی طاقبستان نیز با کمک بخش خصوصی اصلاح و به یک منطقه تفریحی و سرگرمی همراه با فضای سبز تبدیل می‌شود.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای سبز 17 متر و در کرمانشاه حدود 11 متر است که با ایجاد فضای سبز افزایش می‌یابد افزود: تفاهم نامه ایجاد پارک جنگلی در جنوب شهر کرمانشاه منعقد شده و منتظر تأیید منابع طبیعی هستیم که به صورت فاز به فاز اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 10 بوستان در مناطق مختلف شهر کرمانشاه ایجاد شده است عنوان کرد: در دو سال گذشته 280 هزار تن آسفالت برای کرمانشاه مورد استفاده قرار گرفته که 130 هزار تن آن مربوط به سال گذشته است و بیش از 2000 کوچه و 100 خیابان اصلی لکه‌گیری و روکش شده است.

نوروزی با بیان اینکه قطار شهری کرمانشاه یکی از مطالبات مردم است گفت: با اقدامات انجام شده امسال اعتبار خاصی به این پروژه تزریق شده و با 1000 میلیارد تومانی که در دسترس است 70 درصد فاز اول امسال و 30 درصد ان سال دیگر به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اتکای شهرداری به درآمدهای ماده 100 صحیح نیست و تلاش شده به سمت ممیزی املاک و جذب سرمایه‌گذار حرکت کنیم اظهار کرد: این دو روش برای درآمدزایی از سال 1401 در دستور کار قرار گرفته است اما این فرایند زمانبر است و به تدریج درآمد پایدار جایگزین جرایم ماده 100 خواهد شد.

نوروزی گفت: با توجه به تماس‌های شهروندان با سامانه 137 از ابتدای امسال 7000 قلاده سگ ولگرد در سطح شهر جمع‌آوری شد و کاهش تماس‌ها نشان می‌دهد وضعیت شهر از این نظر بهبود یافته است.

شهردار کرمانشاه در رابطه با وضعیت شهربازی کرمانشاه گفت: توافق انجام شده با سرمایه‌گذار انجام شده و پرونده در دستگاه قضایی در حال بررسی است و با تعیین تکلیف آن و واگذاری به سرمایه‌گذار جدید کار ساخت شهربازی جدید آغاز خواهد شد.

افزایش سرانه فضای منطقه 5 شهرداری با ایجاد 3 پارک

در جریان بازدیدهای امروز از سه پارک آماده افتتاح منطقه پنج نیز بازدید شد و سجاد یزدانی شهردار منطقه پنج در این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارک شهرک نساجی 9000 مترمربع مساحت دارد و 6 میلیارد تومان اعتبار بذار آن صرف شده است.

وی عنوان کرد: پارک شهرک جهاد و پارک شهرک جهاد به ترتیب 7000 مترمربع و 6000 مترمربع مساحت دارند و اعتبار تخصیص یافته برای هر کدام پنج میلیارد تومان و چهار میلیارد تومان بوده است.

یزدانی گفت: سرانه فضای سبز در منطقه پنج 10 مترمربع و برابر استانداردهای جهانی است و از این نظر نسبت به مناطق دیگر وضعیت بهتری دارد.

وی با بیان اینکه با سه پارک افتتاح شده تعداد پارک‌های افتتاح شده به 39 مورد رسیده است افزود: مجموع مساحت منطقه پنج بیش از 2000 هکتار اینکه 230 هکتار آن فضای سبز است.

یزدانی بیان کرد: براساس طرح تفصیلی شهرک‌ها قطعاتی به عنوان فضای سبز تعریف شده که در آن منطقه پارک ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • ماجرای پرسه‌زنی گرگ‌ها در تهرانپارس چه بود؟
  • یکی از معابر اصلی پردیس به نام «سپاه» نامگذاری شد
  • بهترین مسیرهای پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟
  • پارک آبی شیراز، بزرگترین پارک آبی کشور
  • رصد مشکلات منطقه ۵ شهرداری کرمانشاه با حضور مسئولان