Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:34:26 GMT

بارندگی‌ 24 ساعت گذشته در اصفهان خسارت چندانی نداشت

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۶۳۳۵

بارندگی‌ 24 ساعت گذشته در اصفهان خسارت چندانی نداشت

منصور شیشه فروش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این بارش‌ها بیشتر در نواحی غرب، شمال و جنوب استان گزارش شد و شاهد آب گرفتگی معابر شهری و پر آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در قمصر، نیاسر و اردستان را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: ۱۳  مورد امدادرسانی در جریان بارش‌های شب گذشته و صبح امروز در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: تیم‌های امدادی از آغاز بارندگی‌ها، تاکنون نسبت به تخلیه آب تعدادی از منازل مسکونی واقع در شهر نیاسر اقدام کردند.

وی گفت: همچنین پنجشنبه شب و بامداد امروز به شماری از خودروها در جاده‌های بارانی استان امدادرسانی شد.

به گفته وی بارندگی و کاهش محسوس دما در کاشان و برزک موجب سرمازدگی و خسارت به تعدادی از مزارع و باغ‌های کشاورزی در این مناطق شده است.

شیشه فروش بیان کرد: امدادگران اصفهانی شب گذشته ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات شهرستان اردستان را نجات دادند که به علت بارش شدید قادر به پایین آمدن ارتفاع نبودند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر آسمان اصفهان ابری و بارانی است و پیش بینی می شود بارش‌های رگباری و سیلابی تا بعدازظهر روز یکشنبه در استان ادامه داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: اداره کل هواشناسی اصفهان پیش بینی کرد که وزش باد شدید و به نسبت شدید از فردا در بیشتر مناطق استان رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه توصیه‌های لازم برای استحکام بخشی گلخانه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی به کشاورزان شد، تصریح کرد: همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی و اعضای ستاد بحران استان برای مقابله با سیل احتمالی در حالت آماده‌باش قرار دارند و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی به حادثه دیدگان امدادرسانی خواهند کرد.

 بارش باران ۲۴ ساعت گذشته در بیشتر نقاط استان اصفهان گزارش شد و پس از سمیرم، آران‌وبیدگل با ۱۴ میلی‌متر شاهد بیشترین بارندگی بود.

وی افزود:  در این مدت در شهرهای دهق با ۱۰.۸، فریدون‌شهر ۱۰.۲،  کاشان ۹.۸، داران ۸.۸، گلپایگان ۸.۳، خوانسار ۷.۳، برزک ۷، نطنز ۵.۶، اصفهان ۵، دهاقان ۴.۸، زرین‌شهر ۳.۷، بوئین‌ و میاندشت ۳.۶، کبوترآباد ۳.۴، علویجه ۳.۳، خور و بیابانک ۲.۷، چادگان ۲.۵، مبارکه ۲.۴، شهرضا ۲.۴، نجف‌آباد ۲.۳، فرودگاه ۱.۴، میمه ۱.۱، چوپانان ۰.۸، اردستان ۰.۵، مورچه‌خورت ۰.۵ و نائین ۰.۴  میلی‌متر باران ثبت شد.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور بارش باران اصفهان خسارت مالی استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور بارش باران اصفهان خسارت مالی استانداری اصفهان سازمان مدیریت بحران کشور بارش باران اصفهان خسارت مالی استانداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی

نخعی سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به این که میانگین بارندگی‌های مراکز شهرستان‌های استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲ تاکنون) به ۶۷.۳ میلیمتر رسید که نسبت به دوره بلندمدت ۲۹ درصد کاهش دارد گفت: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته نیز ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او افزود: کاهش بارندگی در همه مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی نسبت به دوره بلندمدت ثبت شده و تنها در خوسف و نهبندان میانگین بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته افزایشی بوده‌ است.

نخعی بیان کرد: در بیرجند هم از ابتدای سال آبی جاری ۷۲ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۶ درصد کاهش دارد.

بیشتر بخوانید

کاهش ۱۰ درصدی بارش‌ها نسبت به سال زراعی گذشته در خراسان جنوبی

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ در خراسان جنوبی همچنان شرایط خشکسالی حاکم است.

او عنوان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ترتیب بیشترین بارش باران با ۱۴۴ میلیمتر در ایستگاه فتح آباد خضری، ۱۴۲ میلیمتر ایستگاه کریمو و ۱۲۹ میلیمتر در ایستگاه نگینان به ثبت رسید.

نخعی درباره پیش‌بینی فصلی بارندگی‌ها اظهار کرد: طی ۲ ماه آینده افزایش دما در استان قابل پیش‌بینی است و بارندگی‌ها نزدیک به نرمال خواهد بود.

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی  ادامه داد: میزان صحت پیش‌بینی‌های فصلی بارندگی در مجموع بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است و احتمال خطا وجود دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تخصیص‌ ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • ۲۵۲ میلی‌متر بارندگی در نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی
  • بارش های اخیر در۱۹استان قابل ملاحظه بود/اسکان عشایر در مناطق امن
  • بارندگی ۶ فروردین ۲ هزار میلیارد ریال خسارت در یزد به بار آورد
  • ۶۴ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شده است
  • بیشترین بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در گلستان سهم پارک ملی گلستان
  • آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی