Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@11:09:26 GMT

اهدای ۱۹۳ سری جهیزیه به نوعروسان منطقه سیستان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۶۳۶۳

اهدای ۱۹۳ سری جهیزیه به نوعروسان منطقه سیستان

زاهدان-فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید هراتی زابل گفت: ۱۹۳ سری جهیزیه هدیه رهبر معظم انقلاب به زوج‌های جوان منطقه سیستان اهدا شد.

به گزارش قدس آنلاین،فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید هراتی زابل گفت: ۱۹۳ سری جهیزیه هدیه رهبر معظم انقلاب به زوج‌های جوان منطقه سیستان اهدا شد.

سردار پرویز آبسلان اظهارداشت: این اقلام شامل ۱۱ قلم کالا از جمله یخچال، ماشین لباس شویی، فرش، لوازم آشپزخانه و اجاق گاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای حمایت از کالا و تولید کننده داخلی تمامی اقلام اهدایی جزو کالاهای ایرانی و تولیدات داخل است.

وی با بیان اینکه این میزان جهیزیه به منظور محرومیت زدایی در میان زوج های جوان منطقه سیستان توزیع شد،اظهارداشت: این زوج‌های نیازمند با اقدامات میدانی قرارگاه، دسته‌های رزمی و نواحی مقاومت بسیح و کمیته امداد شناسایی شده‌اند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جهیزیه سیستان منطقه سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد

افشین محمدی گفت: کسانی که خون اهدا می‌کنند به واسطه خروج خون از بدن، غلظت خون آنها کاهش می‌یابد و از این طریق، خطر لخته خون در آنها کمتر شده و احتمال سکته قلبی نیز کاهش می‌یابد.

او گفت: علاوه بر این، بار اضافی آهن نیز در بدن افراد حذف می‌شود، البته بانوان این بار اضافی آهن را ندارند و کسانی که تمایل به اهدای خون داشته باشند اگر تشخیص داده شود دچار کمبود آهن هستند حتما به آنها قرص آهن داده می‌شود و در شرایط حاد خونگیری انجام نمی‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان همدان جایگزین گلبول‌های قرمز جوان را یکی دیگر از فواید اهدای خون دانست و گفت: گلبول‌های قرمز جوان اکسیژن رسانی بهتری دارند و حس شادابی خوبی را به ویژه در فصل بهار که برخی دچار خواب آلودگی می‌شوند، به انسان می‌دهد. علاوه بر آنچه که گفته شد اهدای خون فواید بسیاری دارد، اما ما نمی‌خواهیم تبلیغاتی داشته باشیم که بیش از نیاز خونگیری انجام شود و درصدد هستیم بر روی اهداکنندگان مستمر خود تمرکز کنیم.
محمدی گفت: در حال حاضر فقط ۵ درصد اهدا کنندگان خون را بانوان تشکیل می‌دهند درحالی که در شرایط بحرانی همچون دوران دفاع مقدس بانوان ۳۰ درصد از مجموع اهداکنندگان را تشکیل می‌دادند.

او گفت: ترس از سوزن زدن، مشغله کاری بیشتر خانم‌ها و همچنین شرایط فیزیولوژی آنها دلایلی است که مشارکت بانوان را کمتر کرده که البته این افراد ضرورت حضور خود را حس نمی‌کنند که در این صورت حتما مشارکت آنها بیشتر می‌شد.

مدیر کل انتقال خون استان همدان با تأکید بر اینکه لازم است فرهنگ سازی اهدای خون را در کشور جا بیاندازیم، گفت: مراجعه کنندگان نگران سلامتی خود نباشند چرا که قبل از خونگیری کسانی را که دچار کمبود آهن، کمبود خون هستند شناسایی می‌کنیم و اجازه اهدای خون را به این افراد نخواهیم داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • دیدار استاندار آذربایجان‌غربی با فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • آمار پایین اهدای عضو در کشور
  • اعطای ۴۴ سری جهیزیه به نوعروسان و زوجهای جوان در پیرانشهر
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد
  • اهداء بیش از هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند همدانی 
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • اهدای خون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد