Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@23:53:43 GMT

اخبار مشروح ۱۳، جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۶۳۶۶

‍‍‍‍‍‍

گام دوم فاصله گذاری اجتماعی از فردا در استان‌ها و ۳۰ فروردین در تهران اجرا می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهمترین عناوین اخبار مشروح ۱۳ امروز اختصاص دارد به:

* گام دوم فاصله گذاری اجتماعی از فردا در استان‌ها و ۳۰ فروردین در تهران اجرا می‌شود. در این گام که با عنوان طرح فاصله‌گذاری هوشمند اعلام شده، ادارات با حضور دو سوم کارکارکنان از ساعت ۷ تا ۱۴ فعال خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاغل کم خطر هم با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و الزامات محیط کار آغاز به کار می‌کنند. کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاعیه شماره ۴ را منتشر و آغاز به کار اصناف کم خطر را به ثبت نام در سامانه ((salamat.gov.ir)) مشروط کرد. این گروه از اصناف می‌توانند پس از تایید تعهدنامه الکترونیکی و اخذ کد بهداشتی و نصب آن در واحد صنفی فعالیت خود را آغاز کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* همچنین براساس اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا: همه واحد‌های تولیدی که برای تامین مایحتاج عمومی و نیاز ضروری مردم از جمله مواد غذایی، خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل از بدو شروع بحران بیماری کرونا در حال خدمات رسانی به مردم بوده اند همچنان در چارچوب دستورالعمل بهداشتی ابلاغی مجاز به فعالیت هستند.
- فعالیت‌های صنفی که به علت شرایط محیطی و تجمع مردمی، پیش از این فعالیت پرخطر اعلام و تعطیل شده اند تا اعلام عادی شدن شرایط کماکان تعطیل هستند.
- در این اطلاعیه همچنین از همراهی مردم در کاهش تردد‌های غیرضروری قدردانی و بر استمرار اجرای فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهم‌ترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا تاکید شده است.

* ویروس کرونا فقط با عزمی همگانی برای عمل به توصیه‌ها از بین می‌رود. اگر حتی اندک افرادی در مسیر مبارزه، توصیه‌ها را نادیده بگیرند، روند نابودی این ویروس، طولانی‌تر می‌شود و جان بسیاری از هموطنان به خطر می‌افتد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* رئیس جمهور در گفتگو با رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار تسریع در اجرای پیشبرد طرح‌های حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر شد. آقای روحانی با اشاره به برنامه‌های دولت برای کاستن عوارض اقتصادی ناشی از توقف برخی کسب و کار‌ها و تاکید رهبر معظم انقلاب در این باره، تسریع در اجرای طرح اعتبار یک میلیون تومانی را برای هر خانواده یارانه‌بگیر در اردیبهشت خواستار شد.

* رئیس جمهور همچنین در گفتگوی جداگانه با وزیران کشور و بهداشت، اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و آغاز فعالیت کسب و کار‌های کم خطر از فردا در همه استان‌ها به جز تهران را یادآورشد. آقای روحانی افزود: این طرح باید با نظارت دقیق و جدی وزارت بهداشت با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود.

* تولید ماسک‌های فیلتردار پیشرفته یونی، با تلاش جهادی در صنعت دفاعی. وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم رونمایی و افتتاح خط تولید انبوه ماسک‌های فیلتردار پیشرفته یونی گفت: متخصصان جوان وزارت دفاع در مقابله با ویروس کرونا موفق شدند اولین بار به فناوری بومی ساخت ماسک‌های پیشرفته با فیلتر‌های یونی و کریستالی دست یابند. امیر سرتیپ حاتمی افزود: ماسک‌های مجهز به فیلتر‌های پیشرفته یونی، نیاز به شستشو و احیای مجدد در حداقل ۵۰ ساعت استفاده به صورت مستمر را ندارد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* رزمایش سراسری «کمک مومنانه» از فردا آغاز می‌شود. رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مرحله نخست این رزمایش از فردا با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) در سراسر کشور آغاز می‌شود. سردار سلیمانی افزود: در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعات استفاده می‌شود و کمک‌هایی جمع آوری شده در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود.

* بارش‌های بهاری همچنان مهمان آسمان ایران. هواشناسی اعلام کرده بارش برف و باران تا اواسط هفته اینده در بیشتر مناطق کشور تداوم دارد. امروز در بیشتر استان‌ها بارش باران، رعد و برق و برخی مناطق تگرگ پیش‌بینی شده است. در مناطق کوهستانی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی برف می‌بارد. سازمان هواشناسی با توجه به شدت بارش‌ها، درباره بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی در ۲۱ استان هشدار داد.

* کرونای ناآرام، همچنان رام نشده. نشانه اش، رسیدن شمار مبتلایان به یک میلیون و ۶۰۰ هزار، و شمار جانباختگان به بیش از ۹۵ هزار رسیده. البته نزدیک ۳۵۷ هزار نفر از مبتلایان هم بهبود یافته اند. کرونا اکثر قریب به اتفاق جلسات را در جهان غیرحضوری کرده. از مهمترین آن‌ها، نشست دیشب شورای امنیت بود که غیرعلنی، غیرحضوری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. دبیرکل سازمان ملل، ضمن اینکه، کرونا را تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی خواند، تلویحی، احتمال دست ساز بودن کرونا را تقویت کرد و گفت: ضعف کشور‌ها زمینه را برای چگونگی بروز حمله بیوتروریستی فراهم می‌کند.
*
دیگر نهاد‌های بین المللی هم برای مقابله با کرونا ست به کار شده اند. وزرای دارایی اروپا، برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا، برسر یک بسته محرک ۵۰۰ میلیارد یورویی توافق کردند.
*
در آمریکا، شیب افزایش آمار‌های کرونایی همچنان تند است. فقط ۲ هزار نفر از ظهر دیروز تاکنون به شمار فوتی‌ها، و بیش از ۳۳ هزار نفر به مبتلایان کرونایی اضافه شده. فقط ۷۹۹ فوتی جدید، در نیویورک ثبت شده است.
این رقم، آنقدر زیاد است که مقامات شهری نیویورک، به دفن دسته جمعی اجساد جان باختگان کرونا روی آورده اند.

* در ایالت فلوریدا، اجرای دیرهنگام مقررات مقابله با کرونا، نسبت به دیگر ایالت‌های آمریکا، انتقادات بسیاری را برانگیخته است. اظهارات ضد و نقیض ترامپ و عمل او در قبال توصیه‌های بهداشتیء کرونایی هم، سوژه جدید کمدین مشهور آمریکایی شده.

*
در انگلیس با ثبت ۸۸۱ مورد مرگ جدید کرونایی، شمار جان باختگان کرونا در این کشور به ۸ هزار نفر نزدیک شد. انگلیس بیش از ۶۵ هزار نفر هم مبتلا دارد.
*
در ایتالیا، با ثبت ۶۱۰ مورد مرگ جدید، شمار جان باختگان کرونا در این کشور، از مرز ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت. بیش از ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ نفر هم در اتالیا، جزو مبتلایان هستند.
*
در اسپانیا، در ۲۴ ساعت گذشته، نزدیک ۷۰۰ مورد فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید کرونایی ثبت شده که به نسبت روز‌های قبل، فقط کمی کاهشی است. شاید رعایت قوانین منع تردد، علت اصلی آن باشد.
تصاویر هوایی، پلیس اسپانیا، با پهپاد گرفته، نشان می‌دهد، درپی اعمال شدید محدودیت‌ها، در خیابان‌های بارسلون، هیچ رفت و آمدی نیست.
*
در کانادا، که بیش از ۲۰ هزار و ۷۰۰ مبتلا و ۵۰۹ فوتی ثبت شده دارد، نخست وزیر اعلام کرده: زندگی تا مدت‌ها به حالت عادی بر نخواهد گشت.
*
در اندونزی؛ با افزایش شمار مبتلایان به مرز ۳ هزار و ۳۰۰ نفر، مقامات این کشور تدابیر شدیدتری وضع کردند: شامل افزایش تعطیلی مدرسه‌ها و حرفه‌های گوناگون و وضع مقررات محدودکننده‌تر برای رفت و آمد در مکان‌های عمومی و خیابان‌ها.
*
در ژاپن، با آنکه از چند روز پیش، آمار‌های کرونایی کمی افزایشی شده و تاکنون ۵۵۳۰ مبتلا، ثبت شده، اما تصاویر خیابان‌های توکیو نشان میدهد، با وجود اعلام وضع اضطراری، ساکنان این شهر، قوانین را رعایت نمیکنند.
*
وزیر بهداشت ترکیه، اعلام کرده: با ثبت ۹۶ مورد مرگ جدید شمار جان باختگان کرونا به ۹۰۸ تن رسیده. بیش از ۴۲ هزار و ۲۸۰ تن هم در ترکیه به کرونا مبتلا هستند.
*
در آفریقای جنوبی که ۱۹۳۴ مبتلا به کرونا دارد، دولت تصمیم گرفته، تعطیلی و قرنطینه سراسری را تا پایان ماه آوریل، یعنی ۱۱ اردیبهشت، تمدید کند.
*
اما تبعات اقتصادی کرونا، مانند خود ویروس، همه گیر است. بانک جهانی اعلام کرده: رکودی که در میان کشور‌های آفریقایی بروز کرده، در ۲۵ سال گذشته بی سابقه است.
*
همزمان سازمان ملل هشدار داد: کرونا نیم میلیارد نفر دیگر را در جهان دچار فقر می‌کند. سازمان ملل اعلام کرد: پاندمی ویروس کرونا می‌تواند ۴۲۰ تا ۵۸۰ میلیون نفر معادل هشت درصد جمعیت جهان را به زیر خط فقر بفرستد. تحقیقات حاکیست: حتی در صورت کاهش پنج درصد از درآمد افراد، با بدترین افزایش فقر در جهان از سال ۱۹۹۰ تاکنون روبرو می‌شویم.

* اما خبر‌هایی از جنس حاشیه‌های کرونا.

*
در اکوادور، سرعت شیوع ویروس کرونا موجب شده، اجساد در خانه‌ها و خیابان‌های اکوادور رها شوند و مردم به علت هزینه بالای خرید تابوت‌های چوبی، مجبور به استفاده از تابوت‌های مقوایی شده اند.
*
شرکتی در تایلند، روباتی با یک صفحه نمایش ساخته که به پزشکان و پرستاران اجازه می‌دهد، بدون نزدیک شدن به بیماران مبتلا به کرونا، بسیاری از کار‌ها را از راه دور انجام دهند.

*
و در ژاپن، روبات‌ها به جای دانشجویان دانشگاه توکیو، در مراسم دانش آموختگی شرکت کردند. تصویر هر دانش آموخته، در ارتباطی ویدئویی، در مکان سر یک روبات قرار گرفت و روبات‌ها به جای آن‌ها لوح را دریافت کردند.

* چند خبر کوتاه داخلی:
معاون بهداشت وزیر بهداشت از غربالگری ۷۰ میلیون و سیصد و پنج هزار نفر در قالب طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تا ظهر پنجشنبه خبر داد. دکتر رئیسی با تاکید مجدد بر اهمیت در خانه ماندن از باقی افراد خواست از طریق تلفن ۴۰۳۰ و یا سامانه اینترنتی salamat.gov.ir در طرح بسیج ملی شرکت کنند.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: یارانه هیچکس قطع نمی‌شود. در اطلاعیه مهم سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تصریح شده است: بدنبال اشتباه برخی رسانه‌ها در اعلام سایت refahi.ir برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی که بلافاصله سازمان برنامه و بودجه کشور آن را تکذیب کرد، افردای با مراجعه به این سایت سهوا گزینه اهداء یارانه را انتخاب کردند. این افراد نگران نباشند، یارانه شان همچنان برقرار است و پرداخت می‌شود.

شورای اقتصاد هیئت دولت، با درخواست وزارت راه و شهرسازی برای افزایش نرخ عوارضی برخی از آزادراه‌های دولتی موافقت کرد. در این مصوبه نرخ عوارض خودرو‌های سواری و وانت بار در آزادراه‌های تهران - قم، کرج - قزوین، بندرعباس – بندر شهید رجایی و کمربند جنوبی و غربی تبریز ۱۲ هزار ریال تعیین شد برای خودرو‌های سنگین شامل کامیونت و مینی بوس ضریب ۲، کامیونِ ۲ محور و اتوبوس ضریب ۳ و کامیون ۳ محور و بیشتر ضریب ۴ اعمال می‌شود.


* رئیس قوه قضائیه بر ضرورت آزادی ۶ هزار اسیر فلسطینی در معرض خطر کرونا تاکید کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفتگو با رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: امروز ما نگران جان مردان و زنان آزاده فلسطینی در اسارت صهیونیست‎ها هستیم؛ به ویژه آن‎که بیش از ۲۰۰ زن و کودک در این شرایط نگران کننده، در بند هستند. آقای رئیسی در این تماس که به مناسبت روز جهانی مستضعفین صورت گرفت، با ابراز نگرانی از کمبود دارو و اقلام بهداشتی و خدمات پزشکی برای مردم غزه و محدودیت‎های ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی افزود: بدون تردید اقدام رژیم صهونیستی جنایت علیه بشریت است که مردم بی‎دفاع مسلمان را محاصره و از حقوق اولیه خود محروم کرده است. رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد، به برکت این روز بزرگ و ایام ماه مبارک شعبان، بزودی آزادی فلسطین به دست توانای مجاهدان راه خدا رقم بخورد. اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس نیز در این گفتگو از حمایت‎های مقام معظم رهبری و ملت ایران از مردم فلسطین و غزه قدردانی کرد.

* وزیر نفت پس از پایان بیش از ده ساعت نشست فوق‌العاده اوپک پلاس گفت: اوپک و غیراوپک درباره بی‌سابقه‌ترین رقم کاهش تولید نفت توافق کردند. به نوشته فایننشال تایمز، عربستان و روسیه توافق کردند مجموعا پنج میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند. اوپک پلاس از گروه ۲۰ خواسته، ان‌ها هم روزانه پنج میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند. روسیه بر مشارکت کشور‌های دیگر همچون آمریکا و نروژ در طرح کاهش تولید تاکید می‌کند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     * مصطفی کاظمی مأمور به تشکیل کابینه جدید عراق، حق حاکمیت این کشور را خط قرمز خواند و گفت: دولت آینده برای دفاع از حق حاکمیت و حفظ کرامت مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح مشروح 13 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جان باختگان کرونا مقابله با کرونا فاصله گذاری اعلام کرده خیابان ها استان ها هزار نفر شمار جان ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی جمعه‌های خشم فردا در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس شورای تبلیغات اسلامی فارس گفت: راهپیمایی جمعه‌های خشم در راستای اعتراض به استمرار جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، فردا جمعه دهم فروردین پس از اقامه نماز دشمن شکن جمعه در سراسر استان فارس و مراکز شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان افزود: در شیراز هم این مراسم از شبستان امام خمینی حرم مطهر امین ولایت به سمت بست شهید آیت الله دستغیب و در ابتدای بلوار ۹ دی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به برگزاری این مراسم راهپیمایی در ۵ استان کشور، از مردم دعوت کرد در راهپیمایی فردا شرکت کنند.
وی همچنین با اشاره به مراسم یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: این مراسم هم فردا جمعه ۱۰ فروردین از ساعت ۱۱ و پیش از خطبه‌های نماز جمعه در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
سخنران این مراسم احمد همتی بوشهری، استاد دانشگاه و از مسئولان سابق استان فارس است.

دیگر خبرها

  • فال ابجد جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • تقویم و اوقات شرعی جمعه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ به افق قم
  • فال شمع روزانه امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • فال انبیا فردا جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • راهپیمایی جمعه‌های خشم فردا در فارس
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • بارش پراکنده در شرق کشور ادامه دارد/ شهر‌های شمالی گرم می‌شود
  • پنج‌شنبه و جمعه این استان‌ها بارانی هستند
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید