Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-فرانس پرس نوشت با کناره گیری برنی سندرز از نامزد‌های حزب دموکرات از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اکنون رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ تشدید شده است.  
 به گزارش  فرانس پرس، با کناره گیری برنی سندرز یکی از نامزد‌های حزب دموکرات از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اکنون رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سندرز نامزد چپگرای دموکرات به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد و زمینه را جو بایدن رقیب خود فراهم کرد تا نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات 2020 که در ماه نوامبر برگزار خواهد شد، دونالد ترامپ را به چالش بکشد.
برنی سندرز 78 ساله بعنوان نامزد دارای دیدگاه‌های سوسیالیستی، با تأکید خود بر عدالت اقتصادی برای همه آمریکایی‌ها در سخنرانی‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی اش توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود. اما وی اخیراً اذعان کرد که تعداد حامیانش کاهش یافته است، چون رأی دهندگان حزب دموکرات بیشتر مایلند جو بایدن را بعنوان رقیبی قدرتمندتر به میدان رقابت با دونالد ترامپ بفرستند.
برنی سندرز در پیامی که به علت شیوع ویروس کرونا از خانه اش خطاب به حامیان خود قرائت کرد، گفت: به این نتیجه رسیده ام که این مبارزه برای کسب عنوان نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات 2020 موفقیت آمیز نخواهد بود. جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور، نامزد نهایی حزب دموکرات خواهد بود. وی به بایدن بعنوان رقیب خود تبریک گفت و او را فردی نجیب توصیف کرد و افزود: من برای پیشبرد ایده‌های مترقی خود، با وی همکاری خواهم کرد.
خبرگزاری فرانس پرس در ادامه نوشت: برنی سندرز پیش از این، در سال 2016 در مرحله انتخابات درون حزبی، هیلاری کلینتون را به چالش کشیده بود. وی برای انتخابات 2020 هم برنامه تبلیغات قدرتمندی را اجرا کرد. او موفق شد کمک‌های مالی فراوانی را از اهدا کنندگان کمک‌های مالی دریافت کند و در اوائل امسال، به یکی از نامزد‌های پیشتاز حزب دموکرات تبدیل شد. در انتخابات درون حزبی در سه ایالت هم موفق شد اکثریت آراء را کسب کند. اما موفقیت وی در برابر افزایش محبوبیت جو بایدن کم رنگ شد، چون جو بایدن موفق شده بود که در بیشتر رای گیری‌های درون حزبی حزب دموکرات در ایالت‌های مختلف اکثریت آراء را کسب کند و در حال حاضر هم بیشترین نمایندگان حزب دموکرات را به خود اختصاص داده است.
برنی سندرز با طرح ایده‌های لیبرالی خواهان ایجاد یک سیستم بهداشتی فراگیر شده بود و به حامیان خود می‌گفت ما با هم می‌توانیم با تغییر وجدان آمریکایی‌ها این کشور را به آن چه باید باشد، تبدیل کنیم و گامی برای دستیابی به عدالت اقتصادی برداریم. شمار زیادی از نمایندگان مجلس آمریکا هم از سیاست‌ها و ایده‌های برنی سندرز حمایت می‌کردند.
جو بایدن هم پس از کناره گیری برنی سندرز، وی را ستود و او را فردی خوب و رهبری بزرگ و صدایی قدرتمند برای تغییر در آمریکا توصیف کرد. بایدن از حامیان برنی سندرز خواست با کناره گیری برنی سندرز، به کمپین انتخاباتی وی بپیوندند.
جو بایدن در بیانیه‌ای خطاب به حامیان برنی سندرز گفت: من شمار را می‌بینم و خواسته‌های شما را می‌شنوم و آن چه را که باید در این کشور انجام شود، درک می‌کنم.
این منبع افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا هم تلاش کرد با لحنی تند حامیان برنی سندرز را به سمت خود جلب کند. ترامپ در تویتی نوشت: برنی سندرز (از گردونه رقابت) خارج شده است. حامیان وی باید به حزب جمهوری خواه بپیوندن

سندرز از رقابت‌های انتخاباتی دموکرات‌ها انصراف داد
سناتور ارشد حزب دموکرات که در کنار معاون رئیس‌جمهور سابق این کشور بیشترین شانس‌ را برای انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داشت، انصراف داد.
 شبکه خبری سی‌ان ان به نقل از یکی از مقامات ستاد انتخاباتی سناتور «برنی سندرز» نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا و یکی از شانس‌های اصلی انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد که وی از انتخابات کناره‌گیری کرده است.
یک مقام ارشد ستاد انتخاباتی سناتور برنی سندرز به سی‌ان‌ان گفته است که وی در تماس تلفنی با اعضای ستادش، کناره‌گیری خود از انتخابات را به اطلاع آنها رسانده است.
برنی سندرز در مراحل اولیه انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها از رقبای خود پیش افتاده و به نظر می‌رسید که شانس مناسبی برای انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر (آبان) داشته باشد.
اما در ادامه وی در چندین ایالت بزرگ آمریکا در برابر «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا شکست خورد و جو بایدن توانست با فاصله‌ای قابل‌قبول به شانس اول انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخبات ریاست‌ جمهوری بدل شود.
البته در این میان کناره‌گیری چندین نامزد دیگر به نفع جو بایدن تأثیر زیادی در افزایش قابل‌توجه آرای وی در مقایسه با برنی سندرز داشت و سرانجام برنی سندرز که از قبل نیز زمزمه‌هایی مبنی بر کناره‌گیری‌اش از انتخابات به‌منظور تقویت جایگاه نامزد نهایی دموکرات‌ها در برابر دونالد ترامپ مطرح بود، انصراف خود را از انتخابات اعلام کرد.
بسیاری از سیاستمداران بلندپایه حزب دموکرات با توجه به عقاید اقتصادی چپ‌گرایانه و انتقادات صریح برنی سندرز از ساختار نظام اقتصادی آمریکا، تمایل نداشتند که وی به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود، کما اینکه در سال 2016 نیز اعضای کمیته ملی حزب دموکرات عملاً علیه برنی سندرز و به نفع هیلاری کلینتون وارد عمل شدند تا در نهایت کلینتون به عنوان نامزد نهایی این حزب انتخاب شود.

بایدن: جنبش سندرز همچنان قدرتمند است
جو بایدن، داوطلب اصلی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به انصراف برنی سندرز از ادامه این رقابت‌ها، گفت: سندرز سیاستمداری نادر است و جنبش او امروز همچون گذشته، قدرتمند است.
 جو بایدن، داوطلب اصلی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به انصراف برنی سندرز از ادامه این رقابت‌ها، گفت: سندرز سیاستمداری نادر است و جنبش او امروز همچون گذشته، قدرتمند است.
در بیانیه روز چهارشنبه بایدن آمده است: امروز، سناتور سندرز اعلام کرد که فعالیت انتخاباتی خود را متوقف کرده است. برنی قلب و روح خود را نه تنها در انتخابات ریاست جمهوری ، بلکه به علل و مسائلی قرار داده است که در طول دهه‌ها با زندگی او بوده‌اند.
وی افزود: می‌دانم که این تصمیم، برای وی چقدر دشوار بود و برای میلیون ها هوادار وی به ویژه رای دهندگان جوانی که از برنامه‌های مترقی که او در رقابت‌ها، الهام و انرژی گرفته و وارد سیاست شده اند، چه سخت است.
معاون اول باراک اوباما ادامه داد: برنی در سیاست، کاری نادر انجام داده است. او فقط یک کارزار سیاسی را اجرا نکرده است. او جنبشی ایجاد کرده است و اشتباه نکنید، معتقدم که این حرکتی است که امروز به اندازه دیروز قدرتمند است. این یک چیز خوب برای ملت و آینده ما است.
بایدن با تاکید بر اینکه «سناتور سندرز و حامیانش گفت‌وگو در آمریکا را تغییر داده‌اند»، گفت: موضوعاتی چون نابرابری درآمدی، مراقبت‌های بهداشتی جهانی، تغییر اوضاع، دانشگاه رایگان، رهایی دانشجویان از بدهی خردکننده وام‌های دانشجویی که مورد توجه اندکی قرار گرفته‌اند، یا امید کمی برای آن بود، اکنون در مرکز بحث سیاسی قرار دارند.
وی افزود: اینها فقط چند مورد از موضوعاتی است که برنی و هوادارانش به آنها پرداخته‌اند و در حالی که من و برنی ممکن است در مورد چگونگی رسیدن به آنها توافق نداشته باشیم اما در مورد هدف نهایی برای این موضوعات و موارد دیگر توافق داریم.
داوطلب دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری آمریکا ادامه داد: اما من بیش از هر موضوع یا مجموعه‌ای از مسائل، می خواهم درباره برنی به خاطر داشتن صدای قدرتمند برای آمریکایی منصف‌تر و عادلانه‌تر صحبت کنم.
بایدن اضافه کرد: این صداهایی چون برنی است که به ما اجازه نمی‌دهد فقط آنچه را که هست، بپذیریم و اجازه نمی‌دهد آنچه را که در کشور ما اشتباه است، تغییر ندهیم.
وی خاطرنشان کرد: برنی به خاطر وعده‌های پرشور خود در موضوعاتی که به آنها اهمیت می‌دهد، اعتبار زیادی به دست آورد اما او اعتبار کافی برای بودن صدایی را ندارد که همه ما را وادار ‌سازد در آینه نگاه سختی بیندازیم و بپرسیم آیا به اندازه کافی عمل کرده ایم.
معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا، اظهار کرد: در حالی که کارزار انتخاباتی سندرز به حالت تعلیق درآمده است، تاثیر آن در این انتخابات و انتخابات آینده برتری دارد. ما به بحران موجود تغییرات آب و هوایی خواهیم پرداخت و با نابرابری درآمد در کشور خود مقابله خواهیم کرد.
بایدن تاکید کرد: ما مطمئن خواهیم شد که مراقبت‌های بهداشتی مقرون به صرفه و در دسترس همه آمریکایی‌ها باشد. ما آموزش و پرورش در دانشکده‌های عمومی و دانشگاه‌های خود را رایگان خواهیم کرد. ما بار بدهی دانشجویان را کاهش خواهیم داد و از همه مهمتر، ما دونالد ترامپ را شکست خواهیم داد.
وی تصریح کرد: در این لحظه، ما در بحران بی‌سابقه‌ای در تاریخ آمریکا هستیم. در سراسر کشور ترس و درد و رنج فراوانی وجود دارد. همچنین داستان‌های گفته نشده زیادی از قهرمانی پرستاران، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، پزشکان، امدادگران، کارگران فروشگاه‌های مواد غذایی، رانندگان کامیون‌ها و بسیاری دیگر در خط مقدم این بحران(کرونا) وجود دارد که زندگی خودشان را برای بقیه ما در معرض خطر قرار می‌دهند. اگر قبلاً آن را نمی‌دانستیم، اکنون آن را می‌شناسیم؛ این ستون فقرات ملت ما است.
نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: نخستین کار ما اتخاذ تدابیر فوری برای مقابله با بحرانی است که سلامت عمومی را تهدید می‌کند و کمک به درآمد کارگران آمریکایی است.
بایدن افزود: اما ما همچنین نیاز داریم آنچه را که باید در این کشور ترمیم و تغییر دهیم، مورد بررسی قرار گیرد. بسیاری از بزرگترین شکاف‌ها در شبکه‌های تامین اجتماعی عیان شده‌اند، از خدمات درمانی گرفته تا مرخصی استعلاجی و یک سیستم گسترده‌تر و جامع‌تر از مزایای بیکاری. ما باید به این موارد بپردازیم.
وی ادامه داد: همانگونه که باید به بازسازی زیرساخت‌های کشورمان بپردازیم و همه ما می دانیم، زمان در حال گذر است و وقتی برای هدر دادن در مبارزه با بحران آب و هوایی نداریم.
داوطلب ریاست جمهوری آمریکا خطاب به سندرز و همسرش گفت: ما می‌دانیم این (تصمیم) چقدر سخت است. شما منفعت ملت و لزوم شکست دونالد ترامپ را بیش از هر چیز دیگری قرار داده‌اید و برای آن سپاسگزاریم. ما همچنین می‌خواهیم بدانید: من نماینده شما خواهم بود. صدای شما از طریق من شنیده می‌شود. همان‌طور که می گویید: من نه، ما.
بایدن افزود: به هواداران شما نیز همین تعهد را می‌دهم؛ من شما را می بینم، شما را می شنوم و فوریت آنچه را که ما باید در این کشور انجام دهیم را می‌فهمم. امیدوارم به ما ملحق شوید. پیشاپیش به شما خوشامد می‌گویم و به شما نیاز داریم.
وی تاکید کرد: با هم دونالد ترامپ را شکست خواهیم داد و هنگامی که ما این کار را می‌کنیم، نه تنها کار سختی را برای بازسازی این ملت انجام خواهیم داد بلکه آن را دگرگون خواهیم کرد.

واکنش توئیتری ترامپ به کناره گیری سندرز از انتخابات    
رئیس جمهور آمریکا در واکنش به کناره گیری یکی از رقبای احتمالی خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تلاش کرد تا هواداران نامزد مستعفی را به سمت خود بکشاند.
 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه ساعتی پس از انتشار خبر کناره گیری سناتور برنی سندرز از رقابت های درون حزبی دموکرات ها برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان)، در پیامی توئیتری با اعلام اینکه کناره گیری سندرز در انتخابات در واقع خواسته مقامات ارشد حزب دموکرات بوده است، از هواداران سندرز خواست که به جمع حامیان حزب جمهوری خواه بپیوندند.
ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «به لطف الیزابت وارن، برنی سندرز [از انتخابات] بیرون رفت! اگر به خاطر او نبود، برنی می توانست تقریباً در روز سه شنبه بزرگ تقریباً در همه ایالت ها پیروز شود.»
وی افزود: «قضیه درست همان طوری که دموکرات ها و کمیته ملی حزب دموکرات می خواستند، به پایان رسید؛ مانند افتضاح هیلاری کلینتون حقه باز. طرفداران برنی باید به حزب جمهوری خواه ملحق شوند.»
ساعتی پیش رسانه های آمریکایی به نقل از یکی از مقامات ستاد انتخاباتی سناتور «برنی سندرز» نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا و یکی از شانس های اصلی انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد که وی از انتخابات کناره گیری کرده است و متعاقباً شخص برنی سندرز در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر این خبر را تأیید کرد.

 سبقت بایدن از ترامپ در ایالت فلوریدا
 نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه فلوریدای شمالی نشان می دهد «جو بایدن» با 6 پله صعود در ایالت فلوریدا که بزرگترین میدان نبرد انتخابات ریاست جمهوری 2020 محسوب می شود از دونالد ترامپ، رقیب اصلی جمهوریخواه خود سبقت گرفته است.
به گزارش تارنمای هیل که اخبار و تحلیل های مربوط به دولت و کنگره آمریکا را منتشر می کند؛ «جو بایدن» معاون باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با 6 پله در ایالت فلوریدا از دونالد ترامپ پیشی گرفته است. بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه فلوریدای شمالی که روز دوشنبه، 6 آوریل (18 فرودین ماه) منتشر شده است، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا به این امتیاز دست یافته است.
در این نظرسنجی، 46 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده در «ایالت آفتاب» از بایدن حمایت کرده اند و این در حالی است که 40 درصد از رای دهندگان با ترامپ همراه شده اند».
تارنمای هیل در این باره افزوده است «مایکل بیندر» «مدیر مرکز تحقیقات افکارسنجی عمومی» اعتقاد دارد درباره پیشتازی بایدن باید احتیاط به خرج داد چرا که نتایج این نظرسنجی براساس پاسخ های 3444 رای دهنده ثبت شده ایالت فلوریدا به جای رای دهندگان محتمل است که مقایسه آن با داده های انتخابات گذشته را دشوار می کند».
ایالت فلوریدا با 29 رای الکترال و سابقه نتایج انتخابات غیرقابل پیش بینی، بزرگترین میدان نبرد انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 محسوب می شود و هر دو طرف مبلغ هنگفتی پول را برای تلاش برای دستیابی به نتیجه در این ایالت هزینه می کنند. ترامپ که صاحب املاک متعددی در «ایالت آفتاب» است و مدت زمان قابل توجهی را در آنجا می سپری می کند.

آخرین وضعیت ترامپ : بایدن در 6 ایالت حساس پیشتاز است
تحلیلگران بر اساس آمارهای منتشر شده اخیر در نظرسنجی ها می گویند که در عرض دو هفته، با افزایش تصاعدی آمار قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا، 17 درصد بر میزان مخالفان ترامپ افزوده شده است. 66 درصد از افراد مستقل ( که نقش مهمی در تعیین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 دارند) معتقدند که ترامپ در زمان شیوع کرونا، بحران را جدی نگرفته و فاجعه اخیر را رقم زده است. سایت realclearpolitics که به تجمیع و تحلیل داده های آماری و سیاسی در قبال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می پردازد، در گزارش اخیر خود محبوبیت ابتدایی ترامپ در هفته های نخست شیوع کرونا را این گونه تفسیر می کند :
"شهروندان آمریکایی در آن زمان به دنبال اتحاد حول یک محور و پرچم بودند تا بتواند مقابله با کرونا را مدیریت کند. اما با گذشت زمان و ناتوانی ترامپ در این موضوع، بسیاری از شهروندان از ترامپ ناامید شدند.شیوع کرونا، بدترین بحرانی بود که در بدترین زمان ممکن ( در فاصله نسبتا اندکی مانده تا انتخابات سراسری) ، گریبانگیر رئیس جمهور آمریکا و همراهانش شده است. بحرانی تبعات آن همچنان علیه ترامپ ادامه خواهد داشت ."
فراتر از آن، با انتشار نظرسنجی اخیر "یو.ان.اف" در ایالت فلوریدا، ترامپ وحشت بیشتری نسبت به سرنوشت خود در انتخابات پیدا کرده است. این نظرسنجی نشان می دهد که ترامپ در ایالت فلوریدا، با اختلاف 6 درصد از بایدن عقب افتاده است. این نظرسنجی می تواند حکم تیر خلاص به ترامپ( حداقل در برهه فعلی) را داشته باشد! فلوریدا ایالتی مهم و سرنوشت ساز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می شود. این ایالت دارای 29 رای الکترال بوده و شکست ترامپ در آن، عملا به معنای شکست وی در انتخابات خواهد بود. نظرسنجی های قبلی "یونیویژن" و " دانشگاه آتلانتیک " که در ایالت فلوریدا برگزار شده بود، هر دو نشان می داد که ترامپ با اختلاف 3 درصد از بایدن پیشی گرفته است. اما طی دو هفته اخیر معادله در ایالت فلوریدا نیز به ضرر ترامپ تغییر کرده است. علاوه بر آن، ترامپ در ایالات حساس و سرنوشت ساز ویسکانسین، پنسیلوانیا ، میشیگان، اوهایو و آریزونا نیز از بایدن عقب افتاده است. 
رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 توانسته بود در همه این ایالات پیروز شود. اگر ترامپ تنها در سه ایالت از ایالات مذکور از رقیب دموکرات خود شکست بخورد، دیگر جایی در راس معادلات سیاسی و اجرایی ایالات متحده نخواهد داشت.در مقابل، ترامپ امیدوار است که با کنترل ویروس کرونا طی ماههای آتی و بازگشت برخی مولفه های مربوط به رشد اقتصادی در ایالات متحده، بتواند موقعیت از دست رفته خود را در کاخ سفید بازیابی کند. برخی مشاوران ترامپ به وی گفته اند که کاهش محبوبیت وی در نظرسنجی ها، تحت تاثیر شرایط اضطراری فعلی بوده و یا کنترل اوضاع، می توان نسبت به بازگشت آرای از دست رفته وی امیدوار بود! اما نظرسنجی های سراسری و ایالتی اخیر چنین چیزی را نشان نمی دهد! از سوی دیگر، ترامپ به خوبی می داند که این بار دموکراتها بر خلاف انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، اتحاد بیشتری برای شکست وی خواهند داشت. نوع رفتار برنی سندرز و بایدن در قبال یکدیگر در منازعات انتخاباتی این موضوع را به خوبی نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ جمهوریخواهان دموکراتها انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری سال کناره گیری برنی سندرز رئیس جمهور آمریکا ایالت فلوریدا دموکرات ها حزب جمهوری خواه دونالد ترامپ برای انتخابات برنی سندرز حزب دموکرات برای انتخاب رای دهندگان نظرسنجی ها ماه نوامبر درون حزبی جو بایدن رقابت ها سال 2016

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: مخدر تریاک همچنان رتبه نخست در کشفیات را دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار ایرج کاکاوند درباره اجرای طرح «آرامش در شهر» اظهار داشت: همکاران ما در انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول در مبارزه با مواد مخدر، همراهی، همدلی و اقدامات بسیار خوبی را در جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در سطح کشور داشتند؛ چراکه اولین دغدغه مردم در حوزه مبارزه با مواد مخدر بحث حضور معتادان متجاهر در معابر، میادین، بوستان‌ها و محلات شهر‌ها بوده و در این راستا سردار فرمانده کل انتظامی قولی را به مردم دادند و صراحتا به مردم اعلام کردند که در این حوزه از ما مطالبه گری کنید؛ بنابراین برنامه ریزی مستمر و هدفمندی برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر آغاز شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا ادامه داد: قرارگاه مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر در پلیس راه اندازی شد؛ این قرارگاه وظیفه هدایت ستادی، اطلاعاتی و عملیاتی استان‌ها را در این ماموریت، عهده دار بود، البته یکی از اقدامات در این قرارگاه، بحث ایجاد ظرفیت توسط سایر دستگاه‌ها به منظور نگهداری معتادان متجاهر بود و خوشبختانه در این حوزه اتفاقات بسیار خوبی افتاد.

سردار کاکاوند یادآور شد: در سطح کشور ظرفیت محل‌های نگهداری معتادان متجاهر افزایش یافت و هم افزایی و همدلی در این حوزه میان دستگاه‌های متولی صورت گرفت و تقویت شد؛ راه اندازی قرارگاه مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر در پلیس، دستاورد‌های خوبی را برای مردم و جامعه در پی داشت.

وی عنوان کرد: ما در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و در راستای تشدید برخوردها، اجرای طرح سراسری آرامش در شهر را به منظور جمع آوری هدفمند‌تر و تشدید دستگیری خرده فروشان متناسب با جغرافیا، جرم و نقاط آلوده به حضور معتادان متجاهر را دنبال کردیم.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: اولین مرحله از اجرای طرح آرامش در شهر همزمان با هفته فراجا در سال گذشته آغاز شد و اجرای این طرح ماهانه به صورت مستمر در کشور دنبال شد و از همه قابلیت‌های انتظامی و اطلاعاتی استفاده شد تا با استمرار اجرای این طرح، رضایت مندی مردم را جلب کنیم و افزایش دهیم. (۶ مرحله از طرح " آرامش در شهر" در کشور اجرا و عملیاتی شد.)

تمرکز بر پاکسازی پاتوق‌ها و نقاط آلوده به توزیع و مصرف مواد مخدر

سردار کاکاوند در تشریح توفیقات حاصل از اجرای این طرح بیان کرد: با تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه روزی پلیس توفیقات خوبی حاصل شده است؛ افزایش ۳۵ درصدی دستگیری خرده فروشان و افزایش ۱۰۰ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از جمله این توفیقات است؛ اما آنچه در این فرایند یک دستاورد مهم تلقی می‌شود " رضایت " مردمی است که با شاخص‌های گوناگون قابل سنجش و ارزیابی است.

وی یادآور شد: پلیس وظیفه جمع آوری معتادان متجاهر را عهده دار است، اما آنچه که ما به عنوان متولی امر در راستای پاسخگویی به دغدغه مردم و تحقق وعده فرمانده کل انتظامی بایستی دنبال کنیم، هم افزایی سایر دستگاه‌ها درباره هدفمند کردن جمع آوری معتادان و افزایش بازه زمانی نگهداری این معتادان به منظور تکمیل چرخه بهبود بود، که این اتفاق صورت گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: جلسات متعددی را با دستگاه‌های متولی در این امر برگزار کردیم؛ موضوعات و دغدغه‌ها مطرح شد و امروز شاهدیم که همه دستگاه‌های مسئول در این حوزه، پای کار هستند؛ جا دارد از این همکاری‌ها بویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری که بستر این هم افزایی و همکاری را ایجاد و تقویت کردند، تشکر کنم؛ انصافا پشتیبانی خوبی از سازمان‌های مسئول در مبارزه با مواد مخدر داشتند به طوری که دغدغه مردم در این حوزه کمتر شده است؛ مطابق رصد و ارزیابی‌های صورت گرفته به منظور بررسی اثربخشی اقدامات، باید گفت شاهد کاهش ۱۵ درصدی تماس‌های مردمی با ۱۱۰ در اعتراض به وجود معتادان متجاهر و جولان خرده فروشان مواد مخدر (کاهش تماس‌های مردمی با ۱۱۰ درباره جرایم مرتبط با مواد مخدر) در طول ۱۲ ماه سال گذشته بودیم.

وی ادامه داد: از طرفی، پیگیری برای ایجاد ظرفیت محل نگهداری معتادان متجاهر از سایر دستگاه‌ها منجر به افزایش بیش از ۲۰ هزار نفر (ظرفیت) در سال ۱۴۰۲ شده است، البته این ظرفیت‌ها در حال افزایش و طی روند تدریجی در تکمیل است.

انهدام باند‌های مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در بخش دیگری از سخنان، از کشف بیش از ۵۸۰ تن انواع مواد مخدر در طول سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تریاک در صدر این کشفیات است؛ اما در این میان، شاهد افزایش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی از نوع " شیشه " هستیم؛ از طرفی ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر پلیس در شرق و حاشیه شرق کشور صورت گرفته است.

سردار کاکاوند خاطرنشان کرد: در سال گذشته یکهزار و ۶۸۰ باند توزیع مواد مخدر متلاشی شد که به نسبت سال قبلش افزایش ۱۳ درصدی ضربه به باند‌های توزیع مواد مخدر را داشتیم؛ بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان ضربه به بنیان‌های مالی این باند‌ها وارد شده است.

اینها، تنها بخشی از اقدامات "جهان شمول" پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجاست؛ پلیسی که برای مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر، با اولویت تمرکز بر عدم ورود مخدر به کشور شب و روز نمی‌شناسد، با مروری بر عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر، به روشنی می‌توان دریافت که در موضوع جمع آوری، ساماندهی معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در کنار شناسایی و دستگیری عناصر اصلی باند‌های توزیع مواد مخدر به عنوان یکی از مطالبه‌های جدی مردم از پلیس، تمرکز ویژه‌ای صورت گرفته به طوری که آثار این اقدامات را به وضوح می‌توان در سیمای شهر‌ها مشاهده کرد.

دیگر خبرها

  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است